Skip to main content

Ik heb vandaag een WhatsApp bericht gekregen dat zogenaamd van mijn dochter af moest komen. 

Alleen zat mijn dochter op dat moment naast mij. 

Ik heb meteen een screenshot gemaakt en het nummer opgezocht.

Nu is het zo … toen ik het opzocht kreeg ik te zien dat het “zogenaamd” van KPN af zou moeten komen. 

Ik heb alle gegevens die erbij stonden opgeschreven. 

Zoals o.a. mutatiedatum en etc.

Ook heb ik meteen aangifte gedaan bij de politie.

Heeft u meer informatie en/of een foto nodig (wat er als profielfoto te zien was) dan kan ik u deze alsnog doorsturen. 

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben verblijf ik, 

 

Met vriendelijke Groet,

Bonny66

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

Helaas bent u niet de enige. Dit komt zo vaak voor. Ik lees terug dat u er  niet bent ingetrapt. Het nummer blokkeren en zeker niet op reageren. Aangifte doen is altijd goed in dit soort gevallen. Twijfelt u of het bericht misschien wel van KPN komt? Dan kunt u bellen of chatten en via het forum een bericht sturen zodat medewerkers kunnen checken of een bepaalde rekening is betaald bijvoorbeeld.


Laatst hadden ze het hier in RTL Boulevard nog over. Geslepen, meestal Afrikanen, die je zo geld afhandig proberen te maken.
Met de kreet “je kunt mijn oude nummer verwijderen” willen ze ook direct voorkomen dat je dat alsnog belt ter controle.

Negeer de berichten. Of meld terug dat je inmiddels je échte dochter hebt geproken….


Dat is schrikken, @Bonny66! Goed dat je er niets mee gedaan hebt. Wat de heren hierboven zegt, klopt helemaal. Heel vervelend dit soort dingen!


Sommige mensen gaan hele gesprekken aan met dit soort oplichters en maken er een leuk spelletje van. Ik ben dan bang dat je nummer helemaal misbruikt gaat worden. Blokkeren is het enige wat tijdelijk helpt. Ook op sociale media zoveel mogelijk privé houden. Daar komt de informatie vaak vandaan die ze gebruiken.

 


Ik ben daar sowieso niet op in gegaan. Ook heb ik aangifte gedaan en meteen geblokkeerd. Verder heb ik wel screenshots gemaakt van de app inclusief nummer en afbeelding. 

Thx allemaal voor de reactie. 

Fijne dag nog 🖐️

 


@ Jeroen Ruiter

 

Ik heb het idd ook gemeld bij KPN.