Skip to main content

Bellen (en sms’en) die vanuit Nederland binnen - of buiten de bundel?

Je bedoelt van Nederland naar het Buitenland.

Hmm de Telfort links komen hier uit.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm

Dat zou inhouden dat we in dit geval weer onder KPN tarieven vallen.


Maar wat is dan het antwoord? Is het pas 23 cent als je bundel op is?


Dan moeten we een reactie vanuit KPN afwachten om dit op te helderen.

KPN wint wel weer een puntje bij mij als er nu ook per seconde wordt gerekend ipv afronden op hele minuten.

De eerste minuut kan ik mee leven maar elke volgende minuut niet, bij Telfort liep ik tegen een ondoordringbare muur toen ik hier naar vroeg.


Je bedoelt dus bellen vanuit Nederland naar het Buitenland?

Welk Telfort abonnement heb je?

Voor bellen naar de landen binnen de EU gelden dezelfde buitenbundeltarieven als voor bellen binnen Nederland.

Binnen je bundel is bellen naar landen in de EU gratis.

KPN wint wel weer een puntje bij mij als er nu ook per seconde wordt gerekend ipv afronden op hele minuten.

Het gekke is dat providers wettelijk verplicht zijn om in ook een abonnement aan te bieden met afrekening per seconde. Als Telfort wettelijk gezien een apart bedrijf is zou Telfort dat dus eigenlijk ook moeten aanbieden.

 


Welk Telfort abonnement heb je?

Binnen je bundel bellen naar landen in de EU gratis.

TFT 2018 met 150 minuten.

Bij KPN vanuit Nederland niet altijd.

 

… KPN wint wel weer een puntje bij mij als er nu ook per seconde wordt gerekend ipv afronden op hele minuten. ...

Waar zie je dat?


TFT 2018 met 150 minuten

Dan liggen de buitenbundeltarieven voor bellen binnen Nederland zelfs nog iets hoger.

Voor het buiten de bundel bellen naar andere EU landen is het tarief €0,23 per minuut.

 

Bij KPN vanuit Nederland niet altijd.

Waar doel je dan op?

Ook bij KPN abonnementen met een beperkt aantal belminuten gelden die buitenbundeltarieven.


Ja. Maar valt bellen/sms’en vanuit Nederland nou altijd buiten de bundel of niet?

Ik doelde op de teksten op de pagina waar Galdor68 naar verwijst; alleen bij nieuwe(re) bundels van KPN valt bellen Nederland-EU binnen bundels.


Ja. Maar valt bellen/sms’en vanuit Nederland nou altijd buiten de bundel of niet?

Je zou mogen aannemen dat dat alleen vanaf de 150e minuut zo is.

 


TFT 2018 met 150 minuten

 

… KPN wint wel weer een puntje bij mij als er nu ook per seconde wordt gerekend ipv afronden op hele minuten. ...

Waar zie je dat?

In Mijn KPN zie ik dat 1 enkel gesprek sinds de migratie op de telefoon 12 seconden duurt 1 volle minuut kost. Op de 525 is het niks het gaat mij om het principe.

 

Als we ervanuit gaan dat er niks wijzigt dan ook de tarieven niet!!  Hoe en waar vinden we deze ??

Wat betreft vanuit Nederland naar Zone 1 landen. Hier de Telfort tarieven zoals deze via de site vindbaar waren 16 dagen geleden.

 


Als wjb gelijk heeft, is bij mij onterecht iets in rekening gebracht.

Als ik jouw schermprintje (wie wat bewaart heeft wat 🙂 echter zie, weet ik hierbij het antwoord denk ik wel.


Wat betreft vanuit Nederland naar Zone 1 landen. Hier de Telfort tarieven zoals deze via de site vindbaar waren 16 dagen geleden.

 

Blijkbaar valt bellen vanuit Nederland naar de EU altijd buiten de bundel.

Dat verklaart dan direct dat hele kleine woordje in de voorwaarden.

 


Herstel toch gevonden hier

Nog een klein pluspuntje ik had dat in de app wel gezien geen € 5,00/Mb buiten zone 1 we mogen wel de buitenland bundels kopen.

En hier verliezen ze dat puntje weer.

 

Gesprekken in Nederland worden op de hele minuut naar boven afgerond.