Skip to main content

Goedemorgen, Ik gebruik een zgn data simkaart van KPN ( met 097 nummer) in mijn MIFI router, een TP-Link 7650. In NL werkt het zonder probleem maar zodra ik in het buitenland ben heb ik geen internet. Roaming staat aan. Vanuit Frankrijk gebeld met KPN helpdesk, maar de enige manier waarmee zij mij kunnen helpen is als ik de simkaart in een telefoon plaats en zo verbinding probeer te maken. Echter ik heb geen telefoon waarin het formaat simkaart past die in mijn Mifi Router zit. Kortom ik kom er niet verder mee via KPN. Ik heb vervolgens een kaartje gekocht van een Franse provider, en dat werkte ook uitstekend. Dus aan de Mifi Router ligt het niet. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik voor de KPN Simkaart een aparte instelling in de router moet invoeren, maar daarmee wil/kan een helpdeskmedewerker van KPN mij voorlasnog niet helpen. Heeft iemand een oplossing, danwel een goede instelling voor de router beschikbaar?

 


Ik las binnen dit forum eens om de volgende instellingen voor een mifirouter te gebruiken:

APN: internet

indien van toepassing:

Cellular Roaming Data = ON

 


Voorbeeld van TP-LINK. 

Dit zijn niet de juiste instellingen voor in het buitenland. 

 

Om het werkend te krijgen.

Maak een nieuw profile. 

 

Vul de volgende informatie in voor het nieuwe profile. En klik op OK.

 

Het zou er nu als volgt uit moeten zien.

 

Dit zou in Nederland en buitenland moeten werken. Voormij werkt dit. 🙂

 


Je bent een held! Ik heb verbinding op 4G plus !

Aangezien mijn probleem overeenkomt met het probleem van een aantal mensen hierboven neem ik aan dat dit voor hun ook zal werken super bedankt.

 

 


Graag gedaan! 🙂


Reageer