Skip to main content

Goedenavond KPN Forum.

Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar een mobiel abbonement bij KPN. Sinds het begin heb ik al problemen dat na 12 uur snachts de optie om extra data aan te zetten gewoon uit staat. Dus als ik snachts door mijn bundel heen zit heb ik pech. Ik ben al anderhalf jaar aan het klagen hierover en er is weinig veranderd. Ik vind de nieuwe dagbundel uiteraard wel beter maar ik ben nog steeds niet tevreden. Waar ik woon heb ik geen vaste internet aansluiting dus ik ben afhankelijk van 5g. Ik zet elke dag een hotspot aan naar mijn Xbox. Als je via de hotspot verbonden bent op de Xbox werkt partychat niet. ( Leuke regels in de firewall van KPN zelf)  KPN weigert dit aan te passen, maar wel adverteren met gamepass bij de abbonementen.  Als je iets aanbied moet het ook 100% werken. 

Ik vraag me af of na anderhalf jaar er eindelijk eens serieus naar gekeken kan worden.  Het is totaal niet leuk als je even wilt netflixen alleen of met gezelschap en je moet elke keer handmatig data toevoegen. Er moet gewoon iets verbeterd worden aan deze situatie.

( Edit,  Ik schreef in de titel Service , en het is automatisch veranderd naar servers en ik kan het niet aanpassen)  Zeer raar dat ik de titel van me eigen topic niet kan aanpassen.

Hey Digi4tal, 

 

Welkom terug op het KPN community en vervelend om te horen dat het zo stroef gaat. Ik ga even de punten een voor een bij langs om de situatie wat beter te begrijpen. 

  • Je hebt geen mogelijkheid tot een vaste aansluiting
  • Je bent aangewezen op je 5G aansluiting
  • De Party Chat in xbox werkt niet
  • In de nacht kan je geen extra bundels opwaarderen
  • Het is vervelend om elke keer de bundel op te waarderen

 

Over de party chat:

Heb je ook geprobeerd om het via een dongel te proberen? Dan zit er namelijk geen ander apparaat tussen die eventueel een eigen firewall heeft. Grote kans dat je het al geprobeerd hebt maar je weet het nooit. 

Over bundels opwaarderen in de nacht?

Is dit toevallig structureel tussen bepaalde tijden? Zo ja, welke tijden. Mogelijk valt hier een patroon in te herkennen

Heb je wel de mogelijkheid om in die tijden via SMS op te waarderen? Mogelijk niet perfect maar het kan een beetje helpen. 

Dit kan je doen door gratis NL2000 AAN te SMS’en naar 1266. Dit is gratis voor unlimited abonnementen. 

Het is vervelend om elke keer de bundel op te waarderen:

Dit is helaas hoe de dienst is, ik hoop net als jouw dat KPN binnenkort die extra ophogingen weer verhoogd zodat het een tikje minder vervelend is 🙂 Laten we duimen! 

Tot slot

Ik moet zeggen dat je een vrij unieke gebruiker bent gezien je exclusief bent toegewezen op een data bundel waardoor ik denk dat je een van de weinige bent die hier echt last van heeft. 

Verder realiseer ik mij dat er weinig concrete oplossingen zijn op dit punt en dat de frustratie hoog ligt, maar ik hoop dat we met uitsluiten dichter bij de oplossing komen. 

 


Goedenavond Sjors!  

Dankjewel voor de snelle reactie, dat ben ik niet gewend van KPN. Vorig jaar lieten ze mij 9 dagen wachten op een slecht antwoord. 

Ik betaal voor een dienst en ik wil ook graag dat die werkt, ik wil mijn simkaart niet in een ander apparaat doen want dan heeft mijn telefoon geen internet meer en dat is geen optie.  Het gebeurd meestal tussen 00:00 en 06:00 en dan ergens tussen de 3 en 5 dagen per week dat het niet werkt. Ik weet dat veel mensen slapen rond deze tijden maar ik niet, ik ben meestal wel wakker en ik verwacht ook dat ik gewoon extra internet kan nemen waneer ik wil het heet tenslotte unlimited.  Wanneer het niet werkt, werkt het nergens. Niet via de KPN app, niet via de browser niet via sms.. nergens.  En als je tevaak de bundel opwaardeerd laten we zeggen 30x achter elkaar houd het internet er helemaal mee op dan gaat het systeem in storing  en heb je pas de volgende dag weer internet.. dus na 12 uur in de avond.  Ik betaal al anderhalf jaar met tegenzin het abbonement omdat ik de belangrijkste functies niet kan gebruiken. Betalen voor iets dat niet werkt is zeer frustrerend.  Ik daag KPN uit om via een mobiele hotspot een Xbox van internet te voorzien en een partychat te beginnen met mensen over de hele wereld. Dan zul je zien dat het gewoon niet werkt. Via de mobiele hotspot verbind hij niet in de partychat… en dan wel adverteren met gamepass in het abbonement maar de allerbelangrijkste functie staat blijkbaar geblokkeerd in de firewall van KPN.

