Skip to main content

Geachte,

 

Gisteren sim kaart laten blokkeren ivm diefstal. Vandaag bij de KPN winkel een nieuwe (dua) sim kaart gekocht met nummerbehoud. Bij thuiskomst lees ik in mijn berichten “Beste klant, wij hebben de blokkering van uw Simkaart verwijderd”. Mijn vraag/opmerking, wat heeft dit voor gevolgen voor mijn gestolen telefoon? Ik heb immers niet voor niets laten blokkeren en niet gesproken over deblokkeren? Ik heb gewoon om een nieuwe Duo Simkaart gevraagd met nummerbehoud? 

M.v.g. 

Norbert de Jong

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hi @nopdejong1, Welkom! Dit is wat er waarschijnlijk aan de hand is (verbeter me als ik er naast zit). Je bent je eerste simkaart/telefoon kwijtgeraakt, deze simkaart heb je laten blokkeren. Hierna ben je naar de winkel gegaan en heb je een nieuwe simkaart ontvangen. Zodra deze simkaart wordt geactiveerd wordt de blokkering ook verwijderd. Dit doet het systeem omdat het systeem nu weet dat de simkaart weer in handen is van de rechtmatige eigenaar. :grin:
Alleen de contractant kan een nieuwe simkaart ophalen. Bij activatie van de nieuwe simkaart wordt de oude simkaart nietig verklaard. Deze oude simkaart kan never nooit meer gebruikt worden, dus geen zorgen. 

Laat je het weten als ik nog iets voor je kan doen? 


Reageer