Mijn telefoon (Samsung A51) sluit niet altijd de WIFI af, als hij buiten het bereik komt van het WIFI signaal.
De telefoon geeft dan aan “Verbonden zonder internet” en dat blijft, ook als ik weer terug ben binnen een normaal WIFI bereik. Op zo’n moment, krijg ik geen verbinding met de WIFI en als ik internet gebruik, gaat dat van mijn eigen bundel af.
Ik kan de WIFI uit en weer aan zetten op mijn telefoon en dan pakt hij deze weer normaal een WIFI signaal op. Andere telefoons (ook het zelfde type), hebben dit probleem niet.
Mijn telefoon is tweemaal opgestuurd naar Samsung, één maal is alles teruggezet naar fabrieksgegevens en de tweede maal is het moederbord vervangen. Dat heeft helaas niet mogen helpen. Dit probleem is ontstaan, nadat we een nieuwe router en WIFI versterker van KPN hebben laten installeren, maar de versterker weer uitschakelen heeft geen effect. Ook KPN heeft geen oplossing in deze, wel is de router door KPN anders ingesteld en heeft er een update plaatsgevonden in de router.
Dit probleem heb ik meestal alleen vanuit de thuissituatie, maar is ook één keer voorgevallen bij een WIFI punt in België.
We verwachten dat het iets met instellingen te maken heeft, maar helaas weten we niet of dat zo is en wat we dan moeten doen.
Hopelijk is er iemand bekend met dit probleem en ons de juiste weg kan wijzen om het op te lossen.
Alvast bedankt.