Skip to main content
Na het vallen met de fiets is mijn telefoon scherm kapot. Helaas geen verzekeringg afgesloten wat kan ik dan het beste doen?
Beste @Riannev



Wat vervelend dat je een ongelukje hebt gehad met de fiets. Ik ben alleen bang dat de kosten van jezelf zijn, omdat je ook al aangaf dat je geen verzekering hebt afgesloten. Hoe oud is de telefoon en welke merk en type is het?
Na het vallen met de fiets is mijn telefoon scherm kapot. Helaas geen verzekeringg afgesloten wat kan ik dan het beste doen?

Hallo @Riannev Even naar een lokale telefoonboer gaan en je scherm laten vernieuwen, loop wel eerst even een paar winkels af om prijzen te vergelijken, tegenwoordig zit op iedere hoek van de straat een telefoonboer.
Wat bedoel je met telefoonboer? Ik vraag het specifiek hier omdat ik bij de KPN zit. Maar bedankt
Beste @Riannev



Wat vervelend dat je een ongelukje hebt gehad met de fiets. Ik ben alleen bang dat de kosten van jezelf zijn, omdat je ook al aangaf dat je geen verzekering hebt afgesloten. Hoe oud is de telefoon en welke merk en type is het?


Hey ja Dank je. Heb een Samsung Galaxy a7 2018 garantie is nog 1,5 jaar heb wel een inboedel verzekering
Wat bedoel je met telefoonboer? Ik vraag het specifiek hier omdat ik bij de KPN zit. Maar bedankt

Hallo @Riannev , net zoals de melkboer, de groenteboer, de kabelboer, de oud-ijzerboer etc.

telefoonboer=lokale telefoonwinkel.

Als je het via een KPN-winkel laat repareren betaal je de hoofdprijs en wordt je toestel opgestuurd zonder garantie van een leentoestel.

Bij de lokale telefoonboer kun je er vaak op wachten of is het in ieder geval dezelfde dag klaar.
Een telefoonschade door zelf omstoten of laten vallen in huis is tegenwoordig niet verzekerd onder de ‘normale’ inboedelverzekering. Hiervoor is een zogenaamde ‘inboedel All-Risk’ verzekering benodigd.



Echter is dit buiten met de fiets gebeurt, dus buiten je huis en je tuin. Onder de inboedel is dat niet verzekerd. Hiervoor is vaak een zogenaamde ‘kostbaarheden’ of ‘kostbaarheden buitenshuis’ verzekering voor nodig. Dat is de verzekering welke jou schade kan vergoeden als je deze hebt. Let op, veel maatschappijen hanteren een eigen risico van €100,- tegenwoordig.
Een telefoonschade door zelf omstoten of laten vallen in huis is tegenwoordig niet verzekerd onder de ‘normale’ inboedelverzekering. Hiervoor is een zogenaamde ‘inboedel All-Risk’ verzekering benodigd.



Echter is dit buiten met de fiets gebeurt, dus buiten je huis en je tuin. Onder de inboedel is dat niet verzekerd. Hiervoor is vaak een zogenaamde ‘kostbaarheden’ of ‘kostbaarheden buitenshuis’ verzekering voor nodig. Dat is de verzekering welke jou schade kan vergoeden als je deze hebt. Let op, veel maatschappijen hanteren een eigen risico van €100,- tegenwoordig.


Ik weet het Dank je
Hoi Rianne, welkom bij ons op het forum.



Naar om te horen dat je bent gevallen, hopelijk ben jij zelf nog wel heel. Voor de A-serie geeft Samsung (scrol naar beneden) als indicatie € 125.- reparatiekosten. Dit zal via ons ook hetzelfde zijn. Voordeel van een lokale reparateur is dat ze dit vaak op locatie doen, dan hoef je het niet op te sturen. Hou er wel rekening mee dat je garantie van 2 jaar na een externe reparatie helemaal vervalt.



Succes!