Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Kan der toch niks anders van maken dat het een redelijk zure reactie is. 
Wie zegt dat ik het niet waardeer? 
Wie heeft het over pushen voor iets beters? 
Wie zegt dat ik niet dankbaar ben?

KPN is een commercieel bedrijf en heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. 
Wanneer je een voorstel krijgt om problemen op te lossen, kan je toch kijken of je dat voorstel voor beide partijen passend kunt maken? Ik vraag niet om een nieuwer toestel voor nop, gewoon een transactie zoals je dat ook doet bij het verlengen van je abo icm een nieuw toestel. 
KPN hangt een waarde aan het toestel, verreken het verschil en je bent klaar. Niet heel ingewikkeld. Ik vind een nieuwer toestel fijner, omdat ik daar langer mee vooruit kan. Niet om het nieuwste toestel te scoren. Een iPhone 13 gaat minder lang mee dan een nieuwer toestel. 
Een iPhone 13 wordt door Apple niet meer geleverd. Ik snap dat KPN iets geregeld heeft met inkoop. Dat lijkt me logisch en verwacht ik ook dat ze dit doen, maar vragen om een andere oplossing tegen dezelfde waarde vind ik niet meer dan normaal. KPN gaat er dan niet op achteruit toch en de klant is weer blij. 

Dit is een aanname. Maar je loopt nu rond met een iPhone 11. Je hebt geen verbinding en ontvangt geen 4G. Als je een beetje dit forum hebt gevolgd  is de oplossing het krijgen van een nieuwe telefoon. En dat is een 13. Er is geen enkel lid, die een ander voorstel heeft gekregen dan dit. Waarom zou jij dan wel een nieuwer toestel moeten ontvangen of een voorstel ? Onder het mum Apple levert ze niet meer, en ik weet niet of ze lang meegaan. Je hebt nu een iPhone 11 die gaat blijkbaar niet lang meer mee want je ontvangt niks. Je praat jezelf nu ook voorbij door te zeggen, dan zijn beide partijen blij. Dus een 13 is te min. Je zal vast weer met tegen argumenten komen, maar de essentie is je ontvangt geen 4G en dat wordt opgelost met een 13. Take it or leave it.

Het voornamelijkste probleem is jouw onrealistische verwachtingspatroon. Ze zeggen nogmaals dat is geen optie. Dus je kan lang blijven discussiëren maar met die iPhone 13 ontvang je tenminste weer signaal. En voor de record, mijn bedrijfstelefoon is een Iphone 8 uit 2017 heb er vandaag nog klanten mee gebeld. Dus dat een 13 minder lang mee zou moeten gaan is onzin.

Iphone 11 waarde is 204, iphone 13 gemiddeld 310. Ik had jouw voorstel wel geaccepteerd en je 200 euro gegeven. 

Ik zit nog te wachten op KPN

Ik heb een iPhone 11 zonder 4G

van het weekend weer drama in Enschede 👎

Ik zit nog te wachten op KPN

Ik heb een iPhone 11 zonder 4G

van het weekend weer drama in Enschede 👎

Precies dit. Gun het je van harte. Zet alsjeblieft die tip van mij in die ik je stuurde 👍🏽

Ik ga nu weer een weekend in met iPhone 11 zonder 4G.

Waarom hoor ik niks …

https://radar.avrotros.nl/artikel/kpn-klanten-met-iphone-11-worden-na-maandenlange-storingen-gecompenseerd-61053

wanneer horen we iets ?

Vandaag kreeg ik m’n automatische KPN factuur mail, maar dit keer is het een minbedrag; de terugbetaling van als ik het snel uitreken 5 maanden

Mijn zending reconext staat al sinds donderdag aangemeld bij PostNL maar tot op heden nog niks ontvangen. Er staat je pakket is (bijna) bij postNL momenteel is het erg druk. We bezorgen het zo snel mogelijk. Iemand hetzelfde?

Mijn zending reconext staat al sinds donderdag aangemeld bij PostNL maar tot op heden nog niks ontvangen. Er staat je pakket is (bijna) bij postNL momenteel is het erg druk. We bezorgen het zo snel mogelijk. Iemand hetzelfde?

Yup, hier ook. Dan is wel een label gemaakt, maar is het nog niet echt verzonden.

morgen ben ik niet thuis dus komt er vast rond twaalf uur vannacht de melding dat het morgen komt en ik geen andere afleveroptie kan kiezen ;-)

Goed om te weten dan weet ik dat ik niet de enige ben. Ik heb dit namelijk wel eens eerder meegemaakt toen was het pakketje zoek en nooit verstuurd. 

Goed om te weten dan weet ik dat ik niet de enige ben. Ik heb dit namelijk wel eens eerder meegemaakt toen was het pakketje zoek en nooit verstuurd. 

Soms is een pakketje wel al aangemeld maar nog niet bij post nl 

Maar dat zie je dan ook wel in de app staan 

Zal vandaag of morgen wel verzonden worden!

Hier ook al een zending welke vanaf Donderdag erin stond, en niet ontvangen door PostNl. 
en zojuist weer een melding van PostNL er is een 2e aangemeld door Reconnext en die komt morgen 🤨. Ze maken er een zooitje van! Ik heb KPN al bericht, voordat ik er dadelijk 2 ontvang oid en ik €550.- mag betalen. 

Vandaag kreeg ik m’n automatische KPN factuur mail, maar dit keer is het een minbedrag; de terugbetaling van als ik het snel uitreken 5 maanden

die heb ik idd ook gehad vandaag. Abonnementsgeld voor 5 maanden. Een - bedrag idd. Word zsm uitbetaald. 

