Skip to main content

n april 2019 bij KPN een Samsung Galaxy A50 gekocht. Regelmatig bij bellen of gebeld worden valt geluid weg. Klacht bij KPN winkel ingediend. Toestel moet ter reparatie via Teleplan opgestuurd worden. Kreeg geen vervangend toestel. Toen een tweede mobiel moeten aanschaffen en de gegevens van de eerste mobiel overgezet. Ik had geen keus omdat zowel voor mijn vrouw als voor mij de mobiel gebruikt word voor de vele contacten met medici en apotheken en thuis zorg. Bij teleplan hadden ze geen toestel binnen gekregen. Pas naar 14 dagen kwam hij boven water. uiteindelijk op 10 oktober kon ik hem afhalen in de KPN winkel. Het reparatie rapport gaf aan dat luidspreker en mainboard was vervangen. Helaas was het probleem niet opgelost. Nog steeds valt de mobiel uit. Klanten service benadert, maar deze sturen mij terug naar KPN winkel. Dan begint de cirkelgang opnieuw. De tweede mobiel staat  nu op naam van mijn vrouw zonder al de medische contacten. Moet ik opnieuw een mobiel kopen? of zijn er andere mogelijkheden ?

@Tentpin Welkom bij ons KPN forum. Bedankt voor je duidelijke verhaal. Ik kan me voorstellen dat je bij een abonnement gewoon een goed werkende telefoon verwacht. Vooral als het zo belangrijk is dat je bereikbaar bent!

Het is erg jammer om te lezen dat je nog steeds problemen ervaar met je Samsung galaxy S50! De enige optie om hier naar te laten kijken is de telefoon weer aanbieden ter reparatie. Dat hoeft niet perse in de winkel. Je mag je telefoon ook online aanmelden voor deze reparatie https://reparatie.kpn.com/ Als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag!


Jiske,

Bedankt voor je reactie. Via de winkel of een andere route,  ik kom terecht bij teleplan. Deze stuurt hem op naar de fabrikant (Samsung) die hem doorstuurt naar Dynafix. Mijn mobiel is daar gerepareerd. Dit bedrijf heeft geen goede naam. Dit is o.a  door kassa en radar onderzocht. Op internet wemelt het van klachten. Via Samsung service weet ik dat je op verschillende plaatsen in Nederland een afspraak kan maken om daar je mobiel te laten repareren. In mijn geval zou dat Utrecht kunnen zijn. Is dit een mogelijke optie?

Met vrd. groet

Tentpin


Hi @Tentpin, het is een opties. Er zit alleen een grote maar bij, op het moment dat je rechtstreeks naar Samsung gaat vervalt elke garantie bij KPN. Mochten er kosten bij komen zal je hier dus zelf voor moeten betalen. Ondanks dat het de tweede keer is wil ik je wel adviseren om de telefoon weer via KPN op te sturen! 


Jiske, als ik hem weer inlever hoe ben ik dan bereikbaar? Voor de medische wereld ben ik onbereikbaar geworden omdat de andere telefoon daarvoor niet meer goed is.(deze heeft nu een eigen 06 nummer). Moet ik dan weer een nieuwe mobiel kopen. De enige mogelijkheid is dat ze mij dan tijdelijk plaatsen als bedrijf zodat er een vervangend toestel wordt gegeven. Maar rechtstreeks naar Samsung is mogelijk goedkoper als een nieuwe mobiel. Je zegt het maar.

Met vrd. groet

Tentpin


Hi @Tentpin voor €10 heb je al een goedkope telefoon waar je mee kan bellen / sms’en daar kan je de huidige simkaart indoen en dan blijf je bereikbaar. Wat de kosten zijn als je het via Samsung laat repareren weet ik niet, ze doen hun eigen prijsopgave. De keuze is in dit geval aan jou. Mocht je de garantie niet belangrijk vinden kan je direct naar Samsung, vind je het wel belangrijk dan wordt het toch nog via KPN.


Reageer