Skip to main content
Vraag

Samsung S25 verliest de wifi verbinding bij verschillende apps

• December 13, 2025
  • 18 reacties
  • 303 keer bekeken

Ik heb een experiabox v10 met 2 SuperWifi 2 in in mijn (wifi) netwerk staan.

nu heb ik en andere met een Samsung S25 het volgende probleem, als ik gebruik wil maken van bv MijnKPN of Vattenfall dan blijven deze apps hangen, als ik nu de wifi op mijn Samsung S25 even  uit en dan weer aan zet kan ik wel de genoemde apps opstarten.

als ik nu de beide SuperWifi uitzet, het netwerk opnieuw opstart ( dus alleen met de V10)  heb ik het probleem niet. Het lijkt wel dat de S25 dan op meerdere SuperWifi’s of modem bekend zijn waardoor er geen keuze gemaakt kan worden welke de S25 nu moet nemen, na uit en aanzetten op de s25is de keuze welke wel te doen. Dus kan het zijn dat de verversen van de devices binnen de Wi-Fi-netwerkvoorziening niet goed werkt. Weet iemand de oplossing???

18 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 16, 2025

Goedemorgen ​@Vecht en Gein en bedankt voor jouw bericht :)

Helder verhaal en top dat je het zo duidelijk hebt uitgelegd wat er precies aan de hand is. Je vermoeden zou heel goed kunnen kloppen. De Experia Box v10 en de SuperWifi 2 punten vormen samen één mesh en het lijkt erop dat het daar ergens niet lekker loopt. Maar laten we eens beginnen met een hele simpele stap; kun je op de Samsung S25 'slim schakelen'/'wifi intelligentie' eens uit schakelen (mocht dit ingeschakeld zijn natuurlijk). Mocht dat niet werken, laat me dit dan vooral weten want ik heb ook nog wel een ander idee hoe we dit kunnen oplossen! Zie je bevindingen in ieder geval met belangstelling tegemoet!

• Nieuwkomer
  • December 16, 2025

Ik heb sinds 4 dagen ongeveer hetzelfde probleem.

Ook 2 wifi kastjes en de modem

Mijn S25 ultra geeft nu op apps aan: instabiele verbinding.

Of wilt u bij verbinding downloaden om offline te kijken.

Ook op oa ebay blijft tijdens het typen van een advertentie tekst,de tekst zo even paar woorden hangen, en gooit ze dan tegelijk erop,dus met vertraging.

Als ik wifi uit zet is het goed. Dus 5g geeft geen problemen.

Heb op de telefoon alles al geüpdatet,vernieuwd, wifi vergeten en opnieuw instellen. En model opnieuw opgestart,  en wifi verbeteren via de site.

Maar probleem blijft

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 16, 2025

Hier exact hetzelfde met de Samsung S25 FE.

De apps van Cream, KPN TV+, MijnKPN, Noord-holland, Omroep Gelderland blijven hangen bij opstarten. 

Ook wil dan de bankapp niet bij iDeal betalingen. 

En ook dit,

als ik nu de wifi op mijn Samsung S25 even  uit en dan weer aan zet kan ik wel de genoemde apps opstarten

Na het weer terugkomen op wifi werkt het weer uren. Maar na een uur of 20....

Ik had het hier al genoemd met betrekking tot de KPN TV+ app.

En ook nog 'ergens' met betrekking tot de MijnKPN app.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 17, 2025

Ik heb “Samsung S25 'slim schakelen'/'wifi intelligentie' eens uit schakelen” gedaan maar het effect blijft hetzelfde. Als ik een app gebruik die alleen gebruik maken van mijn interne wifi, dus geen gebruik maken van het internet gaat alles goed. Maar als ik gegevens opvraag dan krijgt de app geen verbinding met het internet. Heb gebruik ook een IPad  en die werkt wel naar behoren.

Vriendelijke groet,

Jan

• Nieuwkomer
  • December 17, 2025

Hier ook nog eens modem opgestart en wat dingen doorlopen. Maar geen verbetering.

Ook intelligent wifi staat uit.

Maar word niets beter.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 17, 2025

Ik heb nog een topic gevonden. Met oplossing (nog niet door mijzelf toegepast)

• Nieuwkomer
  • December 18, 2025

Heb het zelfde probleem. Heb hem zelf terug gez

et naar fabrieksinstellingen maar dat helpt niet. Samsung gebeld die hielden mij een week aan het lijntje. Toen opgestuurd naar Simyo reparatie service. Toestel een week kwijt geweest. Nu terug en weer het zelfde probleem. Volgens mij weet niemand wat het echte probleem is. Hier moet toch een oplossing voorkomen heb het toestel een maand één en al ergenis.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 23, 2025

Ik heb nog een topic gevonden. Met oplossing (nog niet door mijzelf toegepast)

Heb jij dit nog kunnen proberen ​@PeterG , de IPv6 uitschakelen?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 23, 2025

Goedemorgen ​@Longjohn1965 (welkom ook hier op onze Community) , ​@Jebra en ​@Vecht en Gein, bedankt voor jullie terugkoppeling al is het uiteraard heel erg vervelend dat dit probleem nog steeds speelt. In het topic dat Peter noemt, heeft de topicstarter IPv6 uitgeschakeld in het modem en dat was in zijn geval de oplossing. Mochten jullie daar niet uitkomen, laat dan even weten welk type modem jullie gebruiken. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 23, 2025

Heb jij dit nog kunnen proberen ​@PeterG , de IPv6 uitschakelen?

Ben ik nog niet mee bezig geweest. ​@Jan van KPN 

Ik moet dat nog zoeken in de v10. 

En m'n wifi moet wel door blijven gaan, want kan met de laptop niet bekabeld verbinden met het modem. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 23, 2025

Ik ben weer teruggegaan naar mijn oude aansluitingen die ik voor de grote update van de V10 had. Bij die aansluiting was mijn eerste SuperWifi bedraad, het leek er toen op dat deze SuperWifi ook de wifi bepaalde (dacht zelf dat de wifi op de V10 uitstond maar dat weet ik niet zeker). Nu ik de eerste SuperWifi weer bedraad heb werkt alles weer.

het lijkt erop als je de SuperWifi’s onbedraad hebt de V10 denkt, ik ben de baas bij de Wifi, maar daar lijkt de V10 te zwak voor. (daarom heb ik ook SuperWifi’s aangeschaft)

De V10 en de eerste SuperWifi stonden ongeveer  10 meter uit elkaar en waren voor elkaar zichtbaar. Conclusie, bedraad de eerste SuperWifi en maar hopen op een betere V.. met een betere Wifi.

groet,

Jan W.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 23, 2025

IPv6 staat hier nu uit. We gaan het zien. Zeg maar de komende 48 uur.

Maar nu komt ik m'n modem helemaal niet meer in. mijnmodem.kpn blijft leeg!

UPDATE paar minuten later: blijft leeg op laptop in Google Chrome, Windows11.

maar wel nog benaderbaar via de Google Chrome browser op de telefoon. En via de Edge browser in de laptop.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 27, 2025

Ik was dit topic effe kwijt doordat het niet onder 'mobiel' staat. Maar ... met IPv6 uit op de v10 modem ziet het er naar uit dat de apps weer goed starten. ​@Jan van KPN , ​@Vecht en Gein , ​@Longjohn1965 .

Via 5G doen en deden ze het wel goed.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 30, 2025

Dank voor het testen en het delen van je bevindingen ​@PeterG , zoals altijd top! Ik ga kijken wat we hiermee kunnen en kom hier nog op terug!

• Deelnemer
  • January 4, 2026

Dank voor het testen en het delen van je bevindingen ​@PeterG , zoals altijd top! Ik ga kijken wat we hiermee kunnen en kom hier nog op terug!

Jan, ik heb hetzelfde probleem, maar een box 12 modem. Wat doe je dan?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

Ik was dit topic effe kwijt doordat het niet onder 'mobiel' staat. Maar ... met IPv6 uit op de v10 modem ziet het er naar uit dat de apps weer goed starten.

Dat heeft te maken met de nieuwe versie van KPN firmware. Daar kan je IPv6 PD niet meer instellen. Android kan niet omgaan met DHCPv6 zonder PD, je moet in KPN modem de optie PD 'aan met DHCPv6’ gebruiken, maar sinds paar versies kan het niet meer, dus IPv6 geheel deactiveren is de enige optie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 6, 2026

Alleen recentere Android telefoons lijken er niet mee overweg te kunnen, ​@TDN .

Mijn moeder, Samsung A42 uit 2021, hoor ik er niet over. Ook zij heeft een V10 Experiabox. Met IPv6 nog aan. Ben nu bij haar (treinenloop is me te onzeker om terug te gaan). En moet switchen naar 5G voor bank-app (en ook Tikkie/iDeal), KPN TV+ en sommige andere apps om ze te starten. Verder gaan via wifi lukt dan weer wel.

• January 14, 2026

Ik snap dit niet. "IPv6 PD". Prefix Delegation. Dat is iets voor een 2de router ofzo. En er zijn nog een paar situaties waarbij dat voorkomt. Maar een mobiele telefoon heeft toch geen aparte prefix nodig?