Skip to main content

Hoi allen, ik denk dat het een combi is, ik heb zelf een iPhone 13 met een gewone SIM-kaart en een kameraad die mee was een samsung klaptelefoon ook met een gewone SIM-kaart(weet zo het type even niet maar een nieuw toestel) mijn iPhone had continue problemen met het switchen van het Netwerk in Engeland, hier ook al van alles geprobeerd; Telefoon een herstart gegeven, APN stond goed, netwerkherstel uitgevoerd, handmatig instellen werkte uiteindelijk wel maar bij het gebruik van Google-maps e.d. tijdens het rijden is dit uitermate onpraktisch!, op de boot(op de terugweg) werkte de Wifi trouwens ook niet met het inloggen van de pagina waar je toestemming moet geven om op het netwerk te komen opende de iPhone niet. In Frankrijk, Belgie en Nederland verder geen problemen meer!

Waarom dit hele verhaal?, de Samsung van mij kameraad had geen enkel probleem met al dit switchen en kon ook gewoon inloggen op de boot…

Ik vind dit typisch, het lijkt mij iets in de Software van de iPhone wat hier niet goed mee om kan gaan, ik ben geen programmeur maar het is wel typisch dat mijn kameraad geen problemen had in Engeland en op de boot terwijl die van mij het pas weer normaal deed toen we Engeland uit waren….

Wij hebben allebei trouwens gewoon een KPN abonnement met Europa dekking.

Iemand een idee?

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Ha @FI1324, welkom! Vreemd! Ik weet niet waar dit aan ligt, om eerlijk te zijn. Het is zeker bijzonder dat het bij de Samsung geen problemen opleverde, maar bij de iPhone wel. Dat de wifi niet werkt, is dan weer niet iets waar KPN mee te maken heeft. Wellicht zit er in de iPhone iets wat niet helemaal goed gaat? Je zou deze eens (na het maken van een back up) terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen.