Skip to main content
Antwoord

Roaming kosten KPN Turkije, klopt het overzicht in de Mijn KPN app?

• October 7, 2025
  • 1 reactie
  • 69 keer bekeken

Beste,

Gisteren geland in Turkije. Ik had roaming aanstaan dus kreeg al vrij snel een SMS dat ik op 80% van het limiet van 60,50 euro zat. Daarna direct een bundel a 15 gb geactiveerd en internet bescherming buiten Europa aangezet. Nu zie ik het onderstaande terug in mijn KPN-app. Het bedrag is prima, ik neem mijn verlies en betaal die 54 euro voor het kleine beetje internet dat gebruikt is op de luchthaven nog voordat de bundel geactiveerd werd. Alleen nu zie ik dat het om 368 mb gaat. 1 mb zou volgens KPN 2,5 euro moeten kosten. 368 maal 2,5 euro is veel meer dan 54 euro. Nu ben ik bang dat die 54 euro niet klopt en ik alsnog een gigantische rekening ga krijgen. Ik heb geen SMS ontvangen dat ik op 100% van mijn limiet aan 60,50 euro zou hebben gezeten en ook zeer zeker geen SMS gestuurd dat ik akkoord ben om qua internetkosten over dit limiet heen te gaan (Volgens KPN zou er bij 100% verbruik een SMS moeten komen waarbij je de mogelijkheid zou hebben om een SMS te sturen waarmee je akkoord gaat over de 60,50 euro heen te gaan).

Kan iemand me uitleggen hoe dit zit? Als ik 54 euro deel door 368mb kom ik op een veel lager bedrag dan 2,50 euro uit. Kan ik ervan uitgaan dat de schade beperkt is gebleven bij 54 euro?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@JeroenN27, welkom allereerst bij onze community. 

Allereerst, ontzetten jammer van de gemaakte kosten en ik snap ook zeker dat je wilt weten dat er niet meer in rekening wordt gebracht. 

Ik leg dit graag uit: De € 60,50 is de limiet, dat betekent dat je nooit meer dan dat bedrag aan extra kosten hebt. Tenzij dit zelf actief hebt aangezet. Het komt soms voor dat er een vertraging is in het verwerken in de app, tussen het live verbruik tot het moment dat het zichtbaar is in de app. 

Ik verwacht dus niet dat er meer dan € 60,50- aan extra kosten berekend zullen worden. 

1 reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 8, 2025

Hi ​@JeroenN27, welkom allereerst bij onze community. 

Allereerst, ontzetten jammer van de gemaakte kosten en ik snap ook zeker dat je wilt weten dat er niet meer in rekening wordt gebracht. 

Ik leg dit graag uit: De € 60,50 is de limiet, dat betekent dat je nooit meer dan dat bedrag aan extra kosten hebt. Tenzij dit zelf actief hebt aangezet. Het komt soms voor dat er een vertraging is in het verwerken in de app, tussen het live verbruik tot het moment dat het zichtbaar is in de app. 

Ik verwacht dus niet dat er meer dan € 60,50- aan extra kosten berekend zullen worden.