Skip to main content

Momenteel heb ik een mobiel abonnement bij KPN. Toestel + data/bellen/sms.

Origineel was het een SIM only. In september 2022 heb ik het contract open laten breken om er een toestel bij te doen (iphone 14). Nu loopt dit contract door tot oktober 2024. Het toestel heb ik na de ingang van het nieuwe contract meteen afbetaald.

Nu wil ik graag checken of het voor mij mogelijk zou zijn om dit jaar in september/oktober weer het contract open te breken om een nieuw toestel erbij te nemen. 

Wat zijn hier de regels/richtlijnen voor?

Bedankt!

Hallo @GijsVanBenthem 

 

Openbreken van jouw mobiele contract kan helaas niet omdat je nu geen origineel SIM only abonnement meer hebt, dit antwoord werd eerder door KPN moderator Jeroen_dB gegeven op dezelfde vraag:

Het moet dan wel een origineel sim only abonnement ouder dan 3 maanden zijn.  Vanaf 4 maanden (120 dagen) voor het eind van het contract kan het niet meer, dan dien je te kiezen voor een verlenging.  Het mag niet een abonnement zijn waarbij al eerder een toestelkrediet heeft gezeten.


Als je toch geen lening wilt wat is het bezwaar om een telefoon winkel binnen te lopen en er een te kopen?

Ook: Je kunt vanaf iets minder dan 4 maanden (120 dagen) voor de ‘einddatum’ een nieuw abonnement afsluiten en dus in combinatie met een toestel (lening).

Http://kpn.com/verlengen (zodra je binnen de laatste 120 dagen bent kun je hier inloggen)

NB je huidige abonnement loopt wel door tot de datum in oktober. Aansluitend gaat je nieuwe dan in.

 

En nog even dit: is die dure iPhone nu al aan vervanging toe??? De 14 is nog gewoon een regulier model en krijgt gewoon ook nog updates van Apple!

Er is zelfs nog geen 15 ofzo...


Kan ik na de einddatum van mijn contract nog opzeggen?


het antwoord zit toch al verscholen in je vraag!? 


Kan ik na de einddatum van mijn contract nog opzeggen?

Als de einddatum van je contract bijvoorbeeld 1 september 2023 is kun je dus al vanaf 1 augustus 2023 opzeggen per 1 september a.s.

Duidelijk zo? @Inge de Zwart-Ras 


Ik bedoel natuurlijk later in het jaar. Mijn einddatum is 10 juli, kan ik dan ook per 10 augustus/september/oktober enz enz opzeggen?


Ik bedoel natuurlijk later in het jaar. Mijn einddatum is 10 juli, kan ik dan ook per 10 augustus/september/oktober enz enz opzeggen?

Ja... uiteraard wel met 1 maand opzegtermijn.Â