 


Een mobiel abonnement is geen alternatief voor een vaste aansluiting. Zo simpel is dat. Niet alles wat op een vaste aansluiting kan, kan ook op een mobiel abonnement via het mobiele netwerk. 


Goedenavond Sjors!  

Dankjewel voor de snelle reactie, dat ben ik niet gewend van KPN. Vorig jaar lieten ze mij 9 dagen wachten op een slecht antwoord. 

Ik betaal voor een dienst en ik wil ook graag dat die werkt, ik wil mijn simkaart niet in een ander apparaat doen want dan heeft mijn telefoon geen internet meer en dat is geen optie.  Het gebeurd meestal tussen 00:00 en 06:00 en dan ergens tussen de 3 en 5 dagen per week dat het niet werkt. Ik weet dat veel mensen slapen rond deze tijden maar ik niet, ik ben meestal wel wakker en ik verwacht ook dat ik gewoon extra internet kan nemen waneer ik wil het heet tenslotte unlimited.  Wanneer het niet werkt, werkt het nergens. Niet via de KPN app, niet via de browser niet via sms.. nergens.  En als je tevaak de bundel opwaardeerd laten we zeggen 30x achter elkaar houd het internet er helemaal mee op dan gaat het systeem in storing  en heb je pas de volgende dag weer internet.. dus na 12 uur in de avond.  Ik betaal al anderhalf jaar met tegenzin het abbonement omdat ik de belangrijkste functies niet kan gebruiken. Betalen voor iets dat niet werkt is zeer frustrerend.  Ik daag KPN uit om via een mobiele hotspot een Xbox van internet te voorzien en een partychat te beginnen met mensen over de hele wereld. Dan zul je zien dat het gewoon niet werkt. Via de mobiele hotspot verbind hij niet in de partychat… en dan wel adverteren met gamepass in het abbonement maar de allerbelangrijkste functie staat blijkbaar geblokkeerd in de firewall van KPN.

 

 

Vervelend om te horen dat dat je negatieve ervaringen heb. Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat ik slechts een klant ben die je een beetje op weg probeert te helpen, het kan dus zijn dat een KPN Medewerker een keertje mee zou moeten kijken 

Ik som de problemen even opnieuw op:

  • Je kan ongeveer de helft van de week in de nacht (tussen 00:00 en 06:00) je bundel niet opwaarderen, terwijl je wel voor deze dienst betaald (Om ongeveer 3 tot 5 keer per week)
  • De xbox party app werkt niet via de hotspot.

Over het opwaarderen:

Dit probleem lijkt mij wel veel voor te komen, het lijkt mij verstandig als een KPN-er hier een keertje een oog op gaat werpen waarom het er zo vaak uit licht. Dat het een keer in de nacht wat minder werkt (1x per maand) is begrijpelijk in verband met updates maar 3 tot 5x per week lijkt mij wel veel. 

Kan je indien je het nog niet gedaan hebt je klantgegevens in je profiel aanvullen? Dan kan een KPN Medewerker binnenkort mee kijken:

https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Betreft de xbox party app:

Kan je om uit te sluiten of het aan de telefoon ligt je simkaart in een USB-dongel doen indien je deze hebt? Mogelijk zijn er namelijk instellingen op je apparaat die het tegen houden. Als het dan nog niet werkt lijkt het inderdaad in een firewall te liggen (Of in jouw computer, of bij de provider). 

Stel dat het niet werkt met een USB-Dongel, heb je dan de mogelijkheid om je computer tijdelijk aan het Wifi van iemand anders te hangen om te kijken of het daar dan wel werkt? 

 

Ik hoop in iedergeval dat we snel een oplossing weten te vinden. :-) 

 

 


'Een mobiel abonnement is geen alternatief voor een vaste aansluiting. Zo simpel is dat. Niet alles wat op een vaste aansluiting kan, kan ook op een mobiel abonnement via het mobiele netwerk'

 

Het volgende vind ik toch een zeer vervelende opmerking, totaal niet nodig ook. Ik betaal gewoon voor een dienst en dat moet werken. Ik woon toevallig ergens waar geen vaste aansluiting mogelijk is dus ik heb gekozen voor Onbeperkt internet van KPN. 90% van de tijd zit ik gewoon op mijn telefoon dingen te doen. Netflix / YouTube ect.  10% is het hotspot naar xbox. Ongeveer een jaar geleden werkte dit nog prima maar toen is er blijkbaar iets veranderd op het netwerk waardoor het niet meer werkt.  Met andere sim kaarten van bijv Tmobile en Tele2 werkt het wel gewoon dus het is echt iets van KPN zelf.

Ik zit totaal niet te wachten op mensen die denken te kunnen oordelen wat ik wel en niet zou moeten doen. Ik betaal ervoor en ik mag deze dienst gewoon gebruiken op deze manier.

 

Dankjewel @SjorsK voor je zeer nette en beleefde antwoord.  Een dongel werkt voor mij ook niet helaas.

Het gaat echt om een instelling van het netwerk zelf.

Ik ben verder zeer tevreden met het KPN netwerk😀 het is goed snel en stabiel.

 

 

 


Jammer om te horen dat de Dongel niet werkt. Gezien het wel werkt via andere netwerken lijkt het inderdaad er op dat er een firewall vanuit KPN iets te scherp is ingesteld. 

Sowieso is het goed dat je de melding hebt gedaan want dan kan er mee gekeken worden :-)

Heb je de klant gegevens al ingevuld? 

https://forum.kpn.com/settings/profile


Ja mijn klant gegevens staan er in.

Ik hoop dat iemand van KPN ervoor kan zorgen dat de firewall word aangepast. Deze issue is ontstaan nadat 4G werd opgevoerd en 5g werd genoemd. Hierna ervaar ik op zowel 4g als 5g deze issue.


Hallo @Dig4tal, welkom terug. 

Wat fijn om te zien dat @SjorsK jou zo goed te hulp is geschoten, ik kijk graag achter de schermen mee.  

Even een check vraag, als jij 's nachts op wil waarderen, is jouw bundel dan al volledig op? Of kan je dan nog gebruik maken van het internet? 

Ik weet niet zeker of we iets aan de firewall kunnen doen, maar ik ga het in ieder geval voor je proberen. 

 


Goedenavond Hanna,

Ja Sjors is een hele goede medewerker van jullie, erg vriendelijk ook. 

Voorheen toen ik via mijn Telefoon ( Galaxy S20 Ultra ) een hotspot opzette naar mijn Xbox en een partychat begon met vrienden werkte alles zeer goed op de mobiele verbinding van KPN. Toen jullie met 5g kwamen werkte het niet meer zowel op 4g als 5g alsof iets het blokkeert. Ik heb het dus getest met 2 andere simkaarten van andere providers en dat werkt wel gewoon goed dus er is iets gebeurd aan jullie kant waardoor ik al best wel een tijdje last van heb. Ik sta zelfs op het punt waar ik aan het twijfelen ben om over te stappen puur omdat het niet werkt. De partychat is 1 van de belangrijkere dingen voor mij en dat moet gewoon werken. 

 

Om jouw vraag te beantwoorden op momenten dat het niet werkt maakt het niks uit of ik wel of niet door me bundel heen zit, heel vaak werkt het snachts gewoon niet dan staar je naar een wit scherm in plaats van dat je de keuzes ziet van 2gb extra en op bevestigen drukken. SMS werkt dan ook niet.  En als je overdag tevaak opwaardeert dan stopt het internet er gewoon ijskoud mee tot 00:00 dan werkt het weer. 

Ik woon helaas ergens waar geen internet aansluiting zit dus ik had heel bewust voor KPN gekozen aangezien KPN het snelste netwerk van Nederland heeft. Helaas merk ik nu dat sneller niet altijd beter is.  

Ik zou ook graag een feature zien waar je bijvoorbeeld of zelf je dagbundel kunt instellen of dat de aanvraag van de extra 2000MB in grotere formaten zou komen.   Een uurtje Youtuben in 4k en ik zit al door die 8GB heen.  Het is zeer hinderlijk om elke keer extra data te moeten aanvragen handmatig. We leven in 2021 er moet toch meer mogelijk zijn?  Bijvoorbeeld dat er iets automatisch in te stellen valt in een toekomstige update? 


Ik hoop graag nog wat te horen van jullie kant.

Ik zou graag zien dat tenminste de partychat goed werkt, jullie adverteren met gamepass ultimate dus dan moeten alle functies rondom xbox goed werken lijkt mij.


Net weer even getest en het werkt nog steeds niet.


Hoi @Dig4tal

Dankjewel, het probleem is mij duidelijk. Ik ga in ieder geval voor jouw kijken waarom het opwaarderen niet lukt. 

