Skip to main content

Wij gaan over een tijd verhuizen naar nieuwbouw maar hebben geen glasvezel nog door drukte bij KPN hun aannemers…

Ik heb dus een tijdelijke 4g router aangeschaft TP LINK MR6400 en een unlimited data sim kaartje.

Maar de router blijft proberen te connecten maar dit lukt niet.

Mijn eigen sim kaartje van een andere provider werkt wel maar van KPN niet. De sim kaart van KPN werkt wel in mijn eigen telefoon. 

 

Heb al meerdere profiles geprobeerd die KPN aangeeft op de forums maar niks lijkt te werken.

 

Zou iemand weten wat dit zou kunnen zijn, mogelijk een instelling?

Hallo @MaikMig 

 

Zit er nog een pincode op de simkaart en heb je die ook ingevoerd in de router?

Probeer onderstaande instellingen eens en herstart daarna de router, met deze instellingen kreeg een ander forumlid met een TP-Link TL-MR6400 V4 wel verbinding.
Bij paswoord niets invullen, de router maakt daar blijkbaar zelf puntjes van.

Krijg je hierna wel verbinding?

 

 


Hey nee hij wilt nog steeds niet verbinden helaas.

Ik heb ook de V4 model

 

 


Heb je de laatste firmware erop staan?

Ik mis een paar opties in jouw afbeelding, Band en Netwerk Search.

Of kan je nog ergens een andere optie zoals Advanced aanzetten o.i.d.?


Heb net een firmware update gedaan met het bestand van TP link website zelf. 

Ik zit ook op advanced maar heb die opties krijg ik niet nee.

Het rare blijf ik wel vinden waarom hij op mijn eigen simkaart wel werkt van een andere provider. 


Ik zou het verder ook niet weten, het is i.d.d. apart dat het met een simkaart van een andere provider wel werkt in de router en dat de KPN simkaart het in jouw mobiel prima doet.

Ook de ontbrekende opties zijn vreemd, ook op deze support pagina van TP-Link staan ze er wel bij: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2530/


@MaikMig Is het nog gelukt? Ik zie dat GeSp je al goede tips heeft gegeven maar ik kan dit ook even niet verklaren en we ondersteunen dit niet direct vanuit KPN.