Skip to main content

Vandaag heb ik een nieuw SIM-Only abonnement met nummerbehoud aangevraagd. Ik stap over van een plastic SIM-kaart bij een andere provider naar een eSim via KPN. Het nieuwe abonnement zalĀ op 14 november in gaan zoals is aangegeven in een van de ontvangen mails.

In een van de mails die ik ontving na mijn bestelling staat het volgende:

Wanneer ik dit probeer te doen krijg ik de volgende melding:

Omdat ik dacht dat er iets mis ging besloot ik vervolgens met een van de medewerkers bij KPN te bellen die mij te woord stond.Ā Hij vertelde dat de registratie pas hoeft te gebeuren nadat het nieuwe abonnement is ingegaan.

Maar ik vind hetĀ verwarrend, waarom staat er dan zo specifiek: ā€œZonder de registratie kunnen we je nummer niet overzetten op de afgesproken overstapdatumā€. Daarom besluit ik de vraag hier nog eens te stellen, zodat ik zeker weet hoe het nu precies zit. Moet ik nu gewoon wachten of gaat er daadwerkelijk iets mis?

Wanneer ik mijn bestelling probeer te bekijken krijg ik de melding: ā€œUw persoonlijke omgeving staat nog niet online. Het kan maximaal een uur duren voordat deze klaar is voor gebruik.ā€ Verder is er wel een mobiel abonnement met tijdelijk nummer te zien in mijn online omgeving.Ā 

Ā 

Alvast bedankt voor uw antwoord.

HiĀ @Rando2804, welkom bij onze community.Ā 

Ik ga er meer dan vanuit dat dit goed gaat. Aangezien ik je niet zonder telefoon wil laten, kijken we graag mee. Zou je misschien een terugbelafspraakĀ willen maken met ons? Even naar beneden scrollen. Dan neemt een collega contact met je op om alles in orde te maken.

Ik neem aan dat je nog bereikbaar bent?Ā 

Maar ik vind hetĀ verwarrend, waarom staat er dan zo specifiek: ā€œZonder de registratie kunnen we je nummer niet overzetten op de afgesproken overstapdatumā€. Daarom besluit ik de vraag hier nog eens te stellen, zodat ik zeker weet hoe het nu precies zit. Moet ik nu gewoon wachten of gaat er daadwerkelijk iets mis?

Met de registratie wordt bedoeld dat we een bevestiging nodig hebben om je nummer over te nemen. Dat gaat via een sms. Heb je dat ook gehad en bevestigd?

Ā 

HiĀ @Rando2804, welkom bij onze community.Ā 

Ik ga er meer dan vanuit dat dit goed gaat. Aangezien ik je niet zonder telefoon wil laten, kijken we graag mee. Zou je misschien een terugbelafspraakĀ willen maken met ons? Even naar beneden scrollen. Dan neemt een collega contact met je op om alles in orde te maken.

Ik neem aan dat je nog bereikbaar bent?Ā 

Met de registratie wordt bedoeld dat we een bevestiging nodig hebben om je nummer over te nemen. Dat gaat via een sms. Heb je dat ook gehad en bevestigd?

Ā 

Onderstaande SMS heb ik voordat ik de e-mails ontvingĀ ontvangen, is dat waar je op doelt?

Ik heb ook een mail ontvangen met de bevestiging van de goedkeuring van de overstap.Ā 

Maar in een andere ontvangen mail staat ook een registratiecode dat is weer een hele andere code (die ik in combinatie moet gebruiken met het SIMkaartnummer), dat is waarmee ik de foutmelding krijg.Ā  De site zegt er dit over:

Is de registratie nu dan toch afgerond? Ondanks dat ik een foutmelding krijg en de bestelling niet gevonden kan worden?Ā 

Hi @Rando2804, dat kan ik vanaf hier niet zien. Vandaar mijn suggestie om een terugbelafspraak te maken. Dan kan een collega vrij snel zien wat de status hiervan is en waar nodig ingrijpen. Ik verwacht echter dat dit op de 14de goed gaat, maar maak bij twijfel een terugbelafspraak. :)Ā 

Ik krijg nu de melding dat de SIM is geactiveerd dus ik ga er nu ook vanuit dat het helemaal goed komt, het duurde alleen wat langer dan verwacht.

Ā 

Nog bedankt voor je hulp :)Ā 

Top, fijn om te lezen en uiteraard graag gedaan.Ā 

Reageer