Skip to main content

Mijn partner en ik zijn terug van de USA  waar we beiden een KPN USA bundel gekocht hebben maar nu werkt in Nederland roaming niet meet. Onze hotspot maakt wel verbinding met apparaten maar geeft geen internet door. 

Hoi @TonKuiper 

Welkom op de community van KPN.

Ik zou zeggen welkom terug in Nederland, hopelijk heb je het samen met je partner leuk gehad is de USA.

Het beste wat je kunt doen bij thuiskomst in Nederland, is je eigen smartphone als die van je partner compleet uit te zetten, en hem na enkele minuten weer aan te zetten.
Dan zal je KPN simkaart zichzelf gaan aanmelden op het KPN mobiele netwerk, net zoals die van jouw partner.

Roaming is binnen Nederland totaal niet van toepassing, of je die functie nu wel of niet aan hebt staan, het werkt alleen in het buitenland.

Ook zou je van beide smartphones de netwerkinstellingen kunnen resetten, zodat alle fouten en eventuele instellingen van de mobiele provider in USA verwijderd worden, en alleen de KPN netwerkinstellingen automatisch teruggeplaatst worden.

Laat even weten of het gelukt is!


Ik had dat allemaal al geprobeerd maar dat lost het niet op. Na een paar uur research op het net blijken er veel mensen problemen te hebben met hun hotspot op de iphone na een update van ios. Ik heb nu hey hotspot APN gewijzigd naar portalmmm.nl in plaats van internet en nu werkt het wel. Dus laat ik dat voorlopig maar zo. 


Reageer