Skip to main content
Beantwoord

Signal app geeft aan: Storing in de sms provider

• 14 januari 2025
  • 13 reacties
  • 614 keer bekeken

Ik heb de Signal app gedownload en geïnstalleerd op mijn telefoon. Nu geeft deze aan dat ze een stor8ng hebben in de sms provider ( hier spreekt een ongelooflijke digibeet) en of ik wil checken of ik geen dingen heb geblokkeerd of stopgezet via jullie die ik nodig kan hebben. HELP wat bedoelen ze hiermee en wat moet ik dan stop hebben gezet. Kan iemand dit ongedaan maken. Heb helaas geen tijd om te bellen met jullie 

Beste antwoord door Privacyfan

@Hannah1983 bekend probleem, komt soms voor. Signal staat momenteel hoog in de app toplijsten dus mogelijk te maken met drukte bij hun sms-dienstverlener.

Beste is om niet te vaak te proberen maar echt pas over enkele uren, bijvoorbeeld pas morgen weer. Een andere tip is om Signal even te verwijderen en opnieuw te installeren. Dat heeft het probleem bij sommige mensen ook opgelost zag ik op Bluesky. 

Op deze onofficiële NL website over Signal staat nog wat meer info over dit probleem: signalapp.nl/signal-app-help/verificatie-signal-mislukt-door-problemen-of-storing-sms-provider-verificatiecode-signal-wat-te-doen/

Bekijk origineel

13 reacties

HansGlas
Slimmerik
  • 110 reacties
  • 14 januari 2025

Verwijder deze app Hannah.
App is niet voor jou bedoeld.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2241 reacties
  • 14 januari 2025
HansGlas schreef:

Verwijder deze app Hannah.
App is niet voor jou bedoeld.

Geen idee wat er speelt? Maar ik snap je reactie niet zo?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 14 januari 2025

Ik snap je reactie ook niet HansGlas

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2241 reacties
  • 14 januari 2025

@Hannah1983 Dit is iets wat bij Signal lijkt te spelen. Je kan eens bij hun helpdesk vragen om advies. 

HansGlas
Slimmerik
  • 110 reacties
  • 14 januari 2025

Vergeet mijn opmerking maar.

Ik dacht dat je een of ander tooltje had gedownload maar zie nu dat het iets Whatsappachtig is.

Sorry!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 7778 reacties
  • 14 januari 2025

Ik lees bij Simyo ook vele vragen op het forum over dit onderwerp.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 14 januari 2025

@Hannah1983 bekend probleem, komt soms voor. Signal staat momenteel hoog in de app toplijsten dus mogelijk te maken met drukte bij hun sms-dienstverlener.

Beste is om niet te vaak te proberen maar echt pas over enkele uren, bijvoorbeeld pas morgen weer. Een andere tip is om Signal even te verwijderen en opnieuw te installeren. Dat heeft het probleem bij sommige mensen ook opgelost zag ik op Bluesky. 

Op deze onofficiële NL website over Signal staat nog wat meer info over dit probleem: signalapp.nl/signal-app-help/verificatie-signal-mislukt-door-problemen-of-storing-sms-provider-verificatiecode-signal-wat-te-doen/

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 januari 2025

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb Signal opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23099 reacties
  • 17 januari 2025

Hi ​@Hannah1983, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Ik vermoed ook dat dit door de drukte komt, ik kan ook bevestigen dat de sms functie bij ons in ieder geval goed werkt. Probeer het dus over enkele uren nog een keer, ik hoop dat dit snel lukt. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 25 januari 2025

Is Hannah geholpen? Zelf gisteren en vandaag pogingen met een paar uur ertussen. No Luck. Blijven proberen of toch maar bij WhatsApp blijven?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 25 januari 2025
BB68 schreef:

Is Hannah geholpen? Zelf gisteren en vandaag pogingen met een paar uur ertussen. No Luck. Blijven proberen of toch maar bij WhatsApp blijven?

Neeeeee geef niet op! De aanhouder wint :-) ik volg Signal beetje en zie dit probleem vaker op social media maar daarbij was het altijd uiteindelijk wel gelukt. 

Misschien vandaag niet meer proberen en dan morgenochtend eerst opnieuw installeren en dan lukt het hopelijk?

Probleem is -denk/vermoed ik- dat je niet te vaak sms kunt aanvragen ivm spam/botsdetectie en pas na een tijdje weer en dat dit bewust wat vaag omschreven is in die foutmelding als "over enkele uren" om spammers/bots niet wijzer te maken. Anders kun je die gemakkelijk daarop instellen en de bots erop aanpassen. 

Daar heb jij allemaal niks aan, maar het lijkt me niet dat er wekenlang een storing is zonder dat Signal of hun sms provider het oplost. 

Ik zou morgenochtend of zo proberen. Mocht het lukken, laat het dan even op het forum hier weten voor anderen!

Evt. kun je support@signal.org mailen zodat ze er naar kunnen kijken. Succes! Hopelijk lukt het snel

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 januari 2025

Net een nieuwe poging. En deze ging vlekkeloos. Helpt dus wel om vol te houden en bijvoorbeeld na 12 uur weer eens te proberen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23099 reacties
  • 28 januari 2025

De aanhouder wint. ;) 

Reageer