Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

​@PaulvVl We gaan voor je uitzoeken waarom dit bij jou gebeurt. Kun je je profiel aanvullen met je klantgegevens en het IMEI-nummer van je toestel? Laat het ons weten zodra je dit hebt gedaan!

​@PaulvVl We gaan voor je uitzoeken waarom dit bij jou gebeurt. Kun je je profiel aanvullen met je klantgegevens en het IMEI-nummer van je toestel? Laat het ons weten zodra je dit hebt gedaan!

Ik heb alles zoveel mogelijk ingevuld. 

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. We komen er zo snel mogelijk op terug!

We zijn wel van plan dat in te regelen, zoals ook staat in de het bericht waar bnh naar linkt. Maar ik weet niet of dat dan voor jou ook nog gebeurt, ​@Freakyp. Wel nemen we als hij afgekeurd wordt altijd persoonlijk contact op. Maar als jouw toestel verder gewoon werkte, en je nu nog niets gehoord hebt, dan verwacht ik geen problemen daarin.

Maar wat is het tijdsbestek, hoe lang moeten mensen in spanning afwachten of ze een rekening krijgen van 552 euro. Kunnen mensen rustig de kerst in, of moeten ze dat geld nog maanden gereserveerd houden in een potje mocht die rekening gaan komen ? Ik vraag het wat spannender dat het is natuurlijk, al denk ik dat het voor sommige mensen met een kleinere beurs wel zo spanned is. En ik denk dat KPN daar een klein beetje rekening mee moet houden, aangezien de klant ook niet om dit probleem heeft gevraagd.

Precies dat. Het is een kleine moeite om een bericht te sturen. Snap niet waarom het ‘inregelen’ daarvan zo lang moet duren. Volgens mij is dat consumenten juridisch ook wel een dingetje.Totdat ik de gevraagde bevestiging heb ga ik de 13 niet gebruiken en er zijn er meer die er zo inzitten. Dus graag zsm actie op dit punt

Klopt, zo staan wij er ook in. De 13 ligt hier nog nieuw in de doos; 2.5 week geleden de 11 op de post gedaan.
Is mijn toestel goed aangekomen en ontvangen? Geen idee
Hoe snel na ontvangst wordt een toestel bekeken en gekeurd? Geen idee
Is het toestel akkoord bevonden voor de vervanging, of krijg ik ‘m toch weer terug? Geen idee
Hoe lang is het redelijk om te wachten? Geen idee
Het verzendbewijs moet ik een half jaar bewaren als bewijs. Betekent dat dat de KPN een half jaar heeft om nog te reclameren? Geen idee

Hoi ​@PaulvVl ik kreeg net bericht terug en de collega's herkennen het IMEI-nummer niet direct. Ze hebben het volgende verzoek: 

Een iPhone 11 heeft 2 IMEI-nummers. Wellicht is het de andere. Met *#06# kan je de IMEI-nummers van je toestel makkelijk opvragen.

Heb je nog even de mogelijkheid om daar naar te kijken?

Voor iedereen die zijn Telefoon op gaat sturen,

LET OP !!!

zorg dat je het juiste IMEI nummer gebruikt. 
er is er 1 voor de normale sim kaart en 1 voor de E-Sim. 
het heeft mij dus ruim 3 maanden gekost om daar achter te komen, telefoon is al een keer ter reparatie aangeboden en ik onderzoek kosten heb moeten betalen. 

Hoi ​@PaulvVl ik kreeg net bericht terug en de collega's herkennen het IMEI-nummer niet direct. Ze hebben het volgende verzoek: 

Een iPhone 11 heeft 2 IMEI-nummers. Wellicht is het de andere. Met *#06# kan je de IMEI-nummers van je toestel makkelijk opvragen.

Heb je nog even de mogelijkheid om daar naar te kijken?

Als ik mijn telefoon aan de lader hang wordt hij erg heet en kan ik er niet meer in komen. 

Als ik mijn telefoon aan de lader hang wordt hij erg heet en kan ik er niet meer in komen. 

Dat kan zonder dat je toestel aan de lader ligt.

Dat kan zonder dat je toestel aan de lader ligt.

Helaas gaat mijn telefoon niet meer aan met laden wordt hij heet en na een paar telkens de batterij weer leeg. 

Hoe heb je hem dan gebruikt de afgelopen maanden?

Hou er rekening mee dat het een voorwaarde kan zijn dat het toestel nog wel aan moet kunnen en je hem dus gebruikt heb de afgelopen maanden

Helaas gaat mijn telefoon niet meer aan met laden wordt hij heet en na een paar telkens de batterij weer leeg. 

Voor de omruilactie is een voorwaarden dat je telefoon aan gaat, geen grote schade heeft en alles werkt op het netwerk bereik na. Is dit niet het geval, zal je 552 euro moeten betalen.

