Skip to main content
Antwoord

Recommerce reageert niet op mail over inruilbonus

• August 31, 2025
  • 14 reacties
  • 207 keer bekeken

Ik krijg de extra inruil bonus niet, ik weet niet wie dat zou vergoeden maar recommerce reageert ook niet op mijn mail hierover. KPN is degene die het aanbied. Dan moeten zij het vergoeden?. Voel me genept eigenlijk 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Marlies72, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Zoals ​@bnh ook al zegt, loopt de (extra) inruilbonus via Recommerce. In sommige gevallen in samenwerking met de leverancier van de telefoon. Als je bijvoorbeeld een Google Pixel telefoon koopt waarbij je extra inruilbonus krijgt, dan biedt Google deze extra inruilbonus, niet KPN of Recommerce. De uitbetaling loopt echter wel via Recommerce. 

Het is dan ook gek dat je hier verder niets van hoort. Ik begrijp dat je al 2 keer het contactformulier hebt ingevuld. Kan je vertellen wanneer je dit hebt gedaan? Soms kan het namelijk even duren voor je een reactie krijgt. Het is geen directe chat, namelijk. En het is afhankelijk van hoe druk Recommerce het heeft.

14 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • August 31, 2025

Welkom ​@Marlies72!

KPN betaalt dit niet uit, maar de partner Recommerce. Je kunt dit formulier invullen om daar je vraag neer te leggen. 

Kun je uitleggen wat je tot nu toe hebt geprobeerd en hoe lang je al bezig bent om contact te leggen? Als het echt niet lukt na enige inspanning, kan een moderator misschien wat betekenen voor je, maar dat is echt alleen in uiterste gevallen omdat dit via Recommerce moet verlopen.

Vul voor de zekerheid alvast even je profiel aan.

Zie ook:

Recyclen doen we samen met Recommerce

Ruil je bij ons je telefoon in? Dan gaat dat via onze partner Recommerce. Dit bedrijf is expert in het opnieuw gebruiken en recyclen van apparaten. Zo weet je zeker dat je oude telefoon goed terechtkomt.

Meestal krijg je een mooi bedrag terug voor je telefoon. Is je telefoon te oud of te beschadigd? Dan krijg je er geen geld voor terug. Je kan hem dan nog steeds inleveren voor recycling.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 31, 2025

Ik heb 2x een mail gestuurd via het contactformulier. Ik zal ze nog even de tijd geven om te reageren

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 3, 2025

Hi ​@Marlies72, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Zoals ​@bnh ook al zegt, loopt de (extra) inruilbonus via Recommerce. In sommige gevallen in samenwerking met de leverancier van de telefoon. Als je bijvoorbeeld een Google Pixel telefoon koopt waarbij je extra inruilbonus krijgt, dan biedt Google deze extra inruilbonus, niet KPN of Recommerce. De uitbetaling loopt echter wel via Recommerce. 

Het is dan ook gek dat je hier verder niets van hoort. Ik begrijp dat je al 2 keer het contactformulier hebt ingevuld. Kan je vertellen wanneer je dit hebt gedaan? Soms kan het namelijk even duren voor je een reactie krijgt. Het is geen directe chat, namelijk. En het is afhankelijk van hoe druk Recommerce het heeft.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 5, 2025

Hoi, ik krijg wel antwoord maar heel duidelijk is het niet. Ze beginnen over Vodafone…

Maar bedoelen ze dat ik er op moet wachten, begrijp ik dat goed? Komt wel via hen dus?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 5, 2025

Ja hier gaat wat fout, ze denken dat je een Vodafone klant bent.. Ik zou ze even terug mailen en erop wijzen dat je een KPN klant bent.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 5, 2025

Ja heb ik al gedaan maar duurt wel steeds lang voordat ik antwoord krijg

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 5, 2025

Ja groot bedrijf, lange wachttijden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 7, 2025

Heb een reactie, maar niet die ik wenste:

Niet van KPN maar ook niet van hen. Dar vind ik niet oké als je er wel mee adverteert

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Zoals ik al eerder aangaf, wordt de extra inruilbonus geregeld door de leverancier. Hierdoor komt de uitbetaling van jouw toestel inruil in 2 keer. 1 keer via Recommerce, waar je het toestel hebt ingeleverd. En nog een uitbetaling van de leverancier van het toestel dat de extra inruilbonus aanbiedt. Deze laatste duurt alleen langer, tot wel een maand. Dus ik denk dat je nog even geduld moet hebben.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 24, 2025

Hoi Denise, nog steeds niets hoor, we zijn een maand verder. Het laatste bericht van die andere partij was dat jullie het zouden regelen.

Dus ik heb geen idee wie het nu gaat betalen

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat vind ik wel gek, om eerlijk te zijn. Ik heb toevallig begin deze maand ook een toestel ingeruild via Recommerce, met een extra inruil bonus. En zowel de reguliere inruilwaarde als de extra inruilbonus kreeg ik vanuit Recommerce betaald. Niet vanuit KPN. Wij doen ook verder niets met de extra inruilbonus van jouw telefoon. Wij kunnen dit ook niet inzien, alle contact verloopt via Recommerce.

Het lijkt mij het beste als hiervoor een ticket aangemaakt wordt. Ik wil je vragen om daarvoor contact op te nemen met onze klantenservice. Mijn collega kan voor jou een ticket aanmaken. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Bluesky of X.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

.... Wij doen ook verder niets met de extra inruilbonus van jouw telefoon. Wij kunnen dit ook niet inzien, alle contact verloopt via Recommerce.

Het contact en de uitbetaling loopt wel via Recommerce, maar aan de reaktie inzake een vergelijkbaar issue te zien heeft KPN wel degelijk een rol in het gehele proces:

(Reprise Recommerce)16 sep 2025 13:23 CEST

Beste, 

De bewijsstukken voor je bonus zijn gecontroleerd.

We wachten op de validatie van je bonus, die afhankelijk is van KPN.

Je wordt per e-mail op de hoogte gesteld zodra de bonus is gevalideerd en de betaling is uitgevoerd.

Met vriendelijke groet,

Dus om nou te stellen dat KPN verder niets met die extra inruilbonus te maken heeft… of klopt de reaktie die we van Recommerce kregen niet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 26, 2025

Hier nog niets ontvangen, ik vind het lastig communiceren, ooit iemand van kpn aan de telefoon gehad maar die snapte het ook niet echt. Een ticket maken, allemaal mooi maar geen idee hoe

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Balen dat je nog altijd niets hebt ontvangen, ​@Marlies72. Mijn advies blijft hetzelfde: er zal hiervoor een ticket voor Recommerce aangemaakt moeten worden. Dit gaat het beste via de klantenservice, omdat je dan (semi-)direct contact hebt. Jullie kunnen dan samen namelijk de details bespreken en makkelijk invoeren. De KPN Community is hiervoor niet geschikt, omdat er veel tijd overheen gaat tussen de berichten. Maak daarom asjeblieft een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: InstagramFacebookBluesky of X.