Skip to main content

BESTE KPN,

Na uren op jullie forum door te brengen Wil ik graag dat jullie het volgende checken...

Het telefoon nummer van mijn dochter geeft namelijk al jaren problemen in het buitenland. En JA! alles staat goed in haar toestel, JA we hebben alle checks gedaan, JA ook de check met andere telefoon, JA roaming staat aan etc etc.. Dus AUB kom niet met de voor de hand liggende opmerkingen met aan en uit doen etc en oplossingen want die werken dus niet. 

Wat ik nu zie op het forum dat heel veel mensen problemen hebben met roaming AUTOMATISCH buiten land als het gaat om een oude KIDS SIM abonnement.

Wij hebben de oude KIDS SIM omgezet naar een nieuw abonnement en ze is al 2 telefoons verder en nog gaat haar roaming in het buitenland NIET AUTOMATISCH goed . ALtijd handmatig en 100 x aan en uit doen. DUS GRAAG HET VOLGENDE:

- Dus zou iemand het netwerk en data instellingen een reset willen geven?

- ZOu iemand kunnen checken of er een beperkte mobiele data buitenland/ beperkte roaming aan staat?

- Graag wil ik dat de 2e lijn technische support er naar kijkt want via het FORUM lees ik dat de 1e lijn er niet achter kan komen en 2e lijn blijkbaar wel. CHECK of er bij dit oude KIDS SIM telefoonnummer beperkingen te zijn ingesteld die internet in buitenland blokkeren?

 

graag check!

bedankt alvast 

Beste KPN , zoals hierboven beschreven hebben wij dit probleem ookal jaren met het abonnement van mijn dochter. Al 100 x KPN gebeld maar met “aan en uit” tips hebben we niets. Alles hebben we al geprobeerd en toch doet haar roaming in buiten land het de ene keer wel en andere keer niet. En dat is gewoon vervelend. NU lees ik hierboven dat er eindelijk een oplossing was met een slimme KPN medewerking die heeft gecheckt dat er blijkbaar “ beperkte roaming” aan stond. Kan iemand van KPB AUB ook dit bij ons checken???

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic


Hallo KPN?

 


BESTE KPN,

Na uren op jullie forum door te brengen Wil ik graag dat jullie het volgende checken...

Het telefoon nummer van mijn dochter geeft namelijk al jaren problemen in het buitenland. En JA! alles staat goed in haar toestel, JA we hebben alle checks gedaan, JA ook de check met andere telefoon, JA roaming staat aan etc etc.. Dus AUB kom niet met de voor de hand liggende opmerkingen met aan en uit doen etc en oplossingen want die werken dus niet. 

Wat ik nu zie op het forum dat heel veel mensen problemen hebben met roaming AUTOMATISCH buiten land als het gaat om een oude KIDS SIM abonnement. Dus handmatig aanzetten lukt maar hij schiet weer uit . Ik wil dat het altijd AUTOmatisch aan gaat zoals bij de andere abonnementen van het gezin en ook zou horen.

Wij hebben de oude KIDS SIM omgezet naar een nieuw abonnement en ze is al 2 telefoons verder en nog gaat haar roaming in het buitenland NIET AUTOMATISCH goed . ALtijd handmatig en 100 x aan en uit doen. DUS GRAAG HET VOLGENDE:

- Dus zou iemand het netwerk en data instellingen een reset willen geven?

- ZOu iemand kunnen checken of er een beperkte mobiele data buitenland/ beperkte roaming aan staat?

- Graag wil ik dat de 2e lijn technische support er naar kijkt want via het FORUM lees ik dat de 1e lijn er niet achter kan komen en 2e lijn blijkbaar wel. CHECK of er bij dit oude KIDS SIM telefoonnummer beperkingen te zijn ingesteld die internet in buitenland blokkeren?

 

graag check!

bedankt alvast 


Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Hi @jetensuus! Welkom op het forum. Voor de volgende keer, als er haast bij is, is het altijd beter 0800-0402 te bellen. Het forum is op de eerste plaats een plek waar klanten elkaar hebben. Moderators houden alles in de gaten maar het duurt iets langer voordat we zelf reageren. 

Inhoudelijk, ik heb de zaak nagekeken. Bij het nummer dat je hebt aangegeven staat data roaming gewoon aan. Daar ligt het dus niet aan. Heb je een voorbeeld van een moment waarop het nummer in het buitenland is gebruikt? Dan kan ik nakijken of er data is gebruikt. Zelfs als het maar om een beetje gaat. 

Wil je bevestigen dat het gaat om een land binnen de Europese Unie? Buiten de Europese Unie is het met Kids Sim namelijk helemaal niet mogelijk. 

 


Maar staat er een tweedelijns beperking op? Alle instellingen staan goed in de telefoon, Sim kaart is nieuw, ander abonnement inmiddels en ja natuurlijk is het EU… er moet iets fout staan in de originele kids Sim van het nummer 


@KPN Bram.. wil je dit checken ook bij mij wat deze meneer hierboven schrijft… Klinkt aannemelijk

Als ik de klantenservice bel krijg ik niet meer advies dan zet je telefoon aan en uit dus daar ben ik nu echt wel klaar mee

 


@jetensuus wat bedoel je met een tweedelijns beperking? Ik wil graag een ticket voor je doorzetten naar de technische dienst. Maar daarvoor moet ik nog wat extra informatie vragen. 

Wil je hier of in je profiel laten weten wanneer je voor het laatst met de telefoon in het buitenland was? Welk land dat was? En of je wel een sms hebt gekregen dat je over de landsgrens bent gegaan?


Beste KPN,

 

Ik heb hetzelfde probleem bij 1 van mijn kinderen. Dit blijkt volgens KPN inderdaad aan de oude abonnementsvorm te liggen van ‘Kids Sim’.

Nu kan ik deze verlengen en wil dit graag naar het nieuwe ‘Kids Sim’ doen. Echter dit is niet mogelijk volgens KPN. Ik kan elk ander abonnement afsluiten (altijd duurder) dan Kids Sim. Enige mogelijkheid zou zijn om het gehele abonnement te annuleren (stop zetten en dus verlies telefoonnummer) en dan opnieuw een kids sim af te sluiten met een heel nieuw nummer.

Ik vind dit een hele rare actie van KPN. Ik heb een abonnement, maar wat technische problemen heeft. Ik mag nu verlengen op dit nummer, maar alleen tegen duurdere mogelijkheden, terwijl ik prima tevreden ben met het Kids Sim.

Graag zou ik contact willen hebben met iemand die het huidige Kids Sim Kan verlengen naar de nieuwe Kids sim zodat de technische problemen opgelost worden zonder dat ik daarvoor extra kosten moet betalen. Dit lijkt mij namelijk niet de manier om met bestaande klanten om te gaan die een zeer uitgebreid pakket afnemen.


Reageer