Skip to main content
Vraag

Signaal wordt traag na 30 GB verbruikt te hebben met Unlimited

• March 16, 2025
  • 22 reacties
  • 176 keer bekeken

Heb 75GB unlimited data, maar bij ongeveer 30GB  verbruik wordt het signaal al geknepen en traag, streamen lukt niet meer, of hij laad niet of beeld groen. Hoe kan dit ?? Heb toch 75GB !

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

22 reacties

• March 16, 2025

Zit je in het buitenland? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2025

Ja, gebeurde in Españia  en Scandinavië. 

• Topper
  • March 16, 2025

Ik had vorige week niets dan haperingen (hikken dus) met het kijken via de TV+ app op mijn iPhone 15 Pro in Benidorm. Dat was na de waarschuwing dat ik op de helft van de 75 GB zat. Geduld is dan een schone zaak. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2025

Klopt, wij zaten ook in Benidorm, Albir en Finistrat.

Het signaal aan de Costa's is zwak, overbelast, maar je betaald voor 75GB, het kan niet zo zijn dat ze vanaf helft verbruik de snelheid.gaan knijpen.

In Scandinavië is het net goed, niet overbelast, had ik hetzelfde. Als je beetje streamt knijpt KPN gewoon het signaal.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

KPN heeft niks te zeggen over de snelheid van buitenlandse netwerken.

Bij grote drukte zal die Spaanse provider waarschijnlijk de snelheid voor alle gebruikers lager hebben gezet. Je zegt zelf al dat het signaal daar zwak is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2025

Bij een spaanse data kaart had ik dat niet zo erg.

In La Nucia perfect en in Alfas del Pi, Benidorm weer wisselvallig.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 18, 2025

Goedemiddag ​@Paulus69, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

De snelheid wordt niet geknepen alleen hebben wij geen invloed op de snelheid wanneer je je op een buitenlands netwerk bevindt. Neemt niet weg dat ik heel goed begrijp dat dit vervelend is, laat daar vooral geen misverstand over bestaan! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 18, 2025

Hoi, vind het alleen vreemd als je ongeveer naar de helft van je bundel gaat dat ie trager wordt, m.a.w. bij aanvang volle bundel gaat ie goed en daarna trager en soms laad ie de pagina's helemaal niet meer.

Neem je nu goedkoop kaartje uit betreffende land, 15€ voor 240GB, dan functioneert het wel.

Betaal wel volle mep voor abonnement dat  hapert.

Vind ik toch wel jammer, moet eigenlijk niet kunnen in deze digitale tijd.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 19, 2025

Ik vrees toch dat dit echt puur toevallig is ​@Paulus69. Sowieso zou ik voor in het buitenland eigenlijk altijd een lokaal simkaartje adviseren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 19, 2025

Dit doe ik nu al, alleen je kunt je unlimited abonnement niet tijdelijk stopzetten. Als je dus internet wilt betaal je dubbel, helaas.

We kunnen echter heel moeilijk zonder internet tegenwoordig.😂🤷🏼

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 19, 2025

Klopt, dat is helaas niet mogelijk ​@Paulus69! Maar vandaag de dag zonder internet is zeker niet te doen. Misschien kun je nog wel eens kijken of je je abonnement naar beneden bij kunt stellen voor de periode(s) dat je in het buitenland zit? Op die manier zou je wellicht wat kosten kunnen besparen :) 

• Topper
  • March 19, 2025

@Jan van KPN: abonnement naar beneden bijstellen: dan wijzig je toch op dat moment je abonnement? Vervallen dan je andere abo-voordelen niet? ESPN compleet bijv.

Alvast dank voor je antwoord. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 19, 2025

Voor de voordelen op de vaste aansluiting geldt een mobiel abonnement. Niet de hoogte daarvan ​@Gerard B. .

Hooguit wordt de korting op het mobiele abonnement wat lager. Dat is afhankelijk van de grootte van de bundel € 2,50 of € 5,00 of € 7,50.

Een verlaging of verhoging van abonnement gaat in per factuurdatum. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 19, 2025

Hoi ​@Gerard B. , goede en terechte vraag hoor!

Voor de voordelen op de vaste aansluiting geldt een mobiel abonnement. Niet de hoogte daarvan ​@Gerard B. .

Hooguit wordt de korting op het mobiele abonnement wat lager. Dat is afhankelijk van de grootte van de bundel € 2,50 of € 5,00 of € 7,50.

Een verlaging of verhoging van abonnement gaat in per factuurdatum. 

Maar wat Peter hier zegt, klopt inderdaad helemaal. Of het veel gaat schelen durf ik zo niet te zeggen maar sowieso de moeite waard om er eens naar te kijken :) 

• Deelnemer
  • March 31, 2025

Tja, ook voor mij is dit de ervaring in het buitenland. Persoonlijk vind ik het nog een wonder dat je die 30Gb haalt. Mijn ervaring is dat dat best lastig is met de gemiddelde snelheid die je daar haalt. Maar denk dat dat ook wel wen beetje het beleid is. Door de verbinding niet erg snel te maken kom je niet aan je limiet. Maar ja mensen kopen wel die unlimited ultimate. En dat voor 4-5 weekjes dat je in het buitenland zit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 31, 2025

Wij overwinteren in Españia, dus 5 a 6 maanden, dan is de "zogenaamde unlimited" wel erg mager.

KPN mag toch wel zorgen dat dit goed functioneerd, abonnement is niet goedkoop.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 1, 2025

Spanje dus.

Met de nieuwe SuperUnlimited+ (plus) abonnementen heb je per factuurmaand 100 GB in de EU, ​@Paulus69 🙂👍

Het is alleen unlimited in Nederland. 

Deze abonnementen zijn gisteren, 31 maart 2025, geïntroduceerd. 

• Deelnemer
  • April 1, 2025

Dus 100, maar met de snelheid, daar krijg je het niet voor elkaar.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 1, 2025

Nou. Nu zul je nog 75 GB hebben. Die met 100 zijn er net sinds gisteren; die zul je nog niet hebben. 

De snelheid heeft kpn in het buitenland geen invloed op. 

Wat is die?

• Deelnemer
  • April 2, 2025

Snelheid heeft geen invloed, dat betwijfel ik. Internet gaat sowieso naar Nederland en terug, wat zorgt voor een vertraging. Maar merkte ook de het 2 sim kaartje, welke via dezelfde roaming partner trager was en ja 15-30 mb/s is niet echt vlot voor 4 of 5g.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 2, 2025

Het internet gebruik je gewoon via de buitenlandse provider hoor. Tenzij je sites e.d. opvraagt die in Nederland op servers staan 😉.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • April 2, 2025

@PeterG 

Wat je zegt klopt niet. 🙂 Het mobiele internet verkeer gaat via de buitenlandse provider terug naar de Nederlandse provider, in dit geval kpn. En dan het internet op. Je kunt dit zien wanneer je in het buitenland bent dat je mobiel een Nederlands IP adres heeft en niet een buitenlands IP adres van de buitenlandse provider.