Hier ook al een zending welke vanaf Donderdag erin stond, en niet ontvangen door PostNl. 
en zojuist weer een melding van PostNL er is een 2e aangemeld door Reconnext en die komt morgen 🤨. Ze maken er een zooitje van! Ik heb KPN al bericht, voordat ik er dadelijk 2 ontvang oid en ik €550.- mag betalen. 

Aangemeld zegt nog niks, pas als het pakket ook ontvangen is door post nl kan er een bezorg moment bekend worden

En jawel; ook ik nu een ander pakket aangemeld met dat het morgen bezorgd gaat worden, een handtekening en ID verplicht is. Komt tussen 9:45 en 12:15, en kan geen ander moment of afhaallocatie kiezen. Toch vervelend als je gewoon naar je werk moet…

Nah geen reden tot zorg; ook bovenstaande aankondiging is nu veranderd naar ‘niet ontvangen, bezorgtijd nog niet bekend’. Ben benieuwd wanneer de toestellen echt gaan komen voor de mensen hier.

Hier ook de melding bezorgtijd niet bekend. Ik heb er nu twee staan in mijn PostNL app. 

Hier ook de melding bezorgtijd niet bekend. Ik heb er nu twee staan in mijn PostNL app. 

zelfde hier. Staan 2 pakketten in van Reconnext. En allebei melding bezorgtijd niet bekend. Er is dus gewoon niks ingeleverd door Reconnext. 

zelfde hier. Staan 2 pakketten in van Reconnext. En allebei melding bezorgtijd niet bekend. Er is dus gewoon niks ingeleverd door Reconnext. 

Post nl heeft waarschijnlijk nog niks opgehaald…

Pas dan zal er een bezorg tijd komen

Ik heb hetzelfde, betreft de IPHONE 11 van mijn zoon. Onmogelijk om onderweg zijn schoolrooster te bekijken. Er is een oplossing beloofd, maar hoe lang moeten we nog wachten?

Na maanden!!! geen bereik te hebben gehad door het welbekende probleem met de iPhone 11 en een zeer slechte behandeling door de klantenservice, werd ik op 2 september eindelijk gebeld met het bericht dat ik mijn telefoon zou moeten opsturen zodat deze vervangen zou worden door een iPhone 13. Na enige tijd krijg ik een reparatieformulier per e-mail met het bericht: ‘geen defect geconstateerd’. Verbouwereerd neem ik contact op met KPN waarna zij zeggen: ‘dit is een standaard afboekcode, geen zorgen, binnen een paar dagen wordt je nieuwe iPhone 13 opgestuurd’. Vervolgens krijg ik doodleuk mijn oude telefoon weer terug gestuurd. Om gek van te worden. Contact opgenomen met de klanten’service’: ‘ja wat erg, de back office heeft blijkbaar vergeten om je telefoon te registreren, ik zal een formulier sturen zodat ze binnen een week contact met je opnemen.’ 2,5 maand!!! verder, paar keer gebeld (dezelfde leugens), nog steeds geen oplossing! Ik ben niet de enige met klachten over dit arrogante machtsmisbruik van KPN. Allemaal praatjes maar ondertussen nog steeds geen oplossing! Niet iedereen heeft zomaar een reserve telefoon liggen. Wij wachten al veel te lang! Dit moet nu echt opgelost worden!

@Remco van KPN 

@Marcia van KPN 

@Alex van KPN 

Het lijkt erop dat de zending van de vervangende iPhone niet helemaal goed gaat. Er staan al een tijdje twee pakketten aangemeld van reconext bij meerdere leden. Kunnen jullie kijken bij reconext wat de reden is van de vertraging met het uitleveren van de vervangende iPhone?

En de uitbetaling van het minbedrag is ook bijzonder; heb het nu gekregen, maar gemakshalve lijkt het weer verrekend met het maandbedrag van deze maand.

er was een mail met -150 euro, vandaag bijgeschreven; 120.

heb geen zin in weer van alles achteraan gaan maar vind het dodelijk vermoeiend hoe dingen gewoon elke keer toch weer anders zijn dan toegezegd. 

Wij kunnen dat niet inzien @RobertPP, als het pakket aangemeld is bij PostNL zijn is het wel onderweg in ieder geval.

@Jasper van KPN Kunnen jullie ook op de mensen reageren die nog niet eens gebeld zijn om hun telefoon te vervangen? Zoals eerder aangegeven, ik heb al maanden lang geen goed bereik en nog steeds geen nieuwe telefoon. Kortom, geen oplossing! Ondertussen moet je ‘wachten, wachten en nog eens wachten’ - KPN snapt hier blijkbaar de urgentie niet van. Zijn jullie echt totaal incapabel om dit serieuze probleem binnen een redelijke tijd op te lossen voor iedereen? (dus niet alleen voor enkele personen, en ook niet door mensen maanden! te laten wachten) of zijn jullie gewoon zo arrogant om totaal schijt te hebben aan de klanten? Fouten kunnen gemaakt worden, problemen kunnen ontstaan, we zijn allemaal mens, maar dit gaat alle fatsoensnormen te buiten - echt ongelofelijk hoe slecht er hier met klanten om wordt gegaan. Inmiddels heb ik dit ook nogmaals gemeld aan Kassa en Radar en zij zeggen de situatie in de gaten te houden (hopelijk gaan ze hier ook snel serieus mee aan de slag), ik zal het sowieso blijven melden omdat KPN echt totaal niks aan dit probleem doet.

Reageer