Skip to main content

Hallo,.

Ik heb hetzelfde probleem. Afgelopen november 2021 een nieuw A52s gekocht bij een KPN xl winkel. Hierna begonnen de problemen.  Ik kan iedereen bellen, maar mensen kunnen mij vaak niet bereiken en krijgen direct de voicemail. 2x terug geweest naar kpn winkel, en hebben wat instellingen gewijzigd. Ik ben het wel een beetje zat..... voor mijn werk moet ik bereikbaar zijn. Het lijkt er op dat het de combinatie is tussen het kpn netwerk en de Samsung s52 lijn die storingen opleverd. 

WiFi zal ik nu op offline zetten, wat wel inhoudt dat ik mijn bose box thuis en nog meer via wifi niet meer kan bedienen etc. 

 

Tja, ...en anders zit er niets anders op dan opsturen.

 

Bellen via WiFi heeft bij mij altijd uitgestaan 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)

Hallo @T. B.! Welkom op ons KPN Forum. Vervelend dat de telefoon niet over gaat als je gebeld wordt. Weet je toevallig welke instellingen er gewijzigd zijn in de KPN winkel? Je hoeft de wifi niet uit te zetten. Als Bellen via Wifi ‘UIT’ staat, dan is er geen verband tussen de twee. 


Hallo Lisa van KPN.

Ze hebben iets uitgezet in de instelling van het netwerk. 4g of 5g. Ik had het toestel op alleen 5g staan. Maar ook dit heeft niets geholpen. 

Heb echt geen zin om mijn mobiel op te laten sturen. Dan ben ik hem zowieso 2 weken kwijt.

Hoe nu verder?


Ohja, dat is sowieso handig gezien het 5G netwerk nog niet overal is uitgerold. Kun je eens testen of het beter gaat als je VoLTE uitschakelt? Ga naar: Instellingen > Verbindingen > mobiel netwerk en zet VoLTE ‘UIT’. Kun je eens testen of de telefoon hierna wél overgaat als je gebeld wordt? 
Mocht VoLTE al ‘UIT’ staan, test dan eens wanneer je dit ‘AAN’ zet. 

Heb je al een andere simkaart ontvangen om te testen of het hieraan ligt? Je kunt (gratis) een nieuwe simkaart aanvragen via MijnKPN: simkaart vervangen


Ik kan geen volte vinden in de instellingen van mijn S52s.

Dus denk niet dat dit toestel hierover beschikt.....


@T. B. Excuses, in jouw toestel heet dit: Bellen via 4G. 
Hier een linkje naar een stappenplan(klik) die uitlegt hoe je dit ’AAN’ zet. Let op: als het al ‘AAN’ staat, zegt de optie dan ‘UIT’. 

Hoor graag of het hierna beter gaat:slight_smile:


Hoi, ik heb nu bellen via 4g aangezet. Deze stond uit. Kan best zijn dat de kpn xxl medewerker dit al had uitgezet toen ik daar was een aantal weken geleden ...... we zullen het weer proberen..