Skip to main content
Vraag

Simkaart in Glinet xe3000 router werkt niet in Duitsland

• June 27, 2026
  • 29 reacties
  • 168 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Helper
  • June 28, 2026

O2 doet ook niet. Het lijkt er dus op dat KPN sim only abonnementen blokkeert in het buitenland als deze niet in een telefoon of tablet zitten. Zonder dat te communiceren, zodat je als je eenmaal in de praktijk in het buitenland tegen aan loopt, er dan dus geen oplossing meer mogelijk is.

Of kan mijn abonnement (op de huidige sim)  omgezet worden naar een 097 data abonnement dat het wel doet? 

Als kpn het zou blokkeren dan verwacht ik dat ze dat ook thuis doen en niet alleen in het buitenland. 

Kun je de router ook eens automatisch naar een netwerk laten zoeken? In plaats van handmatig. Ik zou hiervoor de router even 5 a 10 minuten uitzetten en dan weer aanzetten. Volgens mij gebruikt kpn in het buitenland roaming sturing. Misschien dat dit in de weg zit.

• June 28, 2026

Kpn heeft toch niet met alle netwerken in Duitsland een overeenkomst. Buiten Nederland moet Roaming inderdaad wel aan staan.

https://www.kpn.com/beleef/blog/wat-is-roaming

Forum|alt.badge.img+6
  • Helper
  • June 28, 2026

@Rowi. 

Vorige jaar had ik twee mobiele telefoons (privé en zakelijk) bij mij met kpn simkaarten in Duitsland. De ene telefoon zat op Deutsche Telecom en de andere op Vodafone Duitsland. Daarna ging de tweede telefoon van Vodafone naar O2. 

Ik kan mij voorstellen dat kpn een voorkeurs netwerk heeft. Maar ik kon dus op alle 3 de netwerken roamen. 

• June 28, 2026

Terzijde wel opvallend dat in een ander topic een tablet met een datasim ook problemen heeft in Duitsland.