Skip to main content

Dutch (Nederlands):

Ik ben recent overgestapt naar KPN en KPN zal mijn SIM-kaart via een logistiek bedrijf aan huis leveren en daarbij een KYC-proces (zoals het verifiëren van mijn identiteitsdocumenten en bankkaartgegevens) uitvoeren. De betalingsmethode die ik in mijn contract heb opgegeven, is het Nederlandse IBAN van mijn Revolut-rekening. Toen de logistieke dienst voor de eerste keer bij mij thuis kwam, weigerden ze de SIM-kaart af te leveren omdat ik geen fysieke kaart had, en zij eisten dat ik een fysieke kaart zou bestellen.

Mijn vraag is nu: mijn Revolut-fysieke kaart is een Nederlandse Visa Debit Card met een 16-cijferig kaartnummer, maar deze kaart heeft, in tegenstelling tot mijn Rabobank Visa Debit Card, geen IBAN op de kaart staan. Kan de logistieke dienst mijn Revolut-kaart in dit geval correct verifiëren?

English:

I recently ported my number to KPN, and KPN will deliver my SIM card via a logistics company that will also perform KYC (such as verifying my ID and bank card information). The payment method I provided in my contract is the Dutch IBAN of my Revolut account. When the logistics company first came to my house, they refused to deliver the SIM card because I did not have a physical card, and they required me to order one.

My question now is: My Revolut physical card is a Dutch Visa Debit Card with a 16-digit card number, but unlike my Rabobank Visa Debit Card, it does not have the IBAN printed on the card. In this case, can the logistics company properly verify my Revolut card?

Ik weet niet welke bezorger het is, maar een bankrekening verificatie doet men met pinnen een klein bedrag (0,01ct), het kan ook via NFC met de bank app op telefoon.


...het kan ook via NFC met de bank app op telefoon.

Volgens mij accepteren ze dat bewust niet. Ze hebben een pinapparaat bij zich die dat niet ondersteund. Het moet echt "ouderwets" met de pas en pincode.

De naam op de pinpas moet overeenkomen met de naam op het legitimatiebewijs. Met een app op de telefoon kunnen ze dat niet controleren. 


@Nick83 Tegenwoordig als je pin, komt het geld meteen op de rekening van de eigenaar van het mobiel pinapparaat. En daar kan je ook zien wie het geld gestuurd had, hoef niet op de pinpas te zien. Het gaat ook via bank app, maar natuurlijk als de bezorger niet wil, kan je niet dwingen. Het systeem ondersteunt het wel.


@Nick83 Tegenwoordig als je pin, komt het geld meteen op de rekening van de eigenaar van het mobiel pinapparaat. En daar kan je ook zien wie het geld gestuurd had...

Dan zie je het pas achteraf. Dat is geen optie. Eerst controleren. Als alles in orde is, dan pas verder. 

Bovendien... ik denk dat de bezorger helemaal geen toegang heeft tot de rekening en zodoende dus helemaal niets kan zien.


Hoi @Eiken, leuk dat je hebt gekozen voor KPN! 💚

Het klopt dat je de simkaart niet hebt ontvangen toen je niet kon pinnen. De koerier heeft namelijk de verplichting om namens KPN jouw persoonsgegevens en het rekeningnummer dat je aan ons hebt doorgegeven te controleren. Hiervoor moet je 1 cent bij levering betalen.

Ik begrijp dat je inmiddels een fysieke kaart hebt aangevraagd. Hierop staat alleen geen IBAN nummer. Kun je er wel mee pinnen? Dan verwacht ik eigenlijk geen problemen. Maar ik durf je dit niet met volle zekerheid te zeggen.

Je kunt eventueel ook naar een KPN winkel bij jou in de buurt gaan om daar een abonnement af te sluiten. Je loopt dan met een werkende simkaart de winkel uit.


Hoi @Eiken, leuk dat je hebt gekozen voor KPN! 💚

Het klopt dat je de simkaart niet hebt ontvangen toen je niet kon pinnen. De koerier heeft namelijk de verplichting om namens KPN jouw persoonsgegevens en het rekeningnummer dat je aan ons hebt doorgegeven te controleren. Hiervoor moet je 1 cent bij levering betalen.

Ik begrijp dat je inmiddels een fysieke kaart hebt aangevraagd. Hierop staat alleen geen IBAN nummer. Kun je er wel mee pinnen? Dan verwacht ik eigenlijk geen problemen. Maar ik durf je dit niet met volle zekerheid te zeggen.

Je kunt eventueel ook naar een KPN winkel bij jou in de buurt gaan om daar een abonnement af te sluiten. Je loopt dan met een werkende simkaart de winkel uit.

YOUR ANSWER DOES NOT ANSWER ANYTHING.


Vandaag hetzelfde probleem, de bezorger weigerde toestel af te leveren gezien er geen IBAN op mijn revolut debet kaart staat. Het banknummer wijzigen is niet mogelijk op deze bestelling, en telefonisch kan men mij niet dezelfde voorwaarden bieden als in de shop….

 

helaas ga ik dan ook maar mijn glasvezel bestelling annuleren (de voorbereiding aan huis is al gebeurd). Mooi gedaan van KPN, Vodafone ziggo zal blij zijn dat ze mij alsnog als klant behouden 🤷🏼‍♂️


Vandaag hetzelfde probleem, de bezorger weigerde toestel af te leveren gezien er geen IBAN op mijn revolut debet kaart staat. Het banknummer wijzigen is niet mogelijk op deze bestelling, en telefonisch kan men mij niet dezelfde voorwaarden bieden als in de shop….

 

helaas ga ik dan ook maar mijn glasvezel bestelling annuleren (de voorbereiding aan huis is al gebeurd). Mooi gedaan van KPN, Vodafone ziggo zal blij zijn dat ze mij alsnog als klant behouden 🤷🏼‍♂️

They changed in person for me.


@Denise van KPN is hier al wat meer duidelijkheid over? Ik zie tegenstrijdige verhalen over klanten die hun toestel geweigerd wordt alleen omdat het IBAN niet op de kaart staat maar deze wel gewoon aan de doorgegeven rekening gekoppeld is.

Het kan en mag toch niet zo zijn dat er dergelijke criteria worden gehanteerd en KPN dit helemaal nergens tijdens het bestelproces vermeld.


Je kan en mag gewoon een abonnement afsluiten met een rekeningnummer en bankpas van Revolut.


Je kan en mag gewoon een abonnement afsluiten met een rekeningnummer en bankpas van Revolut.

Lees je ook wat gebruikers schrijven? Wat heeft het voor een zin als ze een abonnement kunnen afsluiten maar de koerier weigert de sim-kaart en telefoon te overhandigen? 


Ik denk dat als je een abonnement zonder toestel afsluit, dat er dan niks aan de hand is?

En als je het toestel meteen volledig betaald? 


Reageer