Skip to main content

Mijn partner is in Griekenland dicht bij het Turkse vasteland, maar had per ongeluk de roaming nog aanstaan en heeft dus behoorlijk wat GB verbruikt via een Turkse provider. Bij 80% en 100% van het verbruik van de limiet (€60,50 incl. btw) zou ze een SMS hebben moeten ontvangen, maar die heeft ze niet gekregen. Wil dat zeggen dat ze de limiet nog niet heeft bereikt? Of moeten we nu een godsvermogen betalen?

Roaming mag wel aanstaan maar zet automatisch selectie netwerk in ieder geval uit! Kies handmatig voor een Griekse provider. Doe dat nu meteen!!


Stuur ook een sms bescherming aan naar 1266.

Daarmee wordt de limiet van datagebruik buiten de EU op € 0,- gezet in plaats van de standaard EU-regeling van € 60,50. Je kunt dan dus geen (onbedoeld) gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de bescherming zelf weer uit zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenland bundel activeert. 


Stuur "BESCHERMING AAN" naar 1266 om te voorkomen dat je ooit nog tegen deze exorbitante dataroamingkosten aan zult lopen.

Ik raad iedereen aan om "BESCHERMING AAN" naar 1266 te sturen ongeacht of je nu wel of niet naar de randen van de EU reist of naar een land buiten de EU gaat.

Ik zou KPN willen vragen om een informatiecampagne te starten over de mogelijkheid om "BESCHERMING AAN" naar 1266 te sms'en. Stuur desnoods een sms naar alle abonnees met een uitleg.

Ik denk dat daarmee een hoop slachtoffers voorkomen kunnen worden in de komende vakantieperiode.


Goede tips vanuit de Community hier.

Ik durf niet met volle zekerheid te zeggen of jouw partner nog onder de 80% van haar limiet zit of niet. Jouw partner kan in MijnKPN zien welke kosten er buiten de bundel zijn gemaakt.

Daarnaast raad ik inderdaad aan om handmatig met een Griekse provider te verbinden, zoals @Joep1965 voorstelde. En ook om de bescherming aan te zetten, zoals @RBxx en @wjb voorstelde. Hiermee voorkom je onverwachte kosten buiten de EU. Je kunt dan namelijk alleen internetten als je een bundel aanschaft.


Reageer