Skip to main content

Ik ben op Bonaire. Ik heb volgens mij steeds vliegtuig stand aangehad, roaming staat uit. Toch zie ik bij huidig verbruik in deze periode een verbruik van 17,5 gb!

dat zou inhouden dat ik een enorme rekening krijg bij thuiskomst. Ik kan KPN vanuit Bonaire niet bereiken. Mijn KPN geeft geen info hierover. Mijn dochter in Nederland heeft voor mij gebeld en de medewerker kan geen informatie vinden over mijn verbruik! Ik ben er erg verbaasd over. Hoe kan ik nu zeker weten dat ik geen enorme rekening krijg?

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Zelfs al zou dataroaming aan staan, buiten de EU zouden de kosten nooit hoger kunnen zijn dan €60,50 tenzij je,in antwoord opeen smsje, zelf expliciet aangegeven hebt van Internet gebruik te willen blijven maken.


Dank voor je antwoord. Weet jij waar ik deze ‘bescherming tegen hoge internet kosten’ kan vinden? Is dat een instelling op de iPhone? Of gebeurt dat vanuit kpn? Hoe weet ik zeker dat dit in mijn geval van toepassing is? Ik zou een stuk rustiger met mijn vakantie verder gaan als ik zekerheid kan krijgen hierover. Ik vind die melding van 17,5 gb erg alarmerend …


KPN is wettelijk verplicht om het Internetgebruik buiten de EU te maximaliseren op €60,50.

De gebruiker moet expliciet toestemming geven om boven dat bedrag van Internet gebruik te blijven maken. KPN stuurt een smsje als je 50%, 75% en 100% van dat bedrag verbruikt hebt.

Als jij “mobiele data” op jouw telefoon uit zet dan zal je sowieso geen gebruik kunnen maken van data via 3/4/5G.

 

Plaats eens een screenshot van die melding van 16,5GB.


 


Dank voor je bericht dat er een wettelijke verplichting is om internet verbruik te begrenzen

dat is al een begin van rustig worden 


@Tjalkram

Als je in het menu van dat screenshot (Mobiel Netwerk) helemaal naar beneden scrolt zie je met kleine letters staan “opnieuw ingesteld:” welke datum staat er achter de dubbele punt of staat er “nooit”?


Er staat achter de dubbele punt 

23 november 2015


Er staat achter de dubbele punt 

23 november 2015

Dan is die roaming in huidige periode bijgehouden door je telefoon vanaf die datum. Dus die 17,5 GB heb je gebruikt in die 7,5 jaar.


Begrijp ik het goed? Ik hoef me geen zorgen te maken? 


Begrijp ik het goed? Ik hoef me geen zorgen te maken? 

Klopt, don't worry but enjoy.


Nou jongens, geweldig , bedankt voor de hulp!