Skip to main content

Goedemiddag, 

 

Vandaag een eSim besteld. Deze is ook zichtbaar in mijnKPN, echter nu moet ik de QR code zien te vinden om deze te scannen. Deze kan ik nergens vinden. Heb wel de optie onder Beheer → Simkaart → Simkaar vervangen → E-sim: Activeren. Dan moet er echter een code gestuurd worden via SMS, maar die kan uiteraard nergens binnenkomen. En naar mijn idee heb ik de simkaart al geactiveerd n.a.v. de stappen in de mail welke ik van KPN heb ontvangen. 

 

Groet Cor

Leuk dat je hebt gekozen voor KPN, @CorvanHorssen! Nu moeten we alleen nog jouw e-sim aan de praat zien te krijgen. Als ik het goed begrijp, gaat het hier om een nieuw abonnement. Het activeren van jouw e-sim gaat dan ook niet via ‘Simkaart vervangen’. Dit is alleen voor abonnementen met een fysieke simkaart. Voor het activeren van jouw e-sim kan je de stappen in MijnKPN volgen. Meer informatie hierover vind je in de e-mail met de link voor het aanmaken van een KPD ID.


Goedemiddag @Denise_ . In de mail stond dat ik de e-sim moest activeren, dit heb ik gedaan via de link in de mail. In de volgende mail stond inderdaad dat deze gekoppeld moest worden aan MijnKPN. Daar zie ik het 06-nr ook staan. Er zouden echter stappen moeten volgen om de e-sim inderdaad te downloaden, maar ik zou alleen niet weten waar en hoe dit moet. 


Heb je de MijnKPN geïnstalleerd op jouw toestel? En ben je ingelogd met het KPN ID waaraan jouw mobiele nummer is gekoppeld? Wanneer je inlogt zou je automatisch de stappen moeten kunnen doorlopen in de MijnKPN app. Je moet hiervoor uiteraard wel verbonden zijn met wifi, dit hoeft geen KPN netwerk te zijn.


De app staat geïnstalleerd op mijn toestel. Ik zie daar ook het nieuwe abonnement staan. Er komen echter geen automatische stappen. 

Ik ben verbonden met wifi. 

Overigens staan er meerdere mobiele abonnementen in mijn KPN ID, weet niet of dit nog iets uitmaakt?


Wat vreemd dat je geen automatische stappen te zien krijgt. Zou je nog eens willen inloggen met jouw KPN ID waaraan het mobiele abonnement is gekoppeld? Klik nadat je bent ingelogd op ‘Bekijk meer opties’ bij het juiste nummer. Daar zie je direct een melding over jouw bestelling met e-sim. Je hoeft daarna alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen.


Dan krijg ik dit:

Heb mn telefoon ook al opnieuw opgestart en de kpn app opnieuw geïnstalleerd. 

 

 


Kunnen jullie anders niet onderstaande gegevens doorgeven:

 

 


Zou je eens om Simkaart willen klikken? 

  • Kies voor ‘Simkaart vervangen’
  • Selecteer de optie e-sim (Deze optie wordt alleen getoond als het toestel herkend wordt als geschikt toestel)
  • Je ontvangt een sms ter bevestiging. In deze sms staat een verificatiecode. Deze code voer je in in de MijnKPN app en klikt op 'Bevestigen'
  • Na het doorlopen van de stappen is het profiel geïnstalleerd en actief. 

Dit kan ik inderdaad selecteren. Ik kan die code echter niet ontvangen aangezien het abonnement nog niet op mijn telefoon staat. Ik heb een nieuw abonnement afgesloten met alleen een e-Sim.

 


Dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat het om een vervangende simkaart ging. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Het 06-nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan? Dan kunnen wij uitzoeken of het abonnement al actief is. 


Heb ik gedaan. Bij het 06nr heb ik die ingevuld van het nieuwe abonnement. 


@CorvanHorssen Goedemorgen Cor, dankjewel! Ik heb er voor je naar gekeken. Het abonnement is actief, dus ik zie daar geen drempel waardoor de e-sim niet zou kunnen activeren. 

Daarom kan ik je ‘van afstand’ eigenlijk niet anders adviseren dan om het opnieuw te proberen. Ik raad je ook aan om even goed te controleren of jou toestel geschikt is voor de e-sim. Op deze pagina over de e-sim, onderaan bij veelgestelde vragen, kan je controleren of jouw toestel in de lijst staat.

Wat je ook kan doen, en dat is nu misschien nog wel de beste en snelste oplossing, is even met jouw telefoon langs een KPN winkel in je buurt gaan. Onze collega's daar kunnen even met je mee kijken en desnoods krijg je (eerst) een fysieke simkaart mee, zodat je het mobiele nummer in ieder geval kunt gebruiken! Dan kan je de KPN winkel bellend verlaten, laat ik maar zeggen :relaxed: We horen graag hoe het is afgelopen.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Ik zal KPN en de hulpbehoevende direct helpen.

 

De exclusieve link die je hiervoor nodig hebt is: 

Daar klik je op de link na de zin:” Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je“

 

LET OP: je moet wel de hierboven opgenoemde stappen genomen hebben.

 

succes!


Met die SMS code werkt idd niet!
Zoals er hier ook al wordt gezegd, je krijgt een SMS code voor dat je de e-sim überhaupt  hebt kunnen installeren.
en de gewone simkaart wordt geblokkeerd zodra je e-sim installeert.
Dat is net zo iets als je theewater wilt koken, om dan eerst de waterkoker aan te zetten en dan pas daarna water erin te doen.
Dan heb je ook geen warmwater om thee te zetten.
Dat komt op het zelfde neer.
Bij Vodafone hebben ze het in ieder geval beter geregeld zoals met QR code!