Skip to main content
Vraag

Recommerce betaalt maar 112 euro in plaats van de afgesproken 262 euro voor mijn toestel

• December 9, 2025
  • 3 reacties
  • 27 keer bekeken

Let op, ruil je telefoon niet in bij KPN x Recommerce. Ze stuurden ons een bevestigingslink om ons 262 euro te betalen, maar betaalden slechts 112 euro, terwijl hun eigen dossier en offerte (onze ondertekende offerte!) aangeven dat het 262 euro zou moeten zijn.

Als je een advocaat kent die zich met dit schandaal bezighoudt, neem dan contact op. KPN moet verantwoordelijk worden gehouden voor wat ze hebben gedaan. Ik zie dat er meer dan 200 vergelijkbare zaken zijn.

Met vriendelijke groet,
ali

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Alidmo. Welkom op de KPN Community! Al is de aanleiding niet zo prettig, want je mist een behoorlijk bedrag nadat je je toestel hebt omgeruild begrijp ik. Daar zou ik zelf ook achteraan gaan. 

Als ik even zo snel reken dan mis je precies €150 en dat komt overeen met een inruilbonus. Heb je wellicht bij het aanmelden op de Recommerce website gekozen voor deze bonus? Deze bonus geldt alleen als je een iPhone 17 in de presale hebt besteld met een Unlimited abonnement erbij. Kom je er dan wel voor in aanmerking? 

Ik ga er ook vanuit dat Recommerce wel duidelijk maakt bij het voorstel wat ze je per mail sturen, wat de inruilwaarde is en welk deel de inruilbonus. En dan geldt ook nog de disclaimer dat je zelf goed gecheckt dient te hebben dat je het Unlimited abonnement hebt gekozen. Anders heb je geen recht op de inruilbonus. Dat ze het specificeren is wel even een aanname, maar misschien kun je een screenshot delen van de mail die je hebt ontvangen nadat het toestel is beoordeeld? Op basis daarvan kunnen we dan even verder kijken hoe we dit aan gaan pakken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 11, 2025

Hoi ​@Alidmo. Welkom op de KPN Community! Al is de aanleiding niet zo prettig, want je mist een behoorlijk bedrag nadat je je toestel hebt omgeruild begrijp ik. Daar zou ik zelf ook achteraan gaan. 

Als ik even zo snel reken dan mis je precies €150 en dat komt overeen met een inruilbonus. Heb je wellicht bij het aanmelden op de Recommerce website gekozen voor deze bonus? Deze bonus geldt alleen als je een iPhone 17 in de presale hebt besteld met een Unlimited abonnement erbij. Kom je er dan wel voor in aanmerking? 

Ik ga er ook vanuit dat Recommerce wel duidelijk maakt bij het voorstel wat ze je per mail sturen, wat de inruilwaarde is en welk deel de inruilbonus. En dan geldt ook nog de disclaimer dat je zelf goed gecheckt dient te hebben dat je het Unlimited abonnement hebt gekozen. Anders heb je geen recht op de inruilbonus. Dat ze het specificeren is wel even een aanname, maar misschien kun je een screenshot delen van de mail die je hebt ontvangen nadat het toestel is beoordeeld? Op basis daarvan kunnen we dan even verder kijken hoe we dit aan gaan pakken. 

Zowel in e-mails als op websites werd ons een bonus van 262/300 euro beloofd, maar noch Recommerce noch KPN betaalt de bonus uit zonder enige verantwoordelijkheid te nemen. Ik heb bewijs in de vorm van e-mails voor beide gevallen.

Zelfs in de bevestigingsmail van Recommerce staat 262 euro.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

De bedragen die op voorhand worden genoemd wat betreft de inruilwaarde en de bonus zijn nog wel onder voorbehoud. Ik kan/kon namelijk ook de website van Recommerce doorlopen en een inruilwaarde laten berekenen en daarna een actie kiezen waar een inruilbonus bij hoort. En dit terwijl ik helemaal geen toestel ga opsturen en geen recht heb op een inruilbonus. Die bedragen hebben dus nog geen waarde. Het bedrag wat pas een geldige waarde heeft is het voorstelbedrag wat je ontvangt nadat je toestel is beoordeeld. En daarna wordt ook pas de aankoopbon/contract beoordeeld wat je hebt geupload of je wel in aanmerking komt voor de bonus. 

Misschien kun je toch nog een screenshot delen met ons nadat je toestel is beoordeeld. Dan ben ik benieuwd wat er in die mail staat. Je kunt een screenshot met ons delen door te klikken op het zwarte pictogrammetje met die twee witte bergtopjes erin (als je een bericht aan het typen bent).