Ik ga ook voor je naar de firewall kijken, maar zoals gezegd kan ik niks beloven.


Goedemiddag,

Dat van die firewall is mijn n1 prioriteit op dit moment.

Jullie adverteren met gamepass ultimate dan verwacht je dus dat alles van Xbox goed werkt. Sinds de uitrol van het opgevoerde 4G, wat iedereen 5G noemt werkt partychat niet meer via de hotspot. Zou fijn zijn als dit weer naar behoren werkt.

Ik betaal elke maand voor een abbonement en als een onderdeel daarvan niet werkt is het niet leuk om wel ervoor te betalen.. 


En we zijn inmiddels 23 dagen verder, het werkt nogsteeds niet🤷‍♂️


Vervelend dat het nog niet werkt, ik hoop dat @Hanna_ snel een antwoord voor je heeft.


Ik heb bewust gekozen voor dit abbonement van 2 jaar.

Het is toch te belachelijk voor woorden dat na 1 jaar het belangrijkste voor mij stopt met werken. ( Xbox ) maar dan wel met Xbox lopen adverteren🤷‍♂️🤦‍♂️

Sinds KPN overschakelde op dit 5G wat eigenlijk helemaal geen 5G is aangezien de frequenties nog niet zijn vrijgegeven, werkt niet niet meer. En betaal ik al die maanden voor niks eigenlijk. 

 


We zijn inmiddels een maand verder en ik heb weinig tot geen reacties gehad waar ik echt wat mee kan. 

 


22 Augustus 00:31 in de nacht, meerdere keren geprobeerd voor de extra 2GB maar het werkt gewoon niet.

 

Party chat via hotspot is ook nog altijd niet gefixt.


Waarom heb je om 00.31 2Gb extra nodig? 
 

Je hebt dan juist weer jouw nieuwe dagbundel ontvangen.  Je kunt ook gewoon later op de dag die 2GB bestellen. 
 


@Noordzee 

Omdat ik al het meeste van die 8GB had verbruikt op dat moment.  Internet gaat hard als je YouTube in 8k kijkt. 

Maar ik hoef in princiepe niet uit te leggen wat ik doe en hoelaat en wanneer.  Het moet gewoon werken.

 


@Hanna_ 

Ik wacht alweer een maand op je volgende antwoord, ik vind dit echt niet kunnen.. het werkt nogsteeds niet.

Maar ik betaal wel door elke maand... verleen dan ook service als iets niet werkt..🤷‍♂️


Ik vind het echt geen stijl van @Hanna_  en @SjorsK dat jullie mijn topic nu gewoon aan het negeren zijn. Dat zou je niet verwachten van KPN Medewerkers.

Ik heb al bijna een jaar problemen nu, en die kan ik ook aantonen. Het is niet dat ik iets aan het verzinnen ben.. er zijn problemen. Kom op KPN los deze op.


Inmiddels is het ruim 60 dagen verder en @Hanna_  heeft niks meer gedaan met mijn klacht of topic.

Als ik aankomende vrijdag niks hoor over mijn klacht dan ga ik een geschil openen bij de geschillencommissie.


Hallo @Dig4tal

Help! Ik ben jou topic volledig uit het oog verloren. Mijn oprechte excuses, dat is natuurlijk nooit de bedoeling geweest. Sorry sorry sorry dat jij zo lang op antwoord hebt moeten wachten. 

Speelt het probleem van de bundel aanvragen nog steeds? Ik heb nagevraagd over de firewall, maar die gaan we niet uitzetten. Je zou kunnen proberen de ANP instellingen van jouw toestel aan te passen. Ik ga nog met experts voor je in overleg. 


@Hanna_ 

Je hoeft de firewall ook niet uit te zetten. Voorheen toen het enkel 4g+ was werkte het prima. Sinds er 5G is werkt partychat via hotspot niet meer.  Dus ergens staat een poort dicht ofzo... Ik wil gewoon dat het werkt.

En wel adverteren met gamepass maar niet volledig bruikbaar.. echt een schande.. en ja vaak kun je snachts niet opwaarderen.  Heb er zelfs al tijdelijk een Tmobile sim only bij omdat KPN gewoon keihard faalt.  En ik moet als klant wel doorbetalen voor een service die halverwege mijn abbonement gewoon gestopt is met werken. Ik ben nog nooit van me leven zo belazerd.

 

Ik geef jullie nog 1 laatste kans voordat ik een geschil ga openen. En als de resultaten daarvan mij niet bevallen dan zet ik de hele boel door naar mijn advocaat.