Skip to main content

Hoi,

Ik wil een tijdje af van mijn iPhone 11 en daardoor overstappen naar een gsm klaptelefoon. Nu heb ik al wat opties bekeken, daarvoor is een micro sim nodig. Kan ik de simkaart uit mijn huidige iPhone verplaatsen in de klaptelefoon? Of is dit niet dezelfde? Is het slimmer om een prepaid sim aan te schaffen hiervoor? Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

groetjes, 

Teddy

Hoi @Teddy1 

Welkom op het Forum van KPN.

 

Jouw huidige iPhone 11 gebruikt de Nano-simkaart, die kleiner is de de Micro simkaart.
Een Nano simkaart past dus niet in een toestel, die alleen een Micro simkaart ondersteund.

Je hoeft hiervoor absoluut geen prepaid simkaart voor te kopen, want je kunt je huidige simkaart gewoon gratis laten omruilen in een KPN Winkel bij jouw in de buurt, of online bestellen via de volgende link: Nieuwe simkaart aanvragen

Dan krijg je een 3-in-1 simkaart, waaruit je dus de Micro simkaart kunt uitdrukken.
En deze stop je dan in de klaptelefoon die je graag wilt kopen.

Dus je behoud gewoon je huidige mobiele abonnement en je eigen 06-nummer, maar krijgt gewoon een nieuwe 3-in-1 simkaart van KPN.

In de goede hoop je hiermee geholpen te hebben.
Heb je nog meer vragen, stel ze gerust.


Bedankt! Hiermee ben ik zeker geholpen. Kan ik daarna die simkaart weer terug plaatsen in mijn iphone? 


Een Nano sim is nummer 3 en een micro is 2. Bewaar ‘raam nummer 2’ dan kan je de sim weer in een ander toestel stoppen.


Bedankt! Hiermee ben ik zeker geholpen. Kan ik daarna die simkaart weer terug plaatsen in mijn iphone? 

Hoi @Teddy1 

Ik heb je met veel plezier mogen helpen.
Omtrent de 3-in-1 simkaart heeft @driemaster al het goede antwoord gegeven, met daarbij een duidelijk plaatje van de 3-in-1 simkaart.