Skip to main content

Wat moet ik doen om mijn Asus router in het buitenland aan de praat te krijgen. 097 data sim werkt prima in Nederland. Niet over de grens. Zit nu in Frankrijk en hij werkt niet. Graag hulp

Hallo @MarijkeKroket 

 

Staat Roaming wel aan?

Moet je ergens bij Mobiele instellingen → Internet connectie kunnen vinden.

Je kan daar eventueel ook andere providers proberen.


Ja staat aan. Mijn Franse sim werkt wel. Het zit ergens in de instellingen van KPN denk ik


Zie je wel verbinding met de KPN simkaart?

Welke APN staat er ingesteld voor de KPN simkaart?

Normaal zou het internet moeten zijn maar soms werkt portalmmm.nl beter.

 


Volgens KPN zijn onderstaande instellingen voor een mifi-router/dongle van toepassing, mits een datasim met een 097-nummer gebruikt wordt, 06-nummers zijn niet toegestaan in een mifirouter/dongle:

APN: internet

Gebruikersnaam: leeg

Wachtwoord: leeg

Telefoonummer: *99#

@MarijkeKroket 

 


En waar vul ik dat allemaal in? Op m’n telefoon?


En waar vul ik dat allemaal in? Op m’n telefoon?

In de router, zie de handleiding.

Als dat al zo ingesteld staat dan kan je i.p.v. internet ook portalmmm.nl proberen.


Helaas, instellingen aangepast op de sim via m’n telefoon. Maar zonder succes. Sim werkt wel in m’n telefoon maar niet in de router


Helaas, instellingen aangepast op de sim via m’n telefoon. Maar zonder succes. Sim werkt wel in m’n telefoon maar niet in de router

Wat je op te telefoon instelt bij APN staat los van wat je in de router instelt, je moet dat echt op de router aanpassen, niet in je telefoon.


Ingesteld op de router. Hij maakt heel even verbinding en gooit um dan weer eruit. Wat nu?


APN staat op automatisch, zou toch goed moeten gaan dan? Vooral omdat ik afwissel met Franse Sim. Maar die werkt nu ook niet meer


Reageer