Skip to main content
Tot voor enkele maanden geleden hadden mijn vrouw en ik een abonnement bij t mobile. Aangezien wij thuis KPN compleet hebben is mijn vrouw in mei j.l. overgestapt naar KPN mobiel mede vanwege de korting ivm KPN compleet. Op vakantie in Europa (Frankrijk, Duitsland en ItaliĆ«) hebben wij veel problemen gehad met internet van KPN. Ook na aanpassingen van instellingen zoals geadviseerd door KPN bleef het bereik zeer slecht. B.v. Lang zoeken naar providers. Ook handmatig instellen was een ramp. Dit duurde in en uit en dan nog vaak zonder succes. Dit in tegenstelling tot mijn abonnement van t mobile. Ik heb gedurende onze vakantie nagenoeg probleemloos inyternet gehad. U kunt zich voorstellen dat wij spijt hebben dat met een toestel overgestapt zijn naar KPN. Het liefste zouden wij weer terug gaan naar t mobile maar ik vrees dat wij moeten wachten tot mei 2021. Erg jammer. Nou ja een voordeel; in Zwitserland krijg hĆØ bij KPN gratis WiFi. Niettemin zouden wij het graag ons abonnement willen annuleren. Is dat nog mogelijk ?
Hallo @tonkuyken, welkom terug! Leuk dat je het forum weer gevonden hebt, al is de aanleiding voor het stellen van je vraag minder leuk.. Allereerst: op het moment dat je contract nu een paar maanden loopt, kan je deze niet meer annuleren. Wel kunnen we kijken of we het bereik in het buitenland kunnen verbeteren. Ga je op korte termijn weer naar het buitenland? Dan kan je sowieso eens proberen om 4G uit te zetten. Bepaalde providers in het buitenland hebben een beter 3G dan 4G netwerk. Daarom is dit zeker een overweging waard. Niet het antwoord waar je op hoopte, maar ik hoop dat je met de gegeven tip toch verbetering zult merken.
Dat is jammer dus gewoon onze tijd uitzitten. Voor mezelf is het in ieder geval wel duidelijk d.w.z. gewoon bij mijn huidiger provider t mobile verlengen. Dit om problemen te voorkomen. bijkomend voordeel; heeft mijn vrouw geen internet kan zij altijd nog gebruik maken van mijn telefoon.
Goed punt, zeker als je vaker in het buitenland verblijft. Hopelijk heb je in de tussentijd iets aan de eerder gegeven tips en/of zullen de netwerken waar je met een KPN abonnement mee kunt verbinden, zodanig verbeteren dat je geen hinder meer ondervindt.