Skip to main content
Antwoord

Server error Pixel Watch 4

• October 16, 2025
  • 14 reacties
  • 90 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi,

Voor mijn probleem zag ik wel een soortgelijk topic over de Pixel Watch 3, maar geen oplossing. Dus hier op herhaling voor de Pixel Watch 4 ;-)

Vandaag kreeg ik een vervangende PW4 omdat de eerste de verbinding met 4G niet vast wist te houden. Nu met de tweede Watch kom ik zelfs nog minder ver. Ik blijf steken in het maken van verbinding met de server vanuit de app op de Pixel 9. Zie plaatje.

Kan het zijn dat dit een instelling is bij KPN of heb ik zelf ergens een afslag gemist?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Willem H en welkom bij de KPN Community! Niet handig dat hij nu helemaal geen verbinding krijgt, dus goed dat je je vraag hier stelt. 

Ik ben zelf niet al te thuis in de Pixel Watches, maar ik heb wat speurwerk gedaan en vond een pagina van Google over het oplossen van problemen met je Pixel Watch. Voor het gemak:

1. Check of de batterij van de Pixel Watch volledig is opgeladen.
  2. Check in de video over hoe je de Pixel Watch instelt of je je apparaat goed hebt ingesteld.
  3. Update de firmware van je Pixel Watch.
  4. Check of bluetooth aanstaat op je telefoon. Snel koppelen werkt alleen als je telefoon zich binnen 0,5 m van je Pixel Watch bevindt.
  5. Zet locatie en wifi aan.

Hopelijk helpt dat. Zo niet, dan is mijn advies om bij Google te vragen wat het nog kan zijn. Ze zijn immers al op de hoogte van de problemen met je vorige Watch, dus ik ben benieuwd of zij nog tips hebben voor de huidige problemen.

Laat je weten hoe het gaat? Ik ben benieuwd of je het opgelost krijgt!

14 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 18, 2025

Hi ​@Willem H en welkom bij de KPN Community! Niet handig dat hij nu helemaal geen verbinding krijgt, dus goed dat je je vraag hier stelt. 

Ik ben zelf niet al te thuis in de Pixel Watches, maar ik heb wat speurwerk gedaan en vond een pagina van Google over het oplossen van problemen met je Pixel Watch. Voor het gemak:

1. Check of de batterij van de Pixel Watch volledig is opgeladen.
  2. Check in de video over hoe je de Pixel Watch instelt of je je apparaat goed hebt ingesteld.
  3. Update de firmware van je Pixel Watch.
  4. Check of bluetooth aanstaat op je telefoon. Snel koppelen werkt alleen als je telefoon zich binnen 0,5 m van je Pixel Watch bevindt.
  5. Zet locatie en wifi aan.

Hopelijk helpt dat. Zo niet, dan is mijn advies om bij Google te vragen wat het nog kan zijn. Ze zijn immers al op de hoogte van de problemen met je vorige Watch, dus ik ben benieuwd of zij nog tips hebben voor de huidige problemen.

Laat je weten hoe het gaat? Ik ben benieuwd of je het opgelost krijgt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

Hi ​@Sanne van KPN , dank voor je bericht. Het probleem ging na een dag vanzelf voorbij, maar toen bleek dat mijn esim nog aan de oude watch was verbonden. In de KPN Winkel is dat vandaag gereset.

Dus alles werkte toen ik de winkel uitliep. Totdat ik een half uur later bij hetzelfde probleem als bij de eerste watch kwam: de watch verliest het 4G signaal. Dus de IMEI is goed ingeladen, ik kon er even mee bellen (alhoewel daar ook meerdere keren geen verbinding werd opgezet, “call ended”) en na een half uur was het signaal weg.

Die eerste PW4 was waarschijnlijk prima in orde. Ik denk dat het een softwaredingetje is bij KPN. Ik zit nu aan de telefoon met KNP (sta in de wacht omdat ze het aan het uitzoeken zijn) en hoop dat ze het probleem kunnen achterhalen. 

Ik wacht even de reactie af en dan is het opgelost of deze watch gaat ook weer retour.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

@Sanne van KPN update: er is een ticket aangemaakt. Ik wacht de opvolging even af, zou enkele dagen kunnen duren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

@Sanne van KPN : de uitkomst: geen oplossing.

Ik ben gebeld door de klantenservice dat alle instellingen goed staan en ze niets meer kunnen doen op afstand. Ik moet weer terug naar de winkel. Ben dus terug bij af 

Morgen stuur ik de watch retour. Dit gaat niet werken zo helaas. Maar nogmaals dank voor je hulp!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor alle updates ​@Willem H! Jammer dat het niet voor een oplossing heeft gezorgd, maar ik ben benieuwd of het driemaal scheepsrecht is met een nieuwe watch. 

Wel fijn om te weten dat alle instellingen vanuit ons in elk geval goed staan, hopelijk is het met een nieuwe Pixel Watch nu echt opgelost. 🤞🏻
Graag gedaan! Maak gerust weer een topic aan als je in de toekomst nog ergens vragen over hebt. 😄

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 23, 2025

@Sanne van KPN ik denk dat het niet aan de watch ligt. Dus ik ga niet ruilen maar terugsturen. Ik probeer het morgen in de winkel nog een laatste keer. Een nieuwe watch geeft waarschijnlijk hetzelfde resultaat. Ik vind het zonde om hiervoor 3 verpakkingen open te trekken.

