Skip to main content
Vraag

Simkaart blokkeren en nieuwe simkaart aanvragen

• February 12, 2025
  • 3 reacties
  • 106 keer bekeken

Aangezien ik afgelopen week mijn telefoon ben kwijtgeraakt wil ik mijn simkaart laten blokkeren en een nieuwe aanvragen. Als ik dit probeer via deze site krijg ik het volgende in beeld: '’u kunt helaas niet een simkaart blokkeren.'’ Chatbot begrijpt het niet en zegt dat ik met de klantenservice moet bellen, maar dat kan momenteel dus niet omdat ik geen telefoon heb. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@wesseldjp 

Welkom op de community van KPN.

Heel vervelend en naar dat je jouw smartphone bent kwijt geraakt, en ook zeer begrijpelijk dat je dan zo snel mogelijk je simkaart wilt blokkeren tegen misbruik.

Het direct blokkeren van je simkaart, kun je zelf doen in de Mijn KPN omgeving vanachter een PC of laptop.
Log in je met je KPN ID (e-mailadres en wachtwoord) en volg de volgende stappen:

• Je komt op het vernieuwde overzicht uit.
  • Klik met je muis op je eigen mobiele 06-nummer.
  • Scrol iets naar beneden, en klik met je muis in het groene deel op simkaarten.
  • Vervolgens klik je op tijdelijk blokkeren, en daar kun je jouw simkaart direct blokkeren.

Voor een nieuwe (vervangende) simkaart ga je morgen of overmorgen langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt, dan krijg je die gelijk mee van de medewerker.
Je oude simkaart wordt dan definitief onbruikbaar, en je meegegeven nieuwe simkaart is dan ook gelijk weer te gebruiken in een andere vervangende smartphone, want je krijgt de nieuwe (vervangende) simkaart geactiveerd mee naar huis.

Neem wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de winkel, want daar wordt om gevraagd.

Is je huidige abonnement verlengbaar, dan zou je ook gelijk je abonnement in de winkel kunnen verlengen, met daarbij een nieuwe smartphone naar keuze.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 12, 2025

... en er zijn meer telefoons dan alleen die van jou op de wereld. 

Even bellen met die van buren, vrienden, familie. Het nummer is gratis dus je maakt geen kosten voor ze of verbruikt hun bundel niet. 

Met een vaste telefoon kun je ook bellen naar:

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • February 17, 2025

Hoi ​@wesseldjp welkom op de KPN Community. Bellen, desnoods met een geleende telefoon geeft altijd de kortste klap en zeker bij verlies of diefstal zou ik daar niet te lang mee wachten. Je kan dit eventueel ook aankaarten via Facebook of X