Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

@Viwi Logisch dat je wilt kunnen checken of je dochter veilig over gekomen is. Rot dat jullie er last van hebben, goed dat je al een melding hebt laten aanmaken. Weet dat er hard aan gewerkt wordt, de technische dienst zal je op de hoogte houden over de melding.


Zojuist gebeld met de klantenservice om door te geven dat ik nu ook storing heb met de iPhone 12 mini en daar melden ze dat deze storing geldt voor alle iPhones en dat meer tickets laten aanmaken geen zin heeft. Alle iPhones vroeg ik nog? Ja alle iPhones was het antwoord. Bijzondere wending van deze storing want er zijn vast een hele hoop mensen gedupeerd nu….weten de kpn forum medewerkers hier meer van?


Hoi @MideBo, dat klopt niet. Dit heeft zeker niet alle iPhones getroffen en mijn collega's kunnen hier gewoon een ticket voor aanmaken tenzij er al een ticket voor jou is.
Wil je je profiel invullen? Dan zorg ik dat deze feedback bij de collega terecht komt die je gesproken hebt.


waarom reageren de kpn medewerkers op dit forum niet op dit bericht/vraag? Is idd hetzelfde probleem lijkt het als in 2022 . Oplossing destijds KPN?

 

Ik heb de forumpost (met meer dan 6000 inzendingen) doorgenomen van die soortgelijke storing die in 2022 plaatsvond. En het is 2 jaar later (!) technisch nooit opgelost door KPN, behalve de berichten 'Ons technische team werkt hard erop', net als nu. Zie dat forumtopic hier:

De oplossing destijds was vervanging door een nieuwe iPhone 12. Ik denk dat dit nu niet zal werken, omdat iPhone 12 er ook last van heeft, en verschillende mensen beweren dit probleem te hebben op iPhone 13, 14 en zelfs 15.


Meer technisch gezien: rond de tijd dat de storing begon, introduceerde KPN een 'echt 5G': 3500 MHz, N78-band. Eerst als 'Campus' voor de industrie:

https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-campus-van-start-met-5g-voor-missie--en-bedrijfskritische-toepassingen/

En dit verstoorde op de een of andere manier de stabiele verbinding met sommige iPhone-modems (er zijn bijvoorbeeld vier iPhone 11-modellen, allemaal met enigszins verschillende Intel-modems, en niet allemaal zijn ze getroffen - mijn getroffen exemplaar is model A2221, andere met een ander modem zouden kunnen werken perfect in orde).

Ik heb mijn defecte iPhone 11-verbinding gecontroleerd en deze blijft elke paar seconden wisselen tussen deze banden (terwijl er altijd 3 balken van 4G worden weergegeven):
LTE FDD 2600 MHz (Band 7) 
GSM 1800 MHz (Band 3)
LTE 800 MHz (Band 20)
UMTS 900 MHz (Band 8) 


Hmm, apart. Ik ging net met mijn iPhone 11 naar ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’ en dan ‘Info’. Ik kreeg plotseling een melding dat mijn netwerk provider een update had die ik toe kon passen. Gedaan en nu schijnt het beter te werken.

 

ik zit nu al 20 minuten op 4G en het werkt nog steeds. Hiervoor werd ik er al na 2-5 minuten uitgeknikkerd. 
 

Iemand anders dit ook gekregen?

 

edit: inmiddels al langer dan een half uur en het werkt nog steeds.


Hmm, apart. Ik ging net met mijn iPhone 11 naar ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’ en dan ‘Info’. Ik kreeg plotseling een melding dat mijn netwerk provider een update had die ik toe kon passen. Gedaan en nu schijnt het beter te werken.

 

ik zit nu al 20 minuten op 4G en het werkt nog steeds. Hiervoor werd ik er al na 2-5 minuten uitgeknikkerd. 
 

Iemand anders dit ook gekregen?

 

edit: inmiddels al langer dan een half uur en het werkt nog steeds.

Gelijk gekeken, maar helaas geen pop up melding hier…. Balen!


wonder boven wonder veranderde er voor mij vandaag ook iets, ik was niet thuis en 4G werkte niet, maar vandaag rond 19.00 uur.  Er verscheen een vreemde melding, iets met de melding 'onjuiste netwerkinstellingen', waarna de verbinding enkele ogenblikken verdween en toen deze weer verscheen, werkte deze het afgelopen uur zonder problemen.  Ik geloof dat Apple of KPN sommige instellingen op afstand hebben bijgewerkt.  duimen dat het blijft werken.

Ik heb gisteren met KPN gebeld om de storing te melden, ik weet niet zeker of het verband houdt of niet.

