Skip to main content

Op 21-06-24 is er een telefoon aangeschaft (Samsung S24 Ultra). De telefoon is na 2 weken uit de verpakking gehaald maar werkte helaas niet goed en is via KPN een reparatie aanvraag ingeschoten. De telefoon is op 12-07-2024 ontvangen in het reparatie depot en op 15-07-2024 in reparatie gegaan. Op dit moment staat hij nog steeds in reparatie. Na inmiddels tot twee maal toe contact te  hebben gehad kan men niet zeggen wanneer hij klaar is. Mijn klacht is dat dit geen redelijke termijn meer is. Kan KPN hier wat in betekenen? Het antwoord geven neem contact op met Reconext is voor mij kastje naar de muur.

Dit soort dingen kunnen zomaar dik twee maanden duren, in de vakantie periode zelfs langer.


Als ik dit had geweten had ik het via Samsung gedaan. Onlangs een Samsung Flip voor reparatie aangeboden via Samsung. Met een week netjes gerepareerd (Dynafix) retour gekregen. Dat was sneller dan ik had verwacht. Twee maanden vind ik persoonlijk niet kunnen.

 


Ja helaas gaat het vaak zo, ik heb het 6 jaar geleden ook gehad. 
Sinds dien koop ik alles alleen bij de Apple Store, daar fixen ze het gelijk of binnen een week.
Kunnen ze het niet meer repareren volgens hun lijst van diagnoses, loop je gelijk met een nieuw toestel de winkel uit.

Twee jaar geleden was mijn face id scanner kapot, bleek een vast onderdeel te zijn, kreeg gelijk een nieuw toestel.


Hallo @PJVis 

 

Je hebt meer rechten dan je misschien denkt, 2 maanden is echt niet acceptabel, zelfs 1 maand niet, zie deze pagina welke acties je kan ondernemen: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/hoelang-mag-reparatie-duren


Hallo @PJVis, ik kan mij heel goed voorstellen dat je snel weer wil kunnen beschikken over het toestel. Voor vragen over de lange termijn van reparatie moet je toch echt helaas bij onze partner zijn. Zij hebben daarvoor hun eigen klantenservice. 


Zoals ik het in mijn eerste bericht al aangaf "kastje naar de muur". Gisteren maar weer een poging gedaan om wat meer te horen over de status. Via het telefoonnummer van de reparatie service kreeg ik eindelijk wat meer te horen. De telefoon is blijkbaar moeilijk te repareren dit omdat het waarschijnlijk gaat om een telefoon die niet voor de EMEA is. Als men dit nu in het status overzicht zou vermelden weet een klant tenminste waarom het langer duurt. Wordt vervolgd.


Dat de informatievoorziening beter kan, dat ben ik met jou eens. Het statusoverzicht zou inderdaad best deze info kunnen vermelden. We nemen dat mee als feedback.


Reageer