Hoe heb je hem dan gebruikt de afgelopen maanden?

Hou er rekening mee dat het een voorwaarde kan zijn dat het toestel nog wel aan moet kunnen en je hem dus gebruikt heb de afgelopen maanden

Ik gebruik de E-sim nu op mijn telefoon van de zaak. Ik heb mijn telefoon in augustus al een keer op gestuurd om om te ruilen, heb hem toen weer teruggekregen om dat hij niet op de lijst stond ben er nu dus net achter dat toen het verkeerde IMEI nummer heb mee gestuurd. 

​@PaulvVl Maar zoals je leest boven je is het een voorwaarde dat het toestel nog wel moet werken.

Anders zijn er kosten aan de ruiling verbonden.

​@PaulvVl Maar zoals je leest boven je is het een voorwaarde dat het toestel nog wel moet werken.

Anders zijn er kosten aan de ruiling verbonden.

Ik hem mijn toestel in augustus al werkend opgestuurd, zou dus toen al een nieuwe gekregen moeten hebben. 

Hi ​@PaulvVl, het is ontzettend balen dat je het toestel op geen mogelijke manier meer aan gaat. Dit is wel nodig namelijk. Wat ik nog bedenk is dat de IMEI2 ook op de achterkant van de iPhone staat vermeld, op de sticker aan de onderkant. Zou je deze daar nog kunnen achterhalen? 

Hi ​@PaulvVl, het is ontzettend balen dat je het toestel op geen mogelijke manier meer aan gaat. Dit is wel nodig namelijk. Wat ik nog bedenk is dat de IMEI2 ook op de achterkant van de iPhone staat vermeld, op de sticker aan de onderkant. Zou je deze daar nog kunnen achterhalen? 

Helaas daar staat niks, graag zou ik telefonisch in contact komen met iemand van de NSSD afdeling dan kan ik  mijn verhaal doen. 

Zonder IMEI2 nummer kun je in dit geval helaas niets, dit hoort toch echter op het doosje van de iPhone te staan. Heb je wel goed gekeken? De onderkant ziet er ongeveer zo uit: 

Maar al het toestel niet aangaat dan krijgt de klant toch ook de kosten door berekend?

Maar al het toestel niet aangaat dan krijgt de klant toch ook de kosten door berekend?

Die kans is aanwezig, maar in dit geval kun je het nog wagen. De verbinding en dit toestel is blijkbaar wél onderzocht met de conclusie dat het niet heeft gewerkt, anders zou er ook geen verzoek komen om het toestel op te sturen voor omruiling. Probleem is alleen dat het IMEI nummer niet overeen kwam. Mocht dit toch niet aan de voorwaarden voldoen, dan wordt er ook contact opgenomen. 

Zonder IMEI2 nummer kun je in dit geval helaas niets, dit hoort toch echter op het doosje van de iPhone te staan. Heb je wel goed gekeken? De onderkant ziet er ongeveer zo uit: 

Helaas heb ik de originele doos niet meer, zou dus echt niet meer weten hoe ik aan het IMEI2 moet komen. Ik weet dat hij wel bij KPN bekend is. Kunnen hun hem niet delen? 

Helaas, dan wordt het inderdaad moeilijk voor jou om dit te achterhalen.
We mogen hem doorgeven als je door de klantverificatie heen bent gekomen. Maak hiervoor een belafspraak met ons. Dan kan mijn collega dit verder met je regelen! 

Mocht bellen niet lukken dan kun je ook een berichtje via Facebook of X sturen. 

We mogen hem doorgeven als je door de klantverificatie heen bent gekomen. Maak hiervoor een belafspraak met ons. Dan kan mijn collega dit verder met je regelen! 

Ik hoop dat ik hem dan krijg heb het van de week ook gevraagd aan de klantenservice maar die kon hem niet geven. 

Vandaag bel afspraak gehad en de collega van de klantenservice kunnen me dus niet helpen. Jammer voor U maar we kunnen u niet verder helpen. Neem contact op met Reconext en die zeggen weer dat ik bij KPN moet zijn.  Iets met een kastje en een hele dikke KPN muur. 

Vandaag bel afspraak gehad en de collega van de klantenservice kunnen me dus niet helpen. Jammer voor U maar we kunnen u niet verder helpen. Neem contact op met Reconext en die zeggen weer dat ik bij KPN moet zijn.  Iets met een kastje en een hele dikke KPN muur. 

Je IMEI staat ook in je simkaart houder gegraveerd, heel klein.

Je IMEI staat ook in je simkaart houder gegraveerd, heel klein.

Maar niet het EMEI nummer van de E-Sim

Reageer