Skip to main content

In het geheel geen internet in de auto van NL naar Italië. Maak gebruik van sim only in een tp-link router. Wat moet in doen om een internetverbinding te kunnen krijgen voor de mede passagiers 

Hoi @Reisgenoot, welkom hier. 

Wat balen voor jouw medepassagiers dat ze de reis zonder internet moesten doen. Werkt de Sim Only wel in een toestel? Kun je daar dan geen hotspot van maken? Want eigenlijk hoort er in een mifi router een data only kaart. 

En als het daarin niet werkt is het vaak instellingen aanpassen zoals bijvoorbeeld de APN. In ieder geval als de simkaart in een toestel wel werkt, dan zit het in de mifi router. 


Hallo Bart, Ik heb inderdaad een data only sim kaart in de tp-link.  En alle geleerden hebben al vastgesteld dat de APN instellingen die standard door KPN in de router zijn opgenomen niet werken. Er circuleren verschillende andere instellingen die handmatig moeten worden ingevoerd in een handmatig in te stellen Access Point maar die zijn niet identiek en ik heb deze toegepast maar zonder het gewenste resultaat. Dus ik ben simpel op zoek naar de juiste instellingen.

De tp-link router is mij in een KPN winkel geadviseerd en een medewerker heeft mij zelfs geholpen de router operationeel te maken

Dank voor de reactie

Reisgenoot


Welke type TP link router gebruik je?


Hallo Nevil, Ik gebruik een 4GLTE type M7350


Dat is een duidelijk verhaal. Alleen werkt het nu niet in het buitenland. In Nederland, in de winkel, toen werkte deze wel?

Zo ja, kun je jouw profiel van het nummer voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan duik ik eens in de aansluiting.


In mijn profiel staat nu mijn mobiele telefoonnummer. Het nummer van de data sim ************ die in de tp-link zit

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Dit probleem met de tp-link bestond 4 jaar geleden ook al heb ik op forum ontdekt. Je zou toch mogen veronderstellen dat een telecom provider als KPN een dergelijk probleem al lang zou hebben opgelost. 
Als ik een iPhone aanschaf met een KPN simkaart werkt de communicatie waar ik ook ben ? Het is mij volstrekt onduidelijk waarom dat niet met mijn G4LTE kan. 


Is het probleem nu opgelost of niet?

Kun je de instellingen van je mifi router aanpassen? Weet je hoe je dit moet doen?

Het zou kunnen dat deze mifi router geen IPv6 ondersteund waardoor het niet werkt. APN internet van kpn heeft ondersteuning van IPv6. Wat je kunt doen is apn portalmmm.nl gebruiken deze ondersteund alleen IPv4.

Je moet hiervoor inloggen op je mifi router. De mifi router heeft een interne webpagina waar je de instellingen kunt aanpassen.

Ik doe nu een aantal aannames, omdat je niet duidelijk bent met je klacht omschrijving. 🙂


Hallo Neville, 

Dank voor je bericht. Ik heb alles al geprobeerd. Ik heb op forum al veel info gezien van deelnemers met hetzelfde probleem. Echter al de suggesties en adviezen hebben tot niets geleid. Ook portalmmm.nl heb ik gebruikt maar zonder resultaat. 
Groet Reisgenoot 


Je bent niet de eerste met een mifi van het Chinese TP link die dit meldt. Probleem zit in de TP link.

 


Hallo Peter,

Heb jij kijk op een werkbaar alternatief. Het maakt niet zoveel uit in welk land het apparaat is geproduceerd. 

 


Nee, ik “zit” niet zo in de mifi's.

Ik gebruik buiten de deur altijd de hotspot van mijn telefoon voor de laptop en ook wel de losse streamingbox (maar dat 'vreet’ data).

Er zijn er genoeg. Lijst via Bol.com.

Die kan je overigens nu niet bestellen natuurlijk. Ze leveren niet in het buitenland.


Ik zie dat inmiddels het 097 nummer is opgeheven sinds gisteren. Ik kan dus niets meer bekijken. 

Mocht ik nog iets kunnen betekenen, dan hoor ik graag van je. 


Ik heb je het verkeerde nummer gegeven. Het actieve nummer is 0970-***********. KPN vond het beter met de aanschaf van de tp-link een ander telefoonnummer te openen. Het duurde volgens de medewerker een maand voordat het oude nummer kon worden gesloten. Er stonden helaas nog heel veel MB’s op het oude nummer die met het sluiten gewoon zijn verdwenen. 

 

Admin: privégegevens verwijderd


Hallo @Reisgenoot KPN had het tegoed over kunnen zetten naar het nieuwe nummer.

Ik weet niet of dat nu nog kan, nu het nummer vervallen is, dat weet alleen een moderator zoals @Bart_Z 


Nee dat kan niet overgezet worden van aansluiting naar aansluiting. Verder zie ik geen bijzonderheden op de aansluiting. 

Heb je de simkaart in jouw toestel getest? Heb je dan wel data? Dan zit het toch in de instellingen van de TP Link. 

Werkt het dan ook niet dan moeten wij verder zoeken.