Skip to main content

Vandaag nieuw abbonement afgesloten met SIM kaart. In de winkel werkte het niet, maar de verkoper vertelde me dat het een paar uur kan duren voordat de SIM is geactiveerd. Is nu 10 uur later, en de telefoon geeft nog steeds aan dat er geen SIM kaart is gevonden.

Heb een andere SIM kaart in het toestel geprobeerd, en dat werkt direct. Ik woon in Duitsland, en wil niet 2 uur rijden om terug te gaan naar de winkel.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Hoi @MMuller . Welkom op het forum.

Een nieuwe SIM kaart kun je alleen succesvol activeren in Nederland. Ik wil je natuurlijk niet direct terug naar Nederland jagen. Laten we even kijken hoe je nu in de systemen staat.

Kun jij je profiel aanvullen en mij vervolgens hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? 


ik ben nu nog in NL. Heb profiel iets aangevuld. Account staat op Optima Global BV in Beilen.


Ik zie nog geen gegevens in je profiel, @MMuller .  Graag postcode, huisnummer, contractant en mobiele nummer. Op die manier kan ik nader onderzoek doen.

Is het een bedrijfstelefoon op naam van iemand van het bedrijf? Ik moet wel even die gegevens hebben.

Vergeet je niet om de de gegevens in je profiel pagina op te slaan? Geef mij hier maar een seintje als je dat gedaan hebt. 


Mobiele nummer weet ik niet, staat niet op de kaart met PUK code. Heb het profiel geupdate.  Het is mijn bedrijf telefoon  en het bedrijf is van mij.


Aangezien je het nummer niet weet, heb ik andere gegevens nodig ter controle, zodat ik zeker weet dat ik het goede abonnement bekijk :wink: Zou je de laatste 4 cijfers van het IBAN dat aan ons door is gegeven voor de automatische incasso in je profiel willen zetten? En heb je wel een bestelbevestiging van ons ontvangen waar een klantnummer op staat? Zo ja, dan mag je die ook noteren!


Hi @MMuller, zou je je profiel nog aan willen vullen zodat ik voor je aan de slag kan gaan?

Of doet de simkaart het inmiddels en heb je geen verdere hulp nodig? 


de simkaart was kapot. Ben terug gegaan naar de winkel, en met een nieuwe simkaart werkt alles nu wel.


Ah, goed om te lezen! Bedankt dat je het even liet weten 🙂.