Skip to main content
Beantwoord

QR-code aanvragen voor E-sim van Galaxy Watch

• July 26, 2026
  • 8 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik wil mijn simkaart vervangen door een esim, maar wil hiervoor een qr-code ontvangen i.p.v. de automatische installatie met de app. 
hoe kan ik een QR-code krijgen?

voor de volledigheid: ik wil een samsung galaxy watch een eigen nummer geven. Dus geen multisim. 

Beste antwoord door Maverick1080

Het is inderdaad gelukt in de KPN winkel. Al gelooft het personeel niet dat het kan en willen je toch ompraten naar multi-sim (wat ik ook wel begrijp)

maar het werkt prima. 

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 26, 2026

Hallo ​@Maverick1080 ,

Je kunt jouw Watch onder voorwaarden een eigen nummer geven. De Watch is wel altijd gekoppeld aan jouw telefoon. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2026

Waarom kan ik een watch geen eigennunmer geven? 
kan dat bij kpn niet?

volgens mij kan ik voor de watch gewoon een eigen esim scannen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 26, 2026

OK toch wel , gevonden : 

Het is mogelijk om een abonnement af te sluiten direct met een e-sim. Dus in die zin zou je voor een e-sim only apparaat, zoals een Watch, prima een abonnement met eigen nummer kunnen nemen. Alleen, het activeren van die e-sim moet via de MijnKPN app. Dus dan moet die wel beschikbaar zijn voor het apparaat. Als dat niet zo is, dan kun je alleen een abonnement met eigen nummer nemen als het apparaat ook een simkaart kan hebben.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2026

Bedankt voor het uitzoeken. Maar de activatie via de app kan dus niet. Vandaar dat ik de QR-code wil hebben van de simkaart die ik wil vervangen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Maverick1080 

Er is een optie om de eSIM per QR-code te verkrijgen, zodat je de QR-code kunt scannen.

Ga hiervoor langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt.
In de KPN winkel kunnen ze een QR-code geven, zodat je die kunt scannen met het apparatuur waarop je de eSIM wilt installeren.

Heb ik zelf ook al eens gedaan, en gaat supergemakkelijk.

Neem wel je geldig legitimatiebewijs mee naar de winkel, want daar wordt om gevraagd.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb hier zelf niet zoveel ervaring mee, ​@Maverick1080 is het nog gelukt in de winkel? Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit kan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • July 29, 2026

Het is inderdaad gelukt in de KPN winkel. Al gelooft het personeel niet dat het kan en willen je toch ompraten naar multi-sim (wat ik ook wel begrijp)

maar het werkt prima. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah top, goed geregeld!