Skip to main content

Hallo,

Ik bij mijn abbo een s23 ontvangen. Dit toestel werd in gebruik gloeiend heet en de batterijduur vloog er door heen. 

Na veel overleg is door samsung het toestel opgeruild voor een s24. 

De nieuwe s24, heeft dezelfde en nog meer problemen. Het toestel wordt heet, ik krijg zelfs meldingen dat er apps uitgeschakeld dienen te worden e.d. en het toestel verliest continu zijn verbinding. 

Na overleg met samsung ben ik nu een tijdje aan het duurtesten. Met de schertijd van minder dan 2 uur per dag is het toestel 99% leeg. Het lijkt dus te maken te hebben met de verbinding en het netwerk van kpn. 

Welke stappen kan ik nog ondernemen.

 

 

Hallo @RickBoeli 

 

Je bent nu toch met Samsung aan het testen, waarom wacht je niet eerst wat daar uitkomt voor je weer allerlei andere dingen gaat proberen?
Het lijkt mij dat Samsung dit beter verder kan onderzoeken als zowel de S23 als de S24 hetzelfde reageren, het kan aan het netwerk liggen maar ook aan een bepaalde app.

Geeft de S24 nog aan welke apps zoveel energie verbruiken als hij aangeeft dat er apps uitgeschakeld moeten worden?


Hi,

Met samsung heb ik de mogelijke oorzaken uitgeput. 

Ik heb de s24 als nieuw toestel ingesteld en met een minimum aantal apps een paar maanden gebruikt. De klachten blijven. 

Ik gebruik geen spelletjes of andere slurpende apps. 

De batterij capaciteit is al afgenomen van 5000 mAh naar 4000 mAh. Ik moet elke dag tussendoor bijladen om niet zonder te zitten.

Het is opmerkelijk dat zowel de s23 als s24 dit probleem geven.

Apps die aangeven dat toestel te heet is om te gebruiken: maps 

 

 


Hoi,

 

Samsung is blijkbaar niet echt geïnteresseerd wat er aan de hand is?

Als je denkt dat het netwerkprobleem is, wat best zou kunnen als het te maken heeft met de 5G upgrade, dan zou je een prepaid kaartje van Vodafone kunnen proberen.
Je moet dan de simkaart van KPN eruit halen of de e-sim uitzetten zodat die geen invloed kunnen hebben.

Je zou eerst ook kunnen testen door je toestel op Vliegtuigmodus te zetten, dan Wifi aanzetten, als je Bellen via Wifi hebt aanstaan dan kan je ook nog bellen en gebeld worden zolang er Wifi verbinding is (zo werkt dat op mijn Cat phone tenminste wel).


Hi ik ga deze tip proberen. Ik heb een tijdje de bespaarstand gebruikt dan wordt de 5g uitgeschakeld. Maar dat helpt ook niet echt. 

 

 


Voor mij is de oorzaak bekend, ik heb het toestel een tijdje op een odibo abbo laten draaien, geen problemen. Het probleem zit dus echt in de samenwerking tussen Samsung en KPN.

 

Ik heb nu een nieuw toestel gekocht (Pixel) zodat ik tenminste normaal een toestel kan gebruiken. Nu alleen wil alleen nog met KPN een oplossing vinden. Iemand tips hoe ik dat het beste kan aanvliegen? Ik heb al een klacht ingediend maar hoor al een maand niks.

 

Gr Rick


Er zijn inderdaad meer klachten over bepaalde Samsung modellen die niet tegen de nieuwe 5G van KPN kunnen (ook bij diverse iPhones een probleem), je moet dan een ticket aan laten maken via de telefonische klantenservice, heb je daar ook die klacht ingediend?
Anders nog een keer bellen met 0800-0402 om dat ticket aan te laten maken, dan is het makkelijker om later compensatie te krijgen.


@GeSp ,

Dank voor je reactie. 

Ik heb medio juli een ticket aan laten maken. En heb een formele klacht ingediend bij de Geschillencommissie Telecom. Dit traject ben ik gestart omdat er vanuit KPN geen inhoudelijke reactie volgt. 

 


Wat je kan proberen is de mobiele data een dag uit te zetten, internetten via de wifi. Als je geen probleem ervaar dan ligt het aan het netwerk.


Reageer