 


Bij werkt het nu al een tijdje. Niet zo snel en stabiel als vroeger, maar ik hoef in ieder geval niet meer de vliegtuigstand aan en uit te zetten. Net nog een deel van de voetbalwedstrijd kunnen streamen via 4G. Als ik de telefoon even niet gebruik en daarna weer wil internetten, duurt het soms een paar seconden voordat ik data binnen krijg. Maar als ‘ie eenmaal data krijgt blijft het achter elkaar werken.


Met de oneplus is het nog steeds waardeloos.

 


Net gebeld met de helpdesk en die weten inmiddels te melden dat dit een bekende probleem is. Er wordt aan gewerkt maar niemand kan weten wanneer het opgelost is.


Het is in onderzoek inderdaad @slambr, dat hebben we eerder in het topic ook genoemd. Hebben ze bij het telefonische contact wel een melding aangemaakt voor de technische dienst? Zij kunnen alle voorbeelden nog steeds goed gebruiken.


Hier ook sinds een paar dagen ineens problemen (iPhone 11 icm KPN). Heb vanmiddag een telefonische melding gemaakt, sprak een onwijs vriendelijke en behulpzame medewerker. Hij wist alleen niet dat deze problemen er waren😅. Ik heb alleen geen mail met een meldingsnummer gekregen, klopt dat?

 

Ik hoop wel snel dat problemen worden opgelost, zonder telefonische bereikbaarheid kan dat nog wel voor gevaarlijke situaties zorgen (bv bij pech of hulpdiensten moeten bellen…). 


Het klopt dat je geen mail met meldingsnummer krijgt, maar je zou in elk geval bevestiging moeten krijgen dat er een melding is doorgezet. Als dat is gebeurd dan krijg je na 10 werkdagen ongeveer bericht van de technische dienst.

De hulpdiensten zijn sowieso altijd bereikbaar. 🙂 Ook met deze perikelen. 


Het lijkt nu beter te gaan, nadat ik een netwerk reset heb gedaan op mijn OnePlus.


Ik heb ook al ruim vier weken last van deze storing. Altijd alleen onderweg, thuis op de wifi werkt mijn iPhone 11 prima. 
 

Ik dacht aanvankelijk dat het aan mijn autoradio lag (CarPlay functioneerde slecht) maar kwam erachter dat ook op mijn telefoon internet en bellen slecht functioneren. Wij zijn afgelopen woensdag teruggekomen van vakantie (Spanje). Ik hoopte daar een betere verbinding te hebben, maar ook daar was het ellende. 
 

Gisteren gebeld met KPN en begrepen dat er een landelijke storing is en dat ze ermee bezig zijn. Tot op heden KPN altijd als een fijne provider ervaren. Gezien het al enige tijd duurt, hoop dat ze snel met een oplossing of in ieder geval met meer informatie komen. 


Schandalig hoe lang deze storing inmiddels duurt. Ik heb er enorm veel last van. Nog geen enkel woord van de technische afdeling en ook niet n.a.v. de klacht die ik heb ingediend. Ik zou over deze klacht uiterlijk vandaag worden gebeld…..

Erg bijzonder ook dat ik op de website van KPN geen bericht over deze storing zie. Kennelijk zijn duizenden klanten die hier overlast van ondervinden, niet voldoende reden voor een schriftelijke verklaring? Dit speelt al weken!


Schandalig hoe lang deze storing inmiddels duurt. Ik heb er enorm veel last van. Nog geen enkel woord van de technische afdeling en ook niet n.a.v. de klacht die ik heb ingediend. Ik zou over deze klacht uiterlijk vandaag worden gebeld…..

Erg bijzonder ook dat ik op de website van KPN geen bericht over deze storing zie. Kennelijk zijn duizenden klanten die hier overlast van ondervinden, niet voldoende reden voor een schriftelijke verklaring? Dit speelt al weken!

Heb je wel bevestiging gehad dat de melding werd doorgezet? Zo ja, dan zal men contact zoeken. 


Een maand geleden is er een ticket aangemaakt door een medewerker van de kpn winkel en 2 weken geleden heb ik ook gebeld en is er ook een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Tot op heden geen bevestiging en geen telefoontje. Medewerkers van het forum, telefonische helpdesk en de medewerkers in de winkel vertellen allemaal een ander verhaal. Ik ben het inmiddels spuugzat!


Schandalig hoe lang deze storing inmiddels duurt. Ik heb er enorm veel last van. Nog geen enkel woord van de technische afdeling en ook niet n.a.v. de klacht die ik heb ingediend. Ik zou over deze klacht uiterlijk vandaag worden gebeld…..

Erg bijzonder ook dat ik op de website van KPN geen bericht over deze storing zie. Kennelijk zijn duizenden klanten die hier overlast van ondervinden, niet voldoende reden voor een schriftelijke verklaring? Dit speelt al weken!

