Skip to main content

Ik ben nu in Canada. Op mijn telefoon heb ik roaming uit staan, maar toch kan ik bellen? In MijnKpn zie ik ook extra kosten staan.

Waar kan ik dit uitzetten?

Hallo @Gevedem roaming heeft met mobiele data, internet dus, te maken. Bellen is iets anders.


Hallo @Gevedem 

Met “roaming” bepaal je of je mobiele data kan gebruiken in het buitenland.

Het is dus "dataroaming".

Bellen (en gebeld worden) kan je altijd en dat kan dus kosten opleveren.

Wat is roaming en moet het aan of uit in het buitenland? (kpn.com)


Nou, het heeft ook wel degelijk met bellen te makem. Je kunt mobiele data uitzetten (heb ik ook) om niet meer te kunnen internetten.
Maar misschien weet jij me dan te vertellen hoe ik het bellen en gebeld worden kan uitzetten?


Nou, het heeft ook wel degelijk met bellen te makem. Je kunt mobiele data uitzetten (heb ik ook) om niet meer te kunnen internetten.
Maar misschien weet jij me dan te vertellen hoe ik het bellen en gebeld worden kan uitzetten?

Gewoon de telefoon uitzetten @Gevedem 


Bellen en gebeld worden kan je niet uitzetten. Dan moet je de telefoon uitzetten.


Of in vliegtuigstand zetten. 


Dat is handig als je wifi wilt gebruiken, dat werkt dan ook niet @JanD  :)

 


Als u het toestel in vliegtuigstand zet kunt u wel via wifi iets doen maar niet bellen of gebeld worden. 


Bellen is iets wat je kan voorkomen, gewoon niet doen.

Gesprekken ontvangen is ook iets wat je kan ‘laten'.

Alternatief: bellen via Whatsapp via de WiFi. Bij gratis wifi is bellen dan ook helemaal gratis.


@Joep1965 dat is de gouden tip. Vliegtuigstand zet eerst wifi en bluetooth uit, maar is daarna weer aan te zetten.
Als je dan probeert te bllen vraagt het toestel om de vliegtuigstand uit te zetten.
Bedankt vanuit rural Canada!
 


Graag gedaan en geniet van het prachtige Canada.  Mijn favoriete bestemming 😉