Skip to main content

Mijn telefoon is uit het niets uitgevallen. Met het opstarten komt ie niet verder dan het zwarte scherm waar samsung staat. Als ik de  de volume laag en aan en uit knop in gedrukt houd krijg ik weer een zwart scherm. Druk ik hem dan weer op aan dan krijg ik weer het zelfde scherm met letters. Wat moet ik doen?????

@Berber14 ,

 

Welkom op het forum van KPN!

Vervelend en naar dat jouw Samsung A53 volledig is uitgevallen, en je daardoor alleen een zwart scherm te zien krijgt, met alleen de naam Samsung erin.

Dit kunnen verschillende oorzaken zijn, zoals dat een update niet goed of voorledig is uitgevoerd, of een interne storing in je Samsung zelf.
Zelf de batterij zou een rol kunnen spelen, maar dat komt wat minder vaak voor.

Samsung heeft daarvoor een speciale pagina op hun website staan, met daarin een overzichtelijk stappenplan, om dit probleem (hopelijk) te verhelpen.
Je klikt dan op het pijltje naar beneden, bij de tweede optie “Scherm van Galaxy telefoon of tablet is zwart”.

Hierbij de directe link naar de speciale website: Wat te doen als het touchscreen van mijn Samsung smartphone langzaam of helemaal niet reageert

 

Laat even weten, of het in jouw geval geholpen heeft.


bedankt voor je reactie michel! het heeft  helaas alleen niet geholpen:(

Op het moment helemaal een zwart beeld, reageert nergens meer op..

Ik had wel een update staan die ik nog niet had uitgevoerd, denk je dat dat het zal zijn?

en wat doe ik nu?

 

 


@Berber14 

Beste berber14,

Het lijkt erop, dat er toch een defect in je Samsung zit, en je ermee terug moet naar de winkel waar je hem hebt gekocht, is dat in combinatie met een KPN abonnement dan kun je ook naar de dichtstbijzijnde KPN Winkel gaan.

Maar wat je eerst ook nog zou kunnen proberen, is een “harde reset uitvoeren”, aangezien dit ook nog wel eens wilt werken, als er bijvoorbeeld software fouten in jouw toestel zouden zitten.

Via deze link van Belsimpel wordt dat stap voor stap uitgelegd, inclusief een filmpje waarin het ook nog eens wordt uitgelegd.

De link: Resetten via recovery mode voor Samsung

BELANGRIJK Mededeling! Als je een harde reset gaat uitvoeren, dan raak je wel alles wat je op jouw Samsung A53 hebt staan (waaronder video's, zelfgemaakte foto’s en je contacten) kwijt.
Tenzij je daar inmiddels al back-up van hebt gemaakt.

Mocht de “Harde reset” ook niet het resultaat opleveren, en je dus nog steeds een zwart scherm blijft houden, dan is het echt tijd om naar de winkel te gaan.
Dit weet ik vrijwel zeker, dat er een defect in jouw Samsung A53 zit!


Bedankt voor je reactie! 

Hard reset wil ik eigenlijk niet proberen omdat ik dan alles kwijt ben.. telefoon viel in eens uit dus geen back up gemaakt.

Ik zal hem vandaag naar een kpn winkel brengen dan moeten ze hem maar opsturen ter reparatie.. bedankt voor je hulp!


@Berber14 

 

Heel graag gedaan Berber14!
Ik begrijp ook heel goed, dat je liever geen “harde reset” wilde uitvoeren, omdat je dan veel kwijt kunt raken zoals zelfgemaakte foto’s en filmpjes.
Ook heb je geen back-up kunnen maken.

Verstandig dat je hem ter reparatie hebt gebracht, bij een KPN winkel bij jouw in de buurt.
Hopelijk wordt hij snel voor je gerepareerd, zodat je hem gauw weer kunt gebruiken.


Ik heb hem ter reparatie naar een winkel gebracht. Ze hebben bijna elk onderdeel  vervangen om uit te zoeken wat het probleem is. Maar tevergeefs.. jammer genoeg is er geen beweging meer in te krijgen. Ik heb een nieuwe aangeschaft en gelukkig heb ik grotendeels van mijn gegevens terug kunnen vinden. Nogmaals bedankt voor je hulp!


@Berber14 

Je hebt je uiterste best gedaan @Berber14 , door hem in elk geval ter reparatie aan te bieden.
Maar het was duidelijk, na onderzoek, dat je Samsung Galaxy A53 niet meer gemaakt kon worden, en hij het gewoonweg niet meer wilde werken.

Ik hoop uiteraard wel, dat je nu wel veel plezier beleeft aan je nieuwe smartphone, al is het mij niet duidelijk of het om een nieuwe Samsung Galaxy A53 gaat of een nieuwere versie.

In elk geval is het probleem nu opgelost, en kun je weer volop bellen, appen en internetten!