Heb je wel bevestiging gehad dat de melding werd doorgezet? Zo ja, dan zal men contact zoeken. 

Ja, ik heb een bevestiging per mail gehad. Spijtig dat dit niet gewoon lukt binnen de beloofde termijn.

En heb je een idee waarom ik geen schriftelijke verklaring van KPN over dit probleem kan vinden?


@G-B Op kpn.com staat dit aangegeven als je voor mobiele problemen doorklikt op de storingspagina. Je krijgt dan dit te zien: 

 

@MideBo Logisch dat je duidelijkheid wilt. Concrete informatie hebben we nu nog niet, maar als je ook geen bevestiging van het ticket binnen hebt gehad dan raad ik je aan om nogmaals met ons te bellen via 0800-0402. 
Mijn collega kan dan kijken of een ticket aangemaakt is en, zo niet, alsnog een ticket voor je aanmaken. De technische dienst laat van zich horen door middel van een belletje of een SMS bericht. 


@sanne. Dit bedoel ik nou. Van de week gebeld om door te geven dat de iPhone12 dezelfde problemen begint te krijgen als de iphone11. Vervolgens zegt de juffrouw van de klantenservice dat het probleem speelt bij alle (!) iPhones en dat er geen ticket aangemaakt hoeft te worden omdat het een bekend probleem is…klopt voor geen meter aldus een collega forum medewerker van jou en nu moet ik nog een keer gaan bellen en dan weer een ander verhaal horen? Weet je wat? Jij gaat even contact zoeken met je collega’s en geeft mij door wat de stand van zaken is….zo hoort dat!


@G-B Op kpn.com staat dit aangegeven als je voor mobiele problemen doorklikt op de storingspagina. Je krijgt dan dit te zien: 

 

Sorry, maar dat is geen schriftelijke verklaring. Dit generieke bericht staat er al sinds ik de storing ervaar en dateert al van 20 (!) juni. Ik heb het over een inhoudelijke, zo specifiek mogelijke verklaring waarin klanten ook gewezen worden op de compensatie die zij kunnen krijgen. Ik begrijp dat jij hier geen controle over hebt, maar mag hopen dat KPN dit met spoed serieuzer gaat nemen en hier fatsoenlijk over gaat communiceren. Dit voelt als 'zo min mogelijk communiceren om zo min mogelijk imagoschade te lijden'. Informeer de klant op een transparante manier.


Het ging bij mij even goed, maar nu toch weer hetzelfde patroon als een tijdje terug. Vaker weer airplane mode moeten activeren en daarna weer deactiveren om vervolgens weer een par minuten data te krijgen.

Gisteren een stuk stabieler, maar vandaag dus weer problemen. Twee gemiste oproepen, WhatsApp welke constant aan het verbinden is… Jammer, had echt gehoopt dat het deels was opgelost :(


@G-B Op kpn.com staat dit aangegeven als je voor mobiele problemen doorklikt op de storingspagina. Je krijgt dan dit te zien: 

 

@MideBo Logisch dat je duidelijkheid wilt. Concrete informatie hebben we nu nog niet, maar als je ook geen bevestiging van het ticket binnen hebt gehad dan raad ik je aan om nogmaals met ons te bellen via 0800-0402
Mijn collega kan dan kijken of een ticket aangemaakt is en, zo niet, alsnog een ticket voor je aanmaken. De technische dienst laat van zich horen door middel van een belletje of een SMS bericht. 

Iedereen die belt om een ticket aan te laten maken, moet vervolgens nóg een keer bellen om te na te vragen of er ticket is aangemaakt? Wat een amateurisme!

Nu elf dagen geleden belde ik vanwege de problemen met de IPhone 12. De medewerker wist te melden, dat ik de zoveelste was, liep het een en ander nog eens door en zei een ticket aan te maken. Binnen drie werkdagen zou ik gebeld worden of per sms of email op de hoogte worden gebracht van de voortgang. 

Nu weet ik inmiddels uit ervaring dat bij kpn drie werkdagen klaarblijkelijk anders worden geïnterpreteerd dan klanten dat doen, maar soit…

Tot gisteren dus nothing, nada bericht, enige terugkoppeling of bericht van kpn. Dus: nog maar eens geïnformeerd, naar hoe of wat. De medewerker zag in het ‘systeem’ dat ik inderdaad telefonisch contact had opgenomen en dat er ticket was aangemaakt maar een verkeerd ticket. En daarom had ik niets gehoord, maar nu had de medewerkster een correct ticket aangemaakt en nu wordt er binnen tien dagen contact opgenomen. Hoe kon de medewerkster niet zeggen. Op vraag over een financiële tegemoetkoming of compensatie kon ik een klacht indienen. De medewerkster kon mij niet doorverbinden en verder helpen omdat er geen afdeling klachten is. 😂

 

Wat me nog het meest verbaasd is de chaotische en soms tegenstrijdige communicatie en de manier van het verzamelen van “tickets”. Het kan een stuk eenvoudiger: in plaats van bellen en hopen dat men een medewerker treft die van de hoed en rand weet en een juist ticket weet aan te maken, is de klant het probleem te melden via het web. De klant krijgt automatisch een bevestiging per mail dat het ticket is aangemaakt. Zo eenvoudig kan het zijn. 

Inmiddels lopen over dit ook meerdere topics. Waar vaak topics over een gelijk onderwerp worden samengevoegd ‘voor de overzichtelijkheid’, loopt nu veel door elkaar heen en is het gissen, in welk topic de juiste en actuele antwoorden gegeven worden. Één topic over dit onderwerp kan ook beter gemodereerd worden. In een van de topics wordt gemeld dat er veel onjuiste informatie over dit onderwerp word gegeven maar welke informatie onjuist is, blijft onduidelijk. Ik las ook ergens, dat wanneer de klacht over slecht bereik waarschijnlijk niet te maken heeft met de huidige problematiek, er waarschijnlijk ook geen terugkoppeling wordt ontvangen. 

Ik begrijp best dat iedereen zijn best doet maar echte duidelijkheid is anders…


Op 31 mei heeft TD KPN (na mijn melding een week daarvoor) mij eenmaal gepoogd te bellen. Kregen (door storing 4g netwerk) direct voicemail. Daarop werd aangegeven dat er nogmaals geprobeerd zou worden mij te bellen. Dat is zojuist na 4 weken wachten gebeurd, weer werkte mijn 4g op dat moment niet, dus heb ik hen niet gesproken. 
Ik nam daarop contact op met klantenservice, die mij slechts met veel haperingen konden verstaan (vanwege 4g storing, ondanks aanzetten ‘bellen over wifi’). Konden mij niet meer aangeven dat er inderdaad een storing is, langzaam aan oplossing word gewerkt. Ik vast weer terug wordt gebeld door TD. Ze mij niet op dat moment konden doorverbinden. Niet bekend is wanneer ik dan wordt teruggebeld. Het inderdaad wel wat onhandig is dat de TD actie terugbellen is, met het probleem  van slecht bereik. En zij mij met het bellen dus waarschijnlijk niet kunnen bereiken óf slechts haperend kunnen verstaan.

Letterlijk tranen in mijn ogen van frustratie. Kan er aub een andere contactoptie worden ingezet (denk aan mail, teams, gerichte belafspraak op een ander nummer,….).

Nu al sinds circa 20 mei problemen en geen oplossing en geen live contact met TD.

@kpn wat kan ik nu nog doen?

(Inmiddels zijn er voor mij 2 privetickets en 2 zakelijke tickets aangemaakt, netwerkinstellingen gereset en telefoon meermaals herstart, evenals vliegtuigstand aan en uit. Dus die tips werken niet helaas.)

‘Ik heb gedoe met m’n telefoon, dus onderweg niet bereikbaar. Ik ga nu weg en ben om xxx bij xxx’ ‘Als er iets is moeten jullie papa bellen, want ik heb geen bereik’ ‘Excuses, ik kan u niet verstaan, ik bel is terug via Whatsapp, wanneer ik bij een wifi punt ben’‘ Het spijt me dat u mij telefonisch niet kon bereiken. Ik heb uw vraag via mail gezien en laat het u direct weten. Hopelijk is dit voor u nog op tijd.’ ‘Kan jij mijn tickets downloaden, ik heb geen bereik.’ ‘Sorry, heeft u misschien de NS app op uw telefoon. Ik heb geen bereik en kan niet opzoeken welke overstap ik nu moet maken.’

 Zomaar een greep uit de reacties die ik mijn kinderen, klanten en vrienden en totale onbekenden geef in de afgelopen ZES weken, vanwege de mysterieuze storing bij KPN X Apple. 
 Tot op heden geen ander bericht dan ‘helaas is het enige wat u kan doen wachten’. En inderdaad ergens in een hoekje van de website van KPN 1 regel die aangeeft dat ‘u mogelijk problemen ervaart met het netwerk.’ Nul pro actieve gerichte communicatie vanuit KPN. Bijvoorbeeld over de voortgang, tijdinschatting, scenario’s, of mijn tickets al dan niet in de analyse groep zitten…

 Frustrerend en eerlijk gezegd ook wat arrogant en onbeschoft naar klanten toe. 

 


Reageer