Skip to main content

Hallo,

Ik gebruik mobiel internet via een KPN simkaart, maar sommige games en programma’s werken niet goed. Ik heb contact gehad met TP-Link support en zij bevestigden dat het probleem komt doordat ik geen publiek IP-adres heb.

Kunt u mij helpen om een publiek en statisch IP-adres te krijgen voor mijn mobiele verbinding? Dit is belangrijk voor de goede werking van mijn apps.

Alvast bedankt voor uw hulp!

Met vriendelijke groet,  
Volodya

Dat krijg je niet bij KPN. Bijna geen enkele provider heeft dat op het mobiele netwerk. Zo ongeveer alle providers passen CGNAT toe.

Wat heeft TP-Link hier mee te maken? Heb je die simkaart in een TP-Link router zitten? Hoe lang heb je het abonnement al?

Ik begrijp dat de meeste providers CGNAT toepassen op het mobiele netwerk, maar ik vroeg me af of er geen mogelijkheid is om een publiek en statisch IP-adres te krijgen, bijvoorbeeld met een zakelijk abonnement.

Ja, ik gebruik de SIM-kaart in een TP-Link router, en ik heb het abonnement al ongeveer вкажи, скільки часу] jaar. Het probleem dat ik ervaar, komt voornamelijk voor in games en bepaalde programma’s die niet goed werken zonder een publiek IP-adres.

Ik zou graag willen weten of er toch een oplossing is voor mijn situatie.

Wat voor games bedoel je eigenlijk die je mobiel wilt spelen? 

Ik bedoel online games op mijn pc, Xbox en mijn telefoon. Als ik de simkaart in de router gebruik, werken ze niet. Ik krijg meldingen dat de NAT gesloten is (Strict NAT) en ik kan geen verbinding maken met andere spelers. Maar als ik internet via mijn telefoon deel (hotspot), dan werkt alles wel goed. Daarom denk ik dat ik een openbaar IP-adres nodig heb.

Hoi ​@volodya . Ik kan alleen meepraten over de particuliere markt en daar hebben we dat niet.  Mag ik vragen waarom je er voor kiest om mobiel te gamen? (er zal vast een goede reden zijn maar ik ben gewoon even benieuwd)

Een routeer met simkaart en een telefoon zitten beide op het mobiele netwerk, dus waarom de ene wel en de andere niet???

Een mobiele dataverbinding gebruikt een “APN”.  Hoe is die ingesteld op de telefoon en hoe op de router?

Gamen via het mobiele netwerk is gewoon geen optie. Naast dat je geen eigen ip adres hebt is het ook gewoon veel te traag. Je hebt veel te veel LAG tegenover een ander die op glasvezel zit.

Bij de oudere abonnementen kun je nog kiezen voor "advancedinternet" als APN. Maar bij de abonnementen van de laatste jaren gaat dat niet meer. Welke APN je ook kiest, je hebt altijd CGNAT.

Reageer