Waarschijnlijk heb ik gewoon pech 🫤

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 24, 2025

@Sanne van KPN : zojuist ben ik in de winkel geweest. Advies: stuur naar terug. Dus ik kan nu nergens meer terecht en het probleem blijft dus onopgelost. Jammer en een beetje frustrerend. Dan maar een gewoon ouderwets horloge ;-)

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 24, 2025

@Sanne van KPN : zojuist ben ik in de winkel geweest. Advies: stuur naar terug. Dus ik kan nu nergens meer terecht en het probleem blijft dus onopgelost. Jammer en een beetje frustrerend. Dan maar een gewoon ouderwets horloge ;-)

Er bestaan meer merken smartwatches dan alleen Google ​@Willem H 

Ik heb er 1 via Bol gekocht voor €35 (geen LTE, maar via BT) en werkt perfect.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 24, 2025

@JanD dat klopt ook, heb hier zelf ook een oude Mobvoi liggen. Maar er is een reden dat ik voor de Pixel koos. En die spullen zouden toch ook gewoon moeten werken lijkt me. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 24, 2025

En die spullen zouden toch ook gewoon moeten werken lijkt me. 

Ben ik met je eens ​@Willem H 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Heel gek, en jammer ook. Je zou inderdaad verwachten dat het gewoon werkt. Ik snap dat je weinig vertrouwen hebt in nog een derde poging. 😞

Als zowel bij ons via een ticket onderzoek is gedaan en ook Google niks anders weet dan een nieuwe Watch opsturen dan ben ik ook door de mogelijkheden heen, maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat er al geprobeerd is. 
Zou je je communityprofiel aan willen vullen met je adresgegevens, naam van de contractant en je geboortedatum? Dan kan ik in elk geval kijken wat er gedaan is. Ik betwijfel of ik iets vind waar het nog mee opgelost kan worden, maar wil in elk geval een poging wagen. 

Uit nieuwsgierigheid, waarom koos je voor de Pixel Watch 4? Ik zie inmiddels zoveel modellen langskomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie, dus ben benieuwd welke redenen je had om voor die te kiezen. 
Ik zit ook wel eens te neuzen tussen de smartwatches maar ben zelf nog niet verder gekomen dan een hele standaard Fitbit. 🙃

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 24, 2025

@Sanne van KPN : Dank voor je bericht. Ik heb de klantgegevens aangevuld, ook met klantnummer.

De Watch is vandaag retour gegaan met een briefje er bij met uitleg over wat er is gebeurd + screenshots van de watch waarin te zien is dat er geen verbinding is, maar wel dat er een esim is geïnstalleerd. Als iemand bij kpn wel weet wat de fix is dan kan het klokje weer naar mij teruggestuurd worden, maar ik heb de indruk dat het hier bij gaat blijven.

Ik koos voor de PW4 omdat ik een watch zocht die goed samenwerkt met mijn Pixel telefoon en waar in elk geval LTE op zat. Met dat laatste valt al een hele hoop weer af. Daarnaast is Gemini een belangrijke overweging.

Vind het wel heel jammer dat het niet werkt en dat het ook niet opgelost kan worden. Ik hoop dat het met mijn retour dat nu alsnog serieus wordt opgepakt in plaats van dat ik tussen de winkel en de klantenservice heen en weer aan het slingeren ben.

Heb jij nog een suggestie voor een goed alternatief? 😬

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Bedankt! Ik heb het nagelopen, maar alles wat we konden doen is inderdaad gedaan. 😞 Dus inderdaad, hier blijft het bij. Ik neem wel het signaal mee, want mochten er meer meldingen komen over de Pixel Watch dan is er werk aan de winkel. 

Ah, de overweging vanwege je Pixel telefoon snap ik. 
Ik heb weinig kennis over Smartwatches, maar Tweakers is altijd mijn toevluchtsoord voor dit soort zaken. 

Ik heb bij hen gezocht op Smartwatches waarbij je ook kunt bellen zonder telefoon, dan kom ik bij deze selectie uit. 
Links kun je nog een hoop meer functies aanvinken. 🙂 Dus als je nog naar andere specifieke dingen op zoek bent kun je daar ook nog op filteren. 

Eventueel kun je ook bij een KPN Winkel langs. We hebben niet de volledige selectie die Tweakers aangeeft, maar op onze Smartwatches bij KPN pagina kun je vinden welke wij verkopen. 
Een aantal daarvan zullen ook in de winkel liggen, dus daar kun je ze dan ook testen. 🙂

Hopelijk lukt het zo toch om een ander model te vinden die goed werkt en bij je wensen past!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 26, 2025

@Sanne van KPN Dank voor het checken Sanne! Wat een gemiste kans dat kpn hier verder niets mee doet. Ook met 1 melding is er werk aan de winkel lijkt me 🤔. Elke ontevreden klant is er één teveel lijkt me. Ik trek m’n oude smartwatch weer uit de la en zing het nog wel ff uit tot de PW5 ;-)