Skip to main content

sinds enkele dagen krijg ik steeds de melding simkaart ontbreekt en inkomende oproepen doorgeschakeld. ik heb een oude nokia alleen voor telefoneren. geen internetabonnement. vandaag een bericht van kpn dat ik een nieuwe simkaart moet aanvragen ivm betere beveiligingsupdates. 1e vraag: werkt en past de nieuwe simkaart in mijn toestel zodat ik gewoon kan telefoneren en sms-en. 2e vraag waar zit die kaart en hoe vervang je die? en hoe moet je die activeren, zonder internetverbinding???? laattste vraag: hoe kan ik het antwoord op deze vragen zien, waar

Hallo @oever3 ,

Tegenwoordig krijg je een 3 in 1-simkaart. Hierdoor kun je altijd de nieuwe simkaart gebruiken, hoe oud jouw toestel ook is. 
 

Je hebt geen internet nodig voor de activatie van de simkaart. Waar de simkaart zit, is afhankelijk van het toestel. De kans is groot dat je het toestel moet openmaken voor het vervangen van het kaartje. 
Lukt het niet? Loop dan langs een KPN-winkel. Dan helpen ze je daar. 

 


Welkom op het forum @oever3. Zoals hierboven al wordt aangegeven krijg je bij vervanging een 3-in-1 simkaart.  Hier zal zeker het juiste formaat in zitten voor jouw Nokia. Nadat je een nieuwe hebt ontvangen kun je hem met behulp van een computer activeren via: https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/activeren.htm#/ Internet bij je telefoonabonnenment is verder niet nodig. 

Mocht je besluiten om het via een KPN winkel te doen, dan hoeft de simkaart verder niet geactiveerd te worden. Let wel op: Voor bezoek aan een KPN winkel is een afspraak nodig. Je kunt helaas niet zomaar langs lopen zoals @Noordzee aangeeft. 

 

 


dank voor de tios. ben er even tussendoor klaar mee. veel uren mee bezig geweest al; eersr moet je je regustreren, dan naar een forum, dan weer eens op de kon site.. nu us het zo dat ik de melding krijg dat er geen 06 nr aan mijn Kpn ID gekoppeld is terwijl alle gegevens er van voor mn neus staan,  dan dat ik een ongeldug verouderd abonnement heb, terwijl de maandelijkse betaalde facturen te zien zijn voor mn looende abonnement en dan heeft kon geweldige aanbiedingen voor mij. als ik daar niet oo in ga kan uk mn simkaart nier vervangen. intussen ben ik op de dag dat mn gsm doid viel of stoorde bekogeld met email en smsjes van kpn actieprooaganda dar ik mn simkaart MOET vervangen. inmiddels doet mn gsm het weer gewoon. een vruendinheeft in haar toestel ook nog gewoon de telfort simkaart, no problems. wij werden destijds automatusch ivergezet naar kpn. na al die uren gepeuter… welk voordeel heb ik van een nieuwe simkaart? ik heb geen internetabonnement mbt mn mibiel, doe  niets online, ga niet naar het buitenland..erc. als ik een smartphone heb neem ik toch geen mobiel internet van kpn trouwens. ik vind het een toeval… dat mn tel verbinding ineens verstoord wordt, dat ik dan mn simkaart moet vervangen en dat ik daarvoor gedwongen wordt om op een duurder abonnement van kpn over te stappen. 


Je kunt gewoon gratis een simkaart omwisselen, daarvoor hoef je niet over op een ander abonnement.  Dus de vlieger dat wij jouw simkaart onklaar hebben gemaakt ten behoeve van een nieuw abonnement gaat helaas niet op.Â