Skip to main content

KPN Data abonnement aangeschaft voor MiFi router TP-link M7650.

Router geconfigureerd waarbij verschillende andere apparaten succesvol verbinden met goed internet. 
Bij het verbinden van een Samsung tablet SM-X200 staat vermeldt ‘verbonden zonder internet’. 
Netwerk vergeten en opnieuw verbinden, apparaat opnieuw opstarten, netwerk verbindingen resetten, controle van IP en Proxy instellingen vormen geen oplossing. De tablet geeft zelfs een Netwerksnelheid van 58Mbs aan. 
 

Tips?

Dit lukt overigens ook niet met een andere laptop. 


Hallo @M7650 en SM-X200 is het de bedoeling dat je buiten je thuisomgeving op deze wijze verbinding wilt maken?

Want thuis kun je gewoon (draadloos) internet gebruiken.

Buitende deur zou je je mobiel als hotspot kunnen gebruiken en heb je verder geen aparte apparaten met een data abo nodig.

 


Tijdelijke overbrugging in vakantiehuisje waar internet te traag is om te kunnen werken. Dus inderdaad buiten thuisomgeving. Hotspot op mobiel werkt, echter gebruik ik mobiel veel voor andere doeleinden waardoor verbinding verbreekt. Daarom dedicated hotspot voor werk laptop.

Inmiddels geconstateerd dat mobiele telefoons wel op TP-Link functioneren, maar geen tablets en laptops. Verbinding komt tot stand maar ‘geen internet’. Iets met TP-Link of KPN instellingen?


@M7650 en SM-X200 

Welke APN staat er ingesteld op je mifi router? Zou je eens APN advancedinternet kunnen proberen. Met advancedinternet zit je mifi router direct aan het internet. Dit is wel minder veilig dan apn internet welke achter een NAT zit.


Goedemorgen @M7650 en SM-X200 en welkom hier op ons forum!

 

@M7650 en SM-X200

Welke APN staat er ingesteld op je mifi router? Zou je eens APN advancedinternet kunnen proberen. Met advancedinternet zit je mifi router direct aan het internet. Dit is wel minder veilig dan apn internet welke achter een NAT zit.

Hier ben ik in eerste instantie ook benieuwd naar. Benieuwd of het op die manier wel gaat werken.


dit heb ik op het internet gevonden!

ik heb het bij mij geprobeerd en bij mij werkt het🙂

ik ben in de app van tp-Mifi

naar tools gegaan 

dan naar quick setup 

Dan naar next

En dan +add Apn geef dan de gegevens van hier onder in en sla het dan op .

bij mij werkt het! 
 

PS.
voor ik dit had gegaan gaf hij bij mij aan geen internet verbinding 

 

TPLINK mifi toestel.
De volgende instellingen doen het in alle landen Italie/ Frankrijk/ Belgie en Nederland.... en mogelijk overal maar dat heb ik niet kunnen testen:-)
Profile name (mag leeg blijven)
PDP type: André ( je kunt invullen wat je wilt als je het maar herkend)
APN Type: IPV4
APN: stadic
Auth type: portalmmm.nl
Username: CHAP
Password: (leeg)
 


dit heb ik op het internet gevonden!

ik heb het bij mij geprobeerd en bij mij werkt het🙂

ik ben in de app van tp-Mifi

naar tools gegaan 

dan naar quick setup 

Dan naar next

En dan +add Apn geef dan de gegevens van hier onder in en sla het dan op .

bij mij werkt het! 
 

PS.
voor ik dit had gegaan gaf hij bij mij aan geen internet verbinding 

 

TPLINK mifi toestel.
De volgende instellingen doen het in alle landen Italie/ Frankrijk/ Belgie en Nederland.... en mogelijk overal maar dat heb ik niet kunnen testen:-)
Profile name (mag leeg blijven)
PDP type: André ( je kunt invullen wat je wilt als je het maar herkend)
APN Type: IPV4
APN: stadic
Auth type: portalmmm.nl
Username: CHAP
Password: (leeg)
 

Goedemiddag @Refles Warnars en welkom hier op ons forum!

Heel erg bedankt voor het delen van jouw oplossing ik hoop dat andere mensen hier ook iets aan gaan hebben :) 


dit heb ik op het internet gevonden!

ik heb het bij mij geprobeerd en bij mij werkt het🙂

ik ben in de app van tp-Mifi

naar tools gegaan 

dan naar quick setup 

Dan naar next

En dan +add Apn geef dan de gegevens van hier onder in en sla het dan op .

bij mij werkt het! 
 

PS.
voor ik dit had gegaan gaf hij bij mij aan geen internet verbinding 

 

TPLINK mifi toestel.
De volgende instellingen doen het in alle landen Italie/ Frankrijk/ Belgie en Nederland.... en mogelijk overal maar dat heb ik niet kunnen testen:-)
Profile name (mag leeg blijven)
PDP type: André ( je kunt invullen wat je wilt als je het maar herkend)
APN Type: IPV4
APN: stadic
Auth type: portalmmm.nl
Username: CHAP
Password: (leeg)
 

Het werkt ook op onze samsung telefoon. Veel dank!