Skip to main content
Vraag

Sim Only abonnement voortijdig opzeggen

• June 30, 2026
  • 9 reacties
  • 78 keer bekeken

Hoi allemaal,

Ik heb een probleem ik weet niet of er een mogelijkheid is voor een sim-only die 26-07-2027 einddatum is. Of ik toch op een manier naar een andere provider zou kunnen gaan is hij er een maas hierin dat het toch kan. Weet iemand dit?

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 30, 2026

Hallo ​@Claas876677 ,

Dat kan alleen als je een flinke afkoopsom wil betalen. Oftewel ongeveer de kosten die je anders het komende jaar zou moeten afdragen. 

Neem contact op met de klantenservice als je het precieze bedrag wilt weten. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2026

Hallo ​@Claas876677 ,

Dat kan alleen als je een flinke afkoopsom wil betalen. Oftewel ongeveer de kosten die je anders het komende jaar zou moeten afdragen. 

Neem contact op met de klantenservice als je het precieze bedrag wilt weten. 

Hoi ​@Noordzee,

Maar het kan niet op een andere manier zonder te betalen? Ik weet bij een sim-only bijvoorbeeld kan je na 3 maanden het openbreken voor abonnement met toestel. Maar dan moet je wel bij kpn blijven. Is er zoiets gelijks maar dan om naar een andere provider te kunnen gaan?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 30, 2026

Nee, zoiets kan niet. Niet vreemd natuurlijk, je hebt niets voor niets een contract tot 26-7-2027. Anders zou zo’n contractdatum niets voorstellen. 

Vaak kopen mensen bij de start van een abonnement een toestel met korting. Dat moet KPN toch langere tijd iemand als klant hebben om het rendabel te maken. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 30, 2026

Nee ​@Claas876677 

Het openbreken kan alleen om je sim-only om te zetten naar een KPN abonnement met toestel. Als je voortijdig het contract bij KPN wil opzeggen, dan zal je het moeten afkopen zoals ​@Noordzee al aangaf.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2026

Nee, zoiets kan niet. Niet vreemd natuurlijk, je hebt niets voor niets een contract tot 26-7-2027. Anders zou zo’n contractdatum niets voorstellen. 

Vaan kopen mensen bij de start van een abonnement een toestel met korting. Dat moet KPN toch langere tijd iemand als klant hebben om het rendabel te maken. 

Ja dat snap ik wel. Maar je kan niet een korting krijgen bij de afkoopsom of moet je zelfs een boete betalen boven op de afkoopsom?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2026

Nee ​@Claas876677 

Het openbreken kan alleen om je sim-only om te zetten naar een KPN abonnement met toestel. Als je voortijdig het contract bij KPN wil opzeggen, dan zal je het moeten afkopen zoals ​@Noordzee al aangaf.

Ah oke

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 30, 2026

Ja dat snap ik wel. Maar je kan niet een korting krijgen bij de afkoopsom of moet je zelfs een boete betalen boven op de afkoopsom?

Nee, je moet alle nog komende maandelijkse abonnementskosten in één keer betalen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2026

Nee, je moet alle nog komende maandelijkse abonnementskosten in één keer betalen.

Dat is wel flink balen, dan wacht ik wel nog een jaar.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 30, 2026

Ik snap heel goed dat je dan nog een jaar blijft. Dat jaar is natuurlijk ook zo weer voorbij…… 

Maar fijn dat alles nu duidelijk is, graag geholpen. 👍