Skip to main content

Sinds enige tijd heb ik tijdens een telefoongesprek geen 4g of 5g verbinding meer.

Ik ben al een tijdje opzoek naar een oplossing en heb ALLE stappen inmiddels doorlopen.

Zowel alle instellingen m.b.t. bellen en internet handmatig vernieuwd en stap voor stap ingesteld.

GEEN verbetering helaas!!!

Wat blijkt: Sim1 positie in de telefoon veroorzaakt dit probleem.....het is opgelost nu de simkaart in de Sim2 positie zit.

Wie hebben hier nog meer last van???

Is het het dus de Sim1 lezer in de telefoon die de oorzaak is of wat zou het anders kunnen zijn?

Mochten meer mensen hier problemen mee hebben dan zal Samsung hier toch iets mee moeten doen?

Ik hoor het graag!

Mvg, TYN

Hi @TYN en welkom op ons forum!

Zou je met behulp van dit stappenplan eens willen kijken hoe de instellingen staan voor zowel Sim1 als Sim2? Het kan namelijk zijn dat je toestel gebruikt maakt van 2G als je belt. Door 4G Bellen aan te zetten zou je dit probleem niet meer moeten hebben.


Hoi Frenk,

Bedankt voor de instructies. 

Helaas heb ik deze stappen al eerder doorlopen, zonder succes.

Alle instellingen staan zoals ze moeten staan, simsslot2 is een kopie daarvan en hij werkt wel naar behoren.

Zou het dus hardwarematig kunnen zijn?

Mvg, TYN


Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, gezien alle acties die je zelf al hebt ondernomen. Een fabrieksreset van je toestel zou overigens nog wel kunnen. 

Helpt een fabrieksreset óók niet dan kan je eventueel onze winkel bezoeken om het euvel nog eens samen te onderzoeken en eventuele vervolgstappen te bespreken. Je kan hier kijken welke winkel voor jou het beste werkt. 🙂


Hi TYN,

Hier even een berichtje van iemand die niet voor KPN werkt en dus niet voor alle problemen een fabrieksreset voorstelt als oplossing of je telefoon 2x op z'n kop houden 😂

Anyway, als ik je verhaal zo lees gok ik dat je 2 simkaarten hebt in je telefoon waarvan het de mobiele data gebruikt van bijvoorbeeld sim1, zodra je dan op sim2 een belletje krijgt of iemand belt dan gaat je sim1 op inactief waarmee dus ook je data. 

Je zou bijvoorbeeld, als je je nummers gescheiden wilt houden met WhatsApp kunnen bellen op Sim2 I.p.v. via de Simkaart.

Wellicht is dat het, succes! 


Hoi Chris, dankjewel voor je reply. 

Bedankt voor het meedenken, ik begrijp wat je bedoeld.

Helaas in mijn geval gebruik ik slechts 1 sim, deze sim zit nu in sim slot 2 omdat slot 1 deze problemen geeft en blijft geven.

Onlangs gaf ook sim slot 2 dezelfde problemen, na een herstart is het (tijdelijk) opgelost.

Wat ook een probleem is dat mijn telefoon al 1,5 jaar zegt dat de meest recente software is geïnstalleerd. 

Ik krijg dus geen enkele Android update of beveiligings updates.

Een  2 tal factory reset mochten niet baten.

Ik heb flink wat pech met dit toestel, opsturen is een optie maar ik gruwel van het moeten herinstalleren ivm alle accounts etc.…

What 2 do....what 2 do.....


@TYN Volgens specificatie van gsmarena heeft S21 FE Dual Sim Dual Standby

• Dual SIM Dual Standby (DSDS): both SIMs can be used for idle-mode networkconnection, but when a radio connection is active the second connection is disabled.As in the passive case, the SIMs in a DSDS device share a single transceiver.Through time multiplexing two radio connections are maintained in idle mode. Whenin-call on one network it is no longer possible to maintain radio connection to thesecond network, hence that connection is unavailable for the duration of the call.Registration to the second network is maintained

Â