Hoi KPN'rs,
Wij zijn thuis al jaren klant bij KPN en sinds December heb ik ook mijn mobiel nummer verhuisd naar KPN (voorheen Youfone, maakt gebruik van KPN netwerk als ik mij niet vergis). Echter sinds ik mijn nieuwe simkaart (van KPN dus) in gebruik heb genomen ontvang ik van enkele grote platformen geen SMS berichten meer, hierbij gaat het veelal om verificatiecodes.
Ik ontvang o.a. van PayPal, Steam en Marktplaats geen verificatie SMS-codes meer. Enkele diensten waar ik wél succesvol SMS berichten van ontvang zijn Knab (bank), Tikkie (van ABN), PayInfo (waar ik dus Premium SMS heb geactiveerd dus moet in theorie werken) en Google.
Ik maak gebruik van een iPhone 15 Pro waar ik de simkaart al eens uit heb verwijderd, herstart, een soft-reset heb uitgevoerd en meer maar zonder succes. Ook een telefonisch gesprek met de klantenservice heeft mij niet dichter bij een antwoord gebracht dus als laatste redmiddel; het forum.
Kort samengevat, ik ontvang van enkele aanbieders geen SMS berichten meer, in PayInfo wordt er niets geblokkeerd en is Premium SMS geactiveerd en de problemen zijn pas ontstaan sinds de overgang van Youfone naar KPN.