Skip to main content
Vraag

Ring deurbel met 2 simkaarten geeft buitenshuis geen meldingen

• September 7, 2025
  • 9 reacties
  • 113 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem sinds ik mijn 2e e-sim in mn telefoon heb. In huis draait de ring prima op wifi, maar buitenhuis geen beeld of meldingen. Wanneer ik mijn 2e sim uitzet, dan gaat ie wel over op mobiele data. Hoe kan ik dit verhelpen?

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 7, 2025

Eh, ik denk dat die Ring het ten allen tijde doet. Want die werkt gewoon uitsluitend via je wifi thuis.

Maar zodra je telefoon buiten de deur komt gaat er kennelijk ‘iets’ mis. Helemaal de vinger kan ik er niet opleggen, internet is internet via welke simkaart of provider het mobiel ook gaat. En de app voor je Ring werkt via internet.

Zijn wel beide e-sim actief ingesteld in je telefoon via 4/5G?

• September 7, 2025

Van welk provider is die 2de simkaart?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 7, 2025

Marlon 92 , het is KPN simkaart

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 7, 2025

Eh, ik denk dat die Ring het ten allen tijde doet. Want die werkt gewoon uitsluitend via je wifi thuis.

Maar zodra je telefoon buiten de deur komt gaat er kennelijk ‘iets’ mis. Helemaal de vinger kan ik er niet opleggen, internet is internet via welke simkaart of provider het mobiel ook gaat. En de app voor je Ring werkt via internet.

Zijn wel beide e-sim actief ingesteld in je telefoon via 4/5G?

Beide zijn ingesteld op 5G automatisch

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 7, 2025

Hmm, via 2 simkaarten internet is niet nodig. Stel er 1 in op alleen bellen/sms.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 7, 2025

Dank je Peter, zal t proberen 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 8, 2025

Ik heb het een en ander geprobeerd, maar de ring gaat alleen op 5G wanneer ik een van beide sim kaarten uitzet.

Coendo83
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • September 18, 2025

Bekend probleem met de Ring i.c.m. met 2 simkaarten, is veel over te vinden behalve een daadwerkelijke oplossing. Lijkt toch echt een euvel met de Ring app die de draad kwijt is met 2 5G verbinding die beschikbaar zijn. Een SIM uitschakelen is daarin een workaround maar natuurlijk geen wenselijke oplossing.

Wat ik zelf heb gedaan is met Shortcuts (Apple) op mijn telefoon een flow aangemaakt die mijn zakelijke simkaart uitschakelt wanneer ik de Ring App open. Vervolgens heb ik een 2e flow aangemaakt die de simkaart weer aanzet zodra ik de Ring app weer sluit. 

Dit werkt voor mij perfect, enige nadeel is dat je op de simkaart die je uitschakelt ook even je pincode van de sim uitschakelt, dit voorkomt dat je bij elke keer dat je de app sluit weer opnieuw je SIM moet activeren met je pincode.

Doe er uw voordeel mee zou ik zeggen ;-)

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 18, 2025

Hoi, klinkt als n oplossing. Zal van t weekend eens wat proberen. Wat is shortcuts eigenlijk?