Skip to main content
Roaming staat uit, toch na 1 week al 2,3 MB gebruik.



Tijdens onze vakantie in Spanje heb ik roaming gebruikt. Bij thuiskomst heb ik dat weer uitgeschakeld maar zie nu dat er toch roaming gebruikt wordt.

Wat moet ik doen?



Dank voor een reactie,

Nel



Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

Hallo @Nvidg ,

woon je misschien in een grensstreek.?

Mobiele data kan ook (nog) aan staan, dan verbruik je (ongemerkt) ook data.
Dank je wel voor je snelle reactie.

Ik woon niet in de grensstreek, mobiele data staat inderdaad sinds ik abonnement heb aan. Dat er dan toch roaming gebruikt wordt als Dataroaming uitstaat heb ik nog niet eerder gezien.



Groet,

Nel
Als je een mobiel abonnement hebt vallen de internetkosten binnen de EU gewoon binnen je bundel. Je zou dus normaal gesproken roaming gewoon aan kunnen laten staan. Dan maakt het ook niet uit of je in Spanje zit of in de grensstreek woont. Zie deze pagina.
Dank je wel voor je snelle reactie.

Ik weet dat het binnen de bundel past. Vind het vreemd dat ik het niet eerder heb ervaren. Dacht misschien toch nog een instelling die niet goedstaat.



Groet,

Nel
Ha Nel, welkom! Dat is gek! Je hebt dataroaming dus uitgezet, maar er werd toch internet verbruikt? Welk toestel gebruik je?
Hallo Marcia,

Ik gebruik een iPhone 7 en ben heel benieuwd naar je reactie.

Groet,

Nel
Beste @Nvidg



Ik zie dat je de iPhone 7 gebruikt, om roaming uit te zetten doe je het volgende: (afbeeldingen in juiste volgorde)











En zet Dataroaming uit:



Laat je weten of het gelukt is?
Hallo Dennis,



Dank je wel voor je reactie. Ik begrijp je beschrijving niet, sorry want daar staat dat ik mobiele data in moet schakelen bij gesprekken via 4G.

als ik dat die staat mijn roaming weer aan, dat is dus niet de bedoeling.



Groet,

Nel
Hallo Dennis,



Dank je wel voor je reactie. Ik begrijp je beschrijving niet, sorry want daar staat dat ik mobiele data in moet schakelen bij gesprekken via 4G.

als ik dat die staat mijn roaming weer aan, dat is dus niet de bedoeling.



Groet,

Nel


Er staat schakel 4G in, daar staat "Gesprekken en Data, maar daaronder staat "Dataroaming". Die kun je uitzetten.

Want jou iPhone 7 belt ook met 4G (LTE), dat staat los van de MB's.





In eigen land werkt alles gewoon, maar zodra je naar het buitenland gaat, kan je niet internetten via het mobiele netwerk. Je krijgt dus ook niet met onverwachte kosten te maken. Overigens werkt de roaming ook niet in de EU-landen, dus zodra je binnen Europa op reis gaat wil je de dataroaming-schakelaar waarschijnlijk weer aanzetten.

De schakelaar kan trouwens ook handig zijn voor mensen die in de grensstreek wonen en constant last hebben van het ‘per ongeluk’ overschakelen op een buitenlands netwerk.
Dank je, zo heb ik het nu gedaan. We gaan het zien.

je hoort ervan.



Groet,

Nel
Dank je, zo heb ik het nu gedaan. We gaan het zien.

je hoort ervan.



Groet,

Nel


Graag gedaan we wachten het af, @Marcia_ ik heb dit even van jou overgenomen, we wachten het even af.

Hopelijk is het nu opgelost. 🙂
Ha Nel, je kunt ook eens kijken bij >instellingen >iCloud >iCloud Drive helemaal onderaan 'Gebruik mobiele data'. Wil je dat uitzetten? Dat is ook iets waar het mee te maken kan hebben.
Goedemorgen Dennis/Marcia,



Ik laat even weten dat mijn roamingverbruik niet meer opgelopen is. 😄

Dank voor jullie hulp.



Fijn weekend.



Groet,

Nel
Goedemorgen Dennis/Marcia,



Ik laat even weten dat mijn roamingverbruik niet meer opgelopen is. 😄

Dank voor jullie hulp.



Fijn weekend.



Groet,

Nel


Beste @Nvidg,



Graag gedaan! Wat fijn dat het is opgelost! Ik wens jou ook fijn weekend! 😉
Ik sluit mij volledig bij Dennis aan. Top dat het opgelost is en een fijn weekend!