Skip to main content

Hoi,

Ik ben overgestapt van prepaid naar een sim only abonnent. De simkaart is succesvol geactiveerd en inmiddels in mijn smartphone geplaatst. Ik heb dus gekozen voor behoud van telefoonnummer. Moet ik na de activatie van mijn nieuwe simkaart nog wachten op nader bericht in verband met het omzetten van het telefoonnummer die dus gewoon dezelfde gebleven is? Nog een vraag, als ik buiten ben buiten mijn wifi-bereik en ik wil een whatsapp sturen (ik heb er geen internet op zitten) moet ik dan de mobiele gegevens aan zetten, of hoeft dan niet en wordt dit gewoon verrekenend met de maandelijkse factuur?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik heb er niks geen verstand van.

groetjes Jan

Hallo @JanWerf je zou een SMS en/of m,ail gehad moeten hebben dat je nummer overgezet is en actief. Je moet asl eerder bericht hebben gehad dat op datum X e.e.a. actief gaat worden.

Bel met jouw toestel eens naar je vaste telefoon of naar de telefoon van een collega/kennis/partner, als je dan je bestaande nummer ziet verschijnen is het goed gegaan.

 


oke, bedankt Wijsgeer voor je uitleg, nog even een andere vraag.

Als ik buiten ben buiten wifi-bereik en ik wil een whatsapp sturen, hoe wordt dit dan verrekend?

Gewoon op de maandelijkse factuur?

ik heb geen abonnement met internet, gewoon de goedkoopste van sim only  die van 15 euro in de maand -2,50 korting. We hebben ook een vaste telefoon, kan die gewoon opgezegd worden ?

gr. Janwerf


Hallo @JanWerf als je de vaste telefoon niet meer gebruikt kun je die opzeggen, scheelt €2 per maand.

Voordat je dat doet, licht dan wel al je privé en zakelijke relaties in omtrent de wijziging.

Als je een Hussel-pakket hebt kun je in MijnKPN zelf het telefoonabonnement verwijderen, anders even gratis bellen met 0800 0402.

Als je een 0GB mobiel abo hebt, heb je wel internet met de laagste snelheid (64/32Kbit/s) in Kilobits per seconde i.p.v. Megabits of Gigabits per seconde. Vergelijk de snelheid met de inbelmodems aan het eind van de vorige eeuw. Je kunt daarmee een mail en whatsapp versturen zonder plaatjes en bewegend beeld en zonder kosten.

 


Hoi Wijsgeer

Dat van die 2 euro, is de moeite niet erg, maar ik ben blij met het antwoord over die OGB mobiel, dan weet ik weer wat meer.

met vr